Categories
مطالب محبوب, مقالات آلتکوین‌‌ها

میم کوین یک کلاس از دارایی در دنیای ارز دیجیتال است که به‌سادگی به‌دلیل داشتن یک جامعه آنلاین پرشور که از رشد آن حمایت می‌کند، تعریف می‌شود.

زمان مطالعه: 12 دقیقه

توسعه دهندگان شبکه ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین و اتریوم امیدوارند که نرم افزار آن‌ها بتواند سیستم مالی جهانی را به‌سمت بهتر شدن تغییر دهد و به توانمندسازی افراد و تقویت آزادی اقتصادی کمک کند. از طرف دیگر، توسعه دهندگان میم کوین نوع دیگری فکر می‌کنند و اهداف متفاوتی دارند که در این نوشته به آن خواهیم پرداخت. همچنین خواهیم گفت چرا میم کوین‌ها محبوب هستند، چرا فراگیر شده‌اند، دلیل موفقیت میم کوین چیست و آیا آن‌ها ماندگار خواهند بود یا خیر؟

به‌روزرسانی ۳ اسفند ۱۴۰۱

مقدمه

شما احتمالا بیت کوین را می‌شناسید. میم‌های معروف مانند دوج کوین و شیبا اینو را نیز ممکن است بشناسید. اما فلوکی اینو، دوج ایلان مارس، بیبی دوج کوین، و کینگ شیبا را چطور؟ میم کوین‌ها به‌طور فزآینده‌ای در فضای ارزهای دیجیتال فراگیر شده‌اند و در طول سال‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

اگرچه میم کوین‌ها اغلب به‌عنوان شوخی ایجاد می‌شوند، اما تجربه نشان داده است آن‌ها می‌توانند به‌جریان اصلی و پربازدید بازار تبدیل شوند. به‌عنوان مثال، ارزش دوج کوین طی چند سال گذشته هزاران درصد افزایش یافت و در برهه‌ای جزو ۵ رمزارز برتر بازار قرار گرفت!

میم کوین چیست؟

میم کوین یک اصطلاح برای رمزارزهایی است که به‌عنوان طنز و سرگرمی در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شوند. در حالی که میم کوین‌ها می‌توانند سرگرم کننده باشند، اما سرمایه گذاری پرخطری هستند و ممکن است ارزش ذاتی کمی داشته باشند یا اصلاً ارزش نداشته باشند.

دوج کوین، شیبا اینو و سایر میم کوین‌هایی که ممکن است سرگرمی بیشتری نسبت به‌ قابلیت استفاده ارائه دهند، در این دسته قرار می‌گیرند. هنگام خرید یا معامله میم کوین، درک ریسک‌ها برای جلوگیری از نوسانات و ضررهای غیرمنتظره بسیار مهم است. چراکه در معاملات میم کوین همانطور که می‌توان به‌سرعت مقدار زیادی پول به‌دست آورد به همان سرعت نیز می‌توان تمام پول خود را از دست داد.

درک میم کوین‌ها

میم کوین یک کلاس از دارایی در دنیای ارز دیجیتال است که به‌سادگی به‌دلیل داشتن یک جامعه آنلاین پرشور که از رشد آن حمایت می‌کند، تعریف می‌شود. میم کوین‌ها گاهی اوقات با شخصیت‌های عجیب یا تصاویر حیوانات و حتی خوراکی‌ها شناسایی می‌شوند.

همانند سایر ارزهای دیجیتال، میم کوین‌ها به فناوری بلاک چین، نوعی پایگاه داده توزیع‌شده برای ردیابی دارایی‌های مجازی از جمله رمزارزها و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) متکی هستند.

برخلاف سایر رمزارزهای کاربردی، اکثر میم‌کوین‌ها صرفاً ابزار معاملاتی هستند. ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، ریپل، کاردانو، ماتیک پالیگان و پولکادات به‌عنوان میم کوین در نظر گرفته نمی‌شوند.

میم کوین نوسانات قیمت بالاتری نسبت به‌ سایر رمزارزها دارد.

برخی از کارشناسان دنیای سرمایه‌گذاری، میم کوین‌‌ها را به‌عنوان طرح‌های پیچیده پامپ و دامپ توصیف می‌کنند. به این معنی که افراد سودجو با طرح یک میم کوین و معرفی آن به‌کاربران ناآگاه و تازه وارد، با قیمت‌های ساختگی اقدام به فروش می‌کنند. این اتهام باید سرمایه‌گذاران را نسبت به خرید میم کوین محتاط کند.

کارکرد میم کوین

در حالی که میم کوین‌ها ممکن است اهداف متفاوتی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال داشته باشند، اما کارکرد آن‌ها کاملاً مشابه است. این ارزهای دیجیتال با استفاده از فناوری بلاک چین، که یک دفتر کل دیجیتال غیرمتمرکز است که سوابق تراکنش‌ها را نگهداری می‌کند، کار می‌کنند.

مانند سایر ارزهای دیجیتال، میم کوین‌ها نیز از طریق فرآیندی به‌نام ماینینگ یا استیکینگ ایجاد می‌شوند. به‌عنوان مثال، استخراج دوج کوین توسط افراد یا گروه‌هایی انجام می‌شود که با کمک کامپیوترهای مخصوص فرمول‌های پیچیده ریاضی را تکمیل می‌کنند. افرادی که با موفقیت بلوک‌های جدید را استخراج می‌کنند، پاداش خود را به صورت دوج کوین دریافت می‌کنند.

لازم به توضیح است برخی از شبکه‌های رمزارزی از جمله میم کوین‌ها همان ابتدای کار تمام توکن‌های خود را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. به‌عنوان نمونه بایننس کوین و میم کوین شیبا اینو در این دسته قرار دارند.

سرمایه گذاری در میم کوین

مشابه سایر سرمایه‌ گذاری‌های رمز ارزی، هر فردی می‌تواند از طریق یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال، میم کوین را به سبد سرمایه خود اضافه کند. شما می‌توانید میم کوین‌های مورد نظر خود را درست همان‌طور که رمز ارزهای دیگر را تهیه می‌کنید، بخرید و بفروشید، یعنی وقتی ارزش آن‌ها افزایش یافت، پتانسیل کسب درآمد را دارید.

اما لازم است بدانید ممکن است فروش میم کوین شما به‌راحتی خرید آن نباشد. بنابراین میم کوینی را انتخاب کنید که حجم بازار قابل قبولی داشته باشد تا در هنگام فروش آن خیالتان از وجود مشتری راحت باشد. همچنین بهتر است به این نکته توجه کنید که احتمالا شاید شما میم کوین خود را به‌همان قیمتی که خریده‌اید نتوانید به‌فروش برسانید. منظور این است که نوسانات قیمتی در میم کوین اجتناب ناپذیر است و همیشه وجود دارد.

نحوه ایجاد میم کوین

Tauhid Zauman، دانشیار دانشکده مدیریت ییل توضیح می‌دهد: «یک میم کوین فقط یک ارز دیجیتال است که به‌راحتی با چند خط کد می‌توان آن‌را ایجاد کرد. میم کوین می‌تواند بلاک چین خود را داشته باشند یا بر روی یک بلاک چین‌های موجود مثل اتریوم وBNBچین زندگی کند. میم کوین‌ها معمولاً توسط سازندگانشان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شوند تا قیمت را بالا ببرند. پس از آن، اگر میم کوین مورد نظر موفق به ایجاد یک جامعه کاربری قوی شود، قیمت ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.»

میم کوین‌های با ارزش

در حالی که توکن‌های بومی شبکه‌های دیگر کاربرد خاصی دارند، اغلب میم کوین‌ها بی‌خاصیت هستند و ویژگی قابل قبولی ارائه نمی‌دهند. مثلا توکن بومی شبکه اتریوم بنام «اتر» برای انجام تراکنش‌ها در بلاک چین پراستفاده اتریوم مورد نیاز است، اما میم کوین معمولا به‌جز در صدر خبر بودن و سرگرمی ارزشی فنی/کاربردی خاصی ایجاد نمی‌کند.

وب سایت کوین مارکت کپ که اطلاعات قیمتی رمز ارزها را به‌تصویر می‌کشد، بیش از چند صد رمزارز را در بخش میم کوین فهرست کرده است. با این حال، بسیاری از آن‌ها بی ارزش هستند و به‌طور فعال معامله نمی‌شوند. دوج کوین، شیبا اینو، دوج ایلان مارس، بیبی دوج کوین و تعداد محدودی دیگر، تنها میم کوین‌هایی هستند که حجم معاملات روزانه آن‌ها میلیون دلاری است.

مزایای میم کوین

  • طرفداران زیاد و محبوبیت میم کوین: میم کوین‌ دارای جامعه کاربری متعصب و پر شور است و به‌دلیل اینکه محبوبیت یکی از عوامل موفقیت یک پروژه کریپتویی محسوب می‌شود، طرفداران زیاد جزء مزیت به‌حساب می‌آید.
  • یادگیری همراه با سرگرمی در میم کوین: به‌دلیل ذات سرگرم کننده میم کوین‌ها، بسیاری از کاربران به واسطه این موضوع علاقه‌مند می‌شوند، به بازار ورود می‌کنند و آموزش می‌بینند.
  • امکان کسب سود نجومی در میم کوین: میم کوین‌ها اگر سرزبان بیفتند با سرعت برق و باد طرفداران و جامعه کاربری زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کنند. این موضوع باعث افزایش قیمت ناگهانی و نجومی در میم کوین می‌شود.
  • جامعه کاربری فعال در میم کوین: میم کوین‌ها افراد متفاوت از قشرهای گوناگونی از جمله اینفلوئنسرها و دیگر شخصیت‌های معروف را به‌خود جذب می‌کند که معمولا کمتر رمز ارزی این ویژگی را دارد.

معایب میم کوین

  • ریسک و نوسان بالا در میم کوین: ذات رمز ارز با نوسان گره خورده است. اما در میم کوین این نوسانات با شدت و سرعت بیشتری همراه است. همین علت ریسک سرمایه ‌گذاری در میم کوین را افزایش می‌دهد و به‌نوعی می‌تواند جزء معایب میم کوین محسوب شود.
  • اتهام پامپ و دامپ و کلاهبرداری در میم کوین: در تمامی بازارهای مالی امکان کلاهبرداری و طرح‌های پامپ و دامپ وجود دارد، اما در میم کوین‌ها به‌دلیل حضور کاربران تازه وارد و هیجان بالایی که وجود دارد این موارد کمی بیشتر اتفاق می‌افتد.
  • تعداد واحدهای میم کوین: برخلاف بیت کوین که سقف تعداد تولید برای آن ۲۱ میلیون کوین است، میم کوین‌ها اغلب دارای عرضه بالا یا نامحدود هستند. بیش از ۱۳۵٫۵ میلیارد سکه در گردش برای میم کوین دوج وجود دارد و هر دقیقه یک ماینر موفق حدود ۱۰٫۰۰۰ دوج کوین دریافت می‌کند. این یک تضاد خیره کننده در حجم صدور در مقایسه با بیت کوین است، جایی که تقریباً ۶٫۲۵ بیت کوین در هر ۱۰ دقیقه استخراج می‌شود. که این رقم در سال ۲۰۲۴ به ۳٫۱۲۵ واحد خواهد رسید.
  • نداشتن مکانیزم کوین سوزی در میم کوین: معمولاً اغلب میم کوین‌ها مکانیسم‌هایی مانند «کوین سوزی» که سکه‌ها را از گردش خارج می‌کند ندارند. بنابراین تعداد سکه‌های در گردش این دسته از رمز ارزها دا‌ئما در حال افزایش است. به‌عنوان مثال، شیبا اینو، تا زمان نگارش این مقاله، بیش از ۵۹۰ تریلیون توکن در گردش دارد. (گویا قرار است این شبکه کوین سوزی را به‌شبکه خود بیفزاید) اما بایننس کوین به‌صورت دائم فرآیند کوین سوزی را در دستور کار خود قرار داده است.

کوین سوزی باعث خارج شدن تعدادی از توکن‌ها از شبکه و در نتیجه کاهش آن‌ها می‌شود. طبق اصل عرضه و تقاضا هرچه تعداد واحدهای یک کلاس دارایی با ارزش، کاهش یابد، ارزش و در نتیجه قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

مقایسه میم کوین با سایر ارزهای دیجیتال

از بسیاری جهات، میم کوین‌ها تفاوت چندانی با سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار ندارند. هر دو بر اساس فناوری بلاک چین کار می‌کنند، اغلب قابل ماینینگ یا استیکینگ هستند و در صرافی‌های ارز دیجیتال در دسترس سرمایه گذاران.

برخی از رمز ارزها با اهداف خاصی شکل گرفته‌اند. به‌عنوان مثال، بیت کوین در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد تا به‌عنوان یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز هر گونه قدرت مرکزی و واسطه مثل بانک را حذف کند. اتریوم برای بهبود فناوری بلاک چین طراحی شده است و زمینه را برای تراکنش‌های غیر متمرکزتر از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند فراهم می‌کند.

این در حالی است که برخی از میم کوین‌ها شاید با هدف یا پروژه خاصی در ذهن ایجاد شده باشند، برخی دیگر، از جمله دوج کوین، صرفاً به‌منظور جایگزینی سرگرم کننده برای ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین و اتریوم ایجاد شده‌اند.

چرا میم کوین‌ها فراگیر شده‌اند؟

اولین میم کوین ایجاد شده دوج کوین بود. توسعه دهندگان نرم افزار، بنام‌های »بیلی مارکوس» و «جکسون پالمر» شبکه اصلی دوج کوین را در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یک فورک از لایت کوین راه اندازی کردند. بنیان‌گذاران دوج کوین می‌گویند که دوج را برای مسخره کردن بیت کوین ایجاد کرده‌اند. نام “doge” یک غلط املایی عمدی از کلمه سگ است.

پالمر بعداً به مارکوس کمک کرد تا ایده خود را به یک ارز دیجیتال قابل اجرا تبدیل کند. در پایان سال ۲۰۱۳، دوج کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال با قیمت ۰٫۰۰۰۳ دلار قابل معامله بود. در اوایل سال ۲۰۱۴، برای اولین بار قیمت دوج کوین از ۰٫۰۰۱ دلار گذشت. بیش از چهار سال طول کشید تا دوج کوین برای اولین بار در اواسط سال ۲۰۱۸ به قیمت ۰٫۰۱ دلار برسد.

سپس، در ماه می ۲۰۲۱، برای مدت کوتاهی قیمت دوج کوین به حدود ۰٫۷۴ دلار به ازای هر سکه رسید. این نشان دهنده بازدهی بیش از ۱۰۰۰ برابری قیمت دوج کوین در مقایسه با سطوح اولیه قیمت در سال ۲۰۱۴ بود.

با توجه به بازده قابل توجهی که دوج کوین به سرمایه گذاران اولیه ارائه کرد مطمئناً دوج کوین رهبر و الهام بخش ایجاد بسیاری از میم کوین‌ها و فراگیر شدن این دسته از دارایی‌‌های رمز ارزی بوده است. بنابراین می‌توان اینگونه گفت که انگیزه ایجاد میم کوین‌های بعد از دوج کوین احتمالاً بیشتر به میل بازده بالا مربوط می‌شود تا شوخی.

دلیل موفقیت میم کوین چیست؟

میم کوین به‌محض اینکه بر سر زبان‌ها افتد و کمی محبوبیت پیدا کرد، سرمایه گذاران خرد را جذب و خود را تقویت می‌کند. در ادامه چهره‌های برجسته فضای آنلاین و افراد مشهور باعث افزایش محبوبیت این دسته از میم کوین‌ها می‌شوند و این چرخه برای مدتی ادامه پیدا می‌کند.

ایلان ماسک احتمالاً مشهورترین مثال برای این موضوع است. حتی یک فورک از دوج کوین به نام فلوکی اینو بر اساس سگ خانگی واقعی ماسک وجود دارد.

قیمت پایین نیز یکی از عواملی است که در موفقیت میم کوین نقش دارد، زیرا هر فردی می‌تواند مقدار زیادی از آن‌ها را به سرعت خریداری کند. البته از آنجایی که میم کوین تا حد زیادی به احساسات جامعه و تأثیرات خودسرانه بیرونی مانند توییت‌های افراد مشهور وابسته است، قیمت‌ میم کوین به‌طور باورنکردنی بی‌ثبات است.

این بدان معنی است که ارزش یک میم کوین‌خاص می‌تواند به‌شدت افزایش یابد، همانطور که در مورد دوج و شیبا اتفاق افتاد، همچنین می‌تواند بسیار سریع سقوط کند اگر و زمانی که جامعه علاقه خود را از دست بدهد.

آیا میم کوین‌ها ماندگار هستند؟

از میان میم کوین‌هایی که در حال حاضر بیشترین محبوبیت را دارند، تنها دو مورد جامعه کاربری قوی‌تری نسبت به سایرین دارند: پروتکل دوج کوین که مبتنی بر لایت کوین است و شیبا اینو که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. دیگر میم کوین‌ها تا حد زیادی در خارج از دنیای ارزهای دیجیتال بی ارزش هستند. برای مثال، هیچ‌فردی میم کوین بیبی دوج را به‌عنوان نوعی پرداخت برای کالاها و خدمات نمی‌پذیرد، چنانچه در مواردی این امکان برای دوج و شیبا وجود دارد.

در هر حال، به‌دلیل ماهیت موضوعی این دسته از رمز ارزها، بعید است که بیشتر میم کوین‌های ساخته شده در چند سال آینده وجود داشته باشند. حتی اگر هم باشند، ارزش آن‌ها احتمالاً نزدیک به صفر خواهد بود. در حالی که می‌توان با سرمایه گذاری در میم کوین پول درآورد، هرگز سرمایه گذاری مطمئنی نخواهد بود. این دسته از ارزهای دیجیتال حتی از همتایان اصلی خود بی‌ ثبات‌تر هستند و می‌توانند یک شبه ارزش خود را از دست بدهند.

خطرات میم کوین چیست؟

میم کوین‌ها یکی از بسیار سرمایه گذاری‌های جایگزین موجود امروزی هستند. مانند سایر ارزهای رمزنگاری شده، آنها ممکن است مزایایی داشته باشند، از جمله راهی برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه یا کسب بازدهی بالاتر از میانگین، به خصوص اگر در اوایل آن‌را بدست آورید. اما هر دوی این مزایا با یک هشدار بزرگ همراه هستند:

اول، ایجاد یک سبد سرمایه با تنوع خوب بدون میم کوین یا هر ارز دیجیتال کاملاً ممکن است. علاوه بر این، هیچ تضمینی برای بازگشت سود میم کوین در آینده وجود ندارد. و برخلاف بازار سهام، تاریخچه محدودی برای مشاهده الگوها یا سابقه موفقیت آمیز اثبات شده در میم کوین‌ها وجود دارد. و متاسفانه، میم کوین‌ها نیز دارای نقاط منفی زیادی هستند. حتی در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، میم کوین‌ها دارای نوسانات بالاتری هستند.

تفاوت شت کوین و میم کوین چیست؟

در مورد میم کوین که مفصل صحبت شد، اما اگر تفاوت شت کوین و میم کوین را بخواهیم به‌طور خلاصه بیان کنیم، می‌توان این‌گونه توصیف کرد که به رمز ارزهای فاقد کاربری و ارزش واقعی که نسخه کپی و بی‌محتوایی از یک ارز دیجیتال دیگر است شت کوین و به رمز ارزهایی که بر اساس طنز و سرگرمی ایجاد شده‌اند میم کوین گفته می‌شود. البته فراموش نکنیم که یک میم کوین می‌تواند در دسته شت کوین‌ها نیز قرار بگیرید.

سوالات متداول

سوالات پرتکرار زیادی در مورد میم کوین وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اگر سوال شما در بین موارد زیر نبود، در بخش کامنت پرسش خود را مطرح کنید تا با کمک دیگر کاربران بتوانید پاسخ آن‌را بیابید.

دلیل ایجاد میم کوین چیست؟

میم کوین‌ها برای اهداف متفاوتی ایجاد شده‌اند. از شوخ طبعی برنامه نویسان تا کسب سودهای نجومی برای بنیان‌گذاران. برخی نیز برای کلاهبرداری، میم کوین ایجاد کرده‌اند. به‌عنوان نمونه، با استفاده از محبوبیت فیلم «اسکوئید گیم» یک میم کوین مبتنی بر این بازی ایجاد و در عرض چند روز سازندگان آن واحدهای خود را فروختند و با پول همه ناپدید شدند.

چرا میم کوین‌ها محبوب هستند؟

هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. سرمایه گذاران مختلف به‌دلایل مختلف به توکن‌های میم علاقه نشان می‌دهند. بسیاری از سرمایه گذاران، میم کوین را به‌دلیل پتانسیل سودهای سریع، جذاب می‌دانند. میم کوین‌های محبوب مانند دوج و شیبا دارای تاریخچه مستندی از افزایش قیمت سریع و تصاعدی هستند.

همچنین دیگران از این واقعیت لذت می‌برند که میم کوین‌ها نمایانگر جنبه ساده رمز ارزها هستند. بسیاری نیز ممکن است طرفدار سگ یا حیوان دیگری باشند که میم کوین از آن الهام گرفته است. برای این سرمایه‌ گذاران، میم کوین ممکن است بیشتر به‌عنوان یک کالای کلکسیونی عمل کند.

آیا میم کوین‌ها به رشد خود ادامه خواهند داد؟

میم کوین‌ها در چند سال گذشته به شهرت رسیده‌اند و اغلب به امید به آینده‌ای مثل دوج کوین و شیبا اینو ایجاد شده‌اند. اما در حال حاضر، رویکرد بسیاری از پروژه‌ها به‌ سمت بازی‌های ارز دیجیتال، متاورس و پیشرفت‌های فنی برای افزایش استفاده و کاربرد توکن‌های شبکه خود است.

بازار نیز احتمالاً شاهد تعداد بیشتری از میم کوین‌ها در آینده خواهد بود. با این حال، همانطور که گفته شد، در صورت تغییر رویکرد شبکه میم کوین‌ها به سمت تکنولوژی‌های روز و کاربردی شدن، می‌تواند منجر به آینده جالبی برای این دسته از رمز ارزها و در نتیجه رشد ارزش و قیمت در آن‌ها شود.

خرید میم کوین چگونه است؟

خرید میم کوین بسیار ساده است و مانند هر ارز دیجیتال دیگری می‌توانید آن‌ها را به لیست دارایی خود اضافه کنید. کافی است از طریق یک صرافی معتبر ایرانی مانند بیتشال یا خارجی مانند بایننس اقدام کنید. بازار ساز خودکار (صرافی‌ غیرمتمرکز) مانند صرافی یونی سواپ و صرافی پنکیک سواپ نیز امکان خرید میم کوین را در اختیار شما می‌گذارد.

اگر قصد خرید میم کوین به‌خصوصی را دارید، بررسی کنید که صرافی‌ که انتخاب می‌کنید دارای آن میم کوین باشد.

معایب سرمایه گذاری در میم کوین چیست؟

قیمت‌ میم کوین همزمان با نوسانات احساسات جوامع مرتبط با آن‌ها افزایش و کاهش پیدا می‌کنند. به این معنی که قیمت میم کوین می‌تواند بسیار غیرقابل پیش بینی باشد.

به این موارد این واقعیت افزوده می‌شود که توزیع میم کوین‌ها به‌‌شدت نابرابر و در کنترل تعداد محدودی ولت است.

در همین حال، میم کوین‌های محبوب می‌توانند بر قیمت یکدیگر تاثیر بگذارند. به‌عنوان مثال، یک میم کوین ممکن است در قیمت سقوط کند زیرا سرمایه گذاران به سمت خرید میم کوین جدیدی هجوم برده‌اند.

آیا باید روی میم کوین‌ها سرمایه گذاری کنید؟

برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران حرفه‌ای/جدی، تجارت میم کوین پتانسیل سودهای سریع را ارائه می‌دهد. این مورد برای سرمایه گذاران معمولی/خرد نیز صادق است. اما قیمت در میم کوین به سرعت در حال تغییر و حرکت است. این، کار را برای سرمایه گذارانی که همیشه بازارها را تماشا نمی‌کنند پیچیده می‌کند و ممکن است با زیان قابل توجهی در سرمایه‌گذاری‌ در میم کوین خود مواجه شوند.

با این حال، یکی از توصیه‌های صحیحی که به اکثر سرمایه‌گذاران خرد و تازه وارد می‌شود این است که پول بیشتری از آنچه که می‌توانند از دست بدهند را در میم کوین سرمایه‌گذاری نکنند. شخم زدن پس انداز زندگی خود در یک میم کوین می‌تواند یک فرد را ثروتمند کند، اما به همین راحتی نیز می‌تواند به فاجعه ختم شود و یک فرد را ورشکسته و ناامید کند.

آیا می‌توان میم کوین تولید کرد؟

هر فردی که دانش فنی لازم را داشته باشد به‌راحتی می‌تواند یک میم کوین ایجاد کند. با این حال، تبدیل یک کوین یا توکن به یک میم کوین محبوب کاری بسیار دشوار است.

محبوب‌ترین میم کوین‌ها کدامند؟

طبق اطلاعات بیتشال مارکت، هم اکنون چهار میم کوین برتر از نظر ارزش بازار عبارت است از: دوج کوین، شیبا اینو، شیبا سوآپ و دوج ایلان مارس. بیبی دوج کوین، فلوکی اینو، کیشو اینو، سیف‌مون و تعدادی دیگر نیز در دسته میم کوین‌های محبوب قرار دارند.

آیا میم کوین‌ها را باید جدی گرفت؟

به‌طور خلاصه و همانطور که گفته شد میم کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که از جوک‌های اینترنتی الهام گرفته شده‌اند. به‌عنوان مثال، دوج کوین از الگوی رفتاری سگی با نژاد شیبا اینو الهام گرفت. این دسته از رمز ارزها اغلب قرار نیست جدی گرفته شوند، اما همچنان می‌توانند با افزایش جامعه کاربری شتاب بیشتری پیدا کنند، ارزش بگیرند و جدی گرفته شوند.

جمع بندی

میم کوین‌ یک دارایی رمزنگاری جالب و البته پر ریسک است. دلیل موفقیت میم کوین به‌جای تکیه بر رفع مشکل، عملکرد و کارایی، جامعه آن است. اگر میم کوین انتخابی شما توسط جامعه کریپتو حمایت شود می‌توانید میلیونر ارز دیجیتال بعدی شوید. اما برای اکثر کاربران، وقتی نوبت به میم کوین می‌رسد، بهتر است احتیاط به‌خرج دهند و از سرمایه‌گذاری بیش از حد در این کلاس دارایی اجتناب کنند.

درست مانند هر سرمایه گذاری مالی دیگری، قبل از خرید میم کوین، تحقیق خود را انجام دهید. اگر میم کوین مورد نظر شما هیچ پیشینه‌ای ندارد و یافتن اطلاعات در مورد آن سخت است، مراقب باشید. حتی در اوج‌ترین میم کوین‌ها نیز در نهایت ممکن است به یک کلاهبرداری تبدیل شود. فقدان وایت پیپر یا اکوسیستم تثبیت شده می‌تواند یک علامت هشدار باشد.

امیدواریم مطلب “میم کوین چیست؟” مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمز ارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 Comments
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

اما میم کوین سود داره

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

میم کوین ریسک داره

صادق
صادق
1 سال قبل
پاسخ به  علیرضا

همه سرمایه گذاری ها ریسک داره