Categories
تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها, تحلیل تکنیکال اتریوم, تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 9 دقیقه

قیمت بیت کوین در حال نزول است و آلت کوین‌ها را به سطح حمایت بحرانی می‌رساند. سقف بیت کوین در چند روز گذشته کمتر شاهد تغییرات بوده است، که یک نشانه منفی است زیرا نشان می‌دهد خرس‌ها بعد از هر صعود جزئی دوباره بر بازار مسلط می‌شوند. ضعف بیت کوین بر مهمترین آلت کوین‌ها نیز تأثیر می‌گذارد بگونه‌ای که اکثر آنها نیز به تدریج شاهد افت قیمت خود هستند.

جوئل کروگر، استراتژیست فارکس در LMAX، اخیراً گفت: رد کردن احتمال کاهش مجدد قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح ماه ژوئن احمقانه خواهد بود، در این سناریو انتظار داریم که قیمت بیت کوین بتواند رکورد سابق خود که حدود 20،000 $ بود را دوباره مشاهده کند، این خطر وجود دارد.

با این حال، به نظر می‌رسد که فاندامنتال بیت کوین در حال بهبود است. به دلیل سرکوب اخیر ماینرها توسط دولت چین، هش ریت این شبکه یک ضربه بزرگ خورده است، اما با توجه به داده‌های منابع مختلف، به تدریج هش ریت در مسیر بازگشت قرار دارد. این نشان می‌دهد چگونه شبکه بدون نیاز به کمک هیچ آژانس خارجی خود را متعادل کرده است. آیا قیمت بیت کوین نیز با افزایش هش ریت آن بالاتر خواهد رفت یا احساسات منفی غالب خواهد شد؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته را بررسی کنیم.

بیت کوین | BTC

اولین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بیت کوین با نماد BTC است. بیت کوین در تلاش است تا بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (34245 دلار) بالاتر رود. این یک علامت منفی است زیرا نشان می‌دهد که خرس‌ها از این مقاومت دفاع می‌کنند. قیمت امروز از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یافته است و خرس‌ها اکنون سعی می‌کنند قیمت را به 31000 دلار کاهش دهند.

بیت کوین | BTC
میانگین متحرک نمایی 20 روزه دوباره شروع به کاهش کرد و شاخص مقاومت نسبی (RSI) به زیر 45 کاهش یافت، که نشان می‌دهد خرس‌ها تلاش می‌کنند تا برتری خود را حفظ کنند. در صورت شکستن خط حمایت و قرار گرفتن در زیر سطح 31،000 دلار اولین نشانه از سرگیری احتمالی روند نزولی خواهد بود.

اگر حمایت 28000 دلاری شکسته شود، فروش می‌تواند بیشتر شود. این اتفاق می‌تواند منجر به فروش و نقد کردن دارایی برای زمان‌های طولانی شود که ممکن است قیمت را به 20 هزار دلار کاهش دهد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عبور کند، این نشان دهنده ورود گاوها به عرصه است. شکستن سطح مقاومت میانگین متحرک ساده 50 روزه (35594 دلار) و منطقه مقاومت 36،670 دلاری، قدرت سیگنال را نشان می‌دهد.

اتریوم | ETH

دومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته اتریوم با نماد ETH است. طی سه روز گذشته خریداران در تلاش بودند تا اتریوم را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2،170 دلار) برسانند، که این نشان دهنده مقاومت شدید خرس‌ها در این سطح است.

اتریوم | ETH

در حال حاضر فروشندگان تلاش می‌کنند اتریوم را به زیر حمایت روانی 2000 دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ممکن است اتریوم به 1،728.74 دلار کاهش یابد. با شکستن این سطح حمایت می‌تواند از سرگیری روند نزولی را دوباره تقویت کند.

برعکس، اگر قیمت اتریوم از سطح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، این نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا دوباره به بازار ورود کنند. سپس خریداران سعی می‌کنند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (2،339 دلار) قرار دهند.

این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند اما اگر اتریوم بالاتر از سطح خود قرار گیرد، توقف بعدی می‌تواند بر روی خط روند نزولی باشد.

بایننس کوین | BNB

سومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بایننس کوین با نماد BNB است. بایننس کوین طی پنج روز گذشته در محدوده بین میانگین‌های متحرک معامله شده است. این روند خنثی نشان می‌دهد که گاوها در کف قیمت بر روی سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (313 دلار) خرید می‌کنند و خرس‌ها از میانگین متحرک ساده 50 روزه (333 دلار) دفاع می‌کنند.

بایننس کوین | BNB

با این وجود بعید است که این دامنه معاملاتی کوتاه مدت به مدت طولانی ادامه یابد. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه برسانند، بایننس کوین می‌تواند شتاب بگیرد و به سمت 379.58 دلار افزایش یابد. اگر گاوها این مانع را برطرف کنند، افزایش قیمت بایننس کوین ممکن است به 433 دلار برسد.

از طرف دیگر، اگر خرس‌ها موفق شوند و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه را برسانند، بایننس کوین می‌تواند به منطقه حمایتی 276.40 دلار تا 264.26 دلار برسد. با شکستن و حرکت به زیر این منطقه حمایتی می‌تواند قیمت را تا سطح حمایت اصلی 211.70 دلار کاهش دهد.

کاردانو | ADA

چهارمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته کاردانو با نماد ADA است. کاردانو طی سه روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.37 دلار) و سطح حمایتی 1.28 دلار معامله شده است. این روند خنثی نشان می‌دهد که هم گاوها و هم خرس‌ها قبل از قرار دادن سفارش‌های معاملاتی بزرگ منتظر مشخص شدن مسیر حرکت هستند.

کاردانو | ADA
هر دو میانگین متحرک تقریباً ثابت هستند و RSI بالاتر از 44 است، این نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر حمایت 1.28 دلاری از دست برود، برتری به نفع خرس‌ها متمایل می‌شود. این حرکت، مسیر را برای افت احتمالی به 1.20 دلار و سپس 1.10 دلار باز می‌کند.

برعکس، اگر قیمت کاردانو به سطح 1.28 دلار برگردد، گاوها سعی می‌کنند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. در صورت موفقیت، کاردانو می‌تواند به میانگین متحرک ساده 50 روزه (1.47 دلار) و سپس تا خط روند نزولی صعود کند. در صورت شکست این مقاومت، اولین نشانه پایان تصحیح خواهد بود.

دوج کوین | DOGE

پنجمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته دوج کوین با نماد DOGE است. دوج کوین در تلاش است تا بالاتر از سطح حمایت 0.21 دلار باقی بماند، که نشان دهنده عدم خرید است زیرا معامله گران نسبت به افزایش قیمت اطمینان ندارند. این امر احتمال شکستن به زیر 0.21 دلار را افزایش می‌دهد.

دوج کوین | DOGE

اگر این اتفاق بیفتد، دوج کوین می‌تواند به سطح مهم بعدی 0.15 دلار سقوط کند. با شکستن این سطح و قرار گرفتن در زیر این حمایت می‌تواند منجر به وحشت فروش شود. میانگین متحرک نزولی و RSI زیر 38 نشانگر برتری خرس‌ها است.

برعکس، اگر قیمت دوج کوین از سطح فعلی عقب نشینی کند، گاوها سعی می‌کنند دوج کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر موفق به انجام این کار شوند، ممکن است دوج کوین به میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.28 دلار) و سپس به خط گردن افزایش یابد.

ریپل | XRP

ششمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته ریپل با نماد XRP است. ریپل در محدوده بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.67 دلار) و سطح حمایتی 0.59 دلار معامله شده است. این نشان می‌دهد که خرس‌ها بعد از رشد جزئی قیمت تا رسیدن به سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه فروش را انجام می‌دهند.

ریپل | XRP

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI در منطقه منفی نشان می‌دهد که این مسیر کمترین مقاومت را در جهت نزولی داراست. اگر خرس‌ها برتری یابند و قیمت را به زیر 0.59 دلار برسانند، ریپل می‌تواند سطح 0.50 دلار را دوباره آزمایش کند.

این یک سطح مهم برای گاوها است زیرا در صورت شکسته شدن، ریپل می‌تواند مرحله بعدی روند نزولی را آغاز کند. برای نفی این احتمال، گاوها باید قیمت ریپل را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه و سطح مقاومت 0.75 دلار برسانند.

پولکادات | DOT

هفتمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته پولکادات با نماد DOT است. محدوده پولکادات بیشتر کاهش یافته و قیمت بین 14.50 تا 16.93 دلار ثابت است. علامت منفی این است که قیمت در نزدیکی سطح حمایت این محدوده معامله شده است، که نشان می دهد گاوها هیچ عجله‌ای برای خرید در سطح فعلی ندارند.
میانگین متحرک نمایی 20 روزه (16.37 دلار) با کمترین شیب روبرو شده و RSI در منطقه منفی قرار دارد و این نشان می‌دهد که خرس‌ها برتری دارند. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 14.50 دلار برسانند، پولکادات ممکن است تا 13 دلار کاهش یابد.

این سطح یک حمایت مهم است که باید مراقب آن باشید زیرا اگر از دست برود، پولکادات می‌تواند مرحله بعدی روند نزولی را شروع کند. برعکس، اگر قیمت پولکادات از 14.50 دلار بازگردد، گاوها دوباره سعی می‌کنند قیمت را به 16.93 دلار برسانند. در صورت موفقیت، پولکادات می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (19.59 دلار) برسد.

یونی سواپ | UNI

هشتمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته یونی سواپ با نماد UNI است. یونی سواپ بین میانگین‌های متحرک قرار گرفته است. گاوها در حال سقوط به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20.21 دلار) هستند اما نتوانسته‌اند سطح مقاومت میانگین متحرک ساده 50 روزه (22.07 دلار) را بشکنند. این نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کاهش می‌یابد.

یونی سواپ | UNI

میانگین متحرک‌های مسطح و RSI نزدیک به نقطه میانی نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. در صورت شکست این سطح و بسته شدن بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه، برتری را به نفع گاوها تغییر می‌دهد. این می‌تواند مسیر صعودی را تا رسیدن به سطح 25 دلار و سپس 27 دلار باز کند.

از طرف دیگر، در صورت کاهش و بسته شدن قیمت یونی سواپ در زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، به معنای برتری خرس‌ها خواهد بود. سپس یونی سواپ می‌تواند تا حمایت بعدی تا سطح 16.93 دلار سقوط کند. اگر این سطح حمایتی نیز شکسته شود، ممکن است کاهش تا 15 دلار ادامه داشته باشد.

بیت کوین کش | BCH

نهمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بیت کوین کش با نماد BCH است. بیت کوین کش طی چهار روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (512 دلار) و سطح حمایت 475 دلار در نوسان بوده است. این نشان می‌دهد که خرس‌ها از سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع می‌کنند.

بیت کوین کش | BCH
میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج به سمت پایین حرکت می‌کند و RSI زیر 41 است، این نشان می‌دهد که خرس‌ها برتری دارند. اگر خرس‌ها قیمت بیت کوین کش را به زیر 475.69 دلار برسانند، خریدارهای کوتاه مدت احتمالاً از موقعیت‌های خود خارج می‌شوند. این می‌تواند قیمت را به 428 دلار کاهش دهد.

اگر این حمایت نیز شکسته شود، بیت کوین کش ممکن است تا سطح حمایت مهم 370 دلار سقوط کند. اگر قیمت به 475.69 دلار برگردد، گاوها سعی می‌کنند بیت کوین کش را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ممکن است جفت ارز به 538.11 دلار برسد.

شکستن و بسته شدن در بالاتر از این سطح مقاومتی، اولین نشانه قدرت خواهد بود. سپس بیت کوین کش می‌تواند به میانگین متحرک ساده 50 روزه (578 دلار) و بالاتر از آن به 650 دلار برسد.

لایت کوین | LTC

دهمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته لایت کوین با نماد LTC است. طی چند روز گذشته لایت کوین در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (139 دلار) با مقاومت سختی روبرو شده است اما نشانه مثبت این است که گاوها به خرس‌ها اجازه نداده‌اند قیمت را در زیر سطح حمایت مهم 118 دلار حفظ کنند.

لایت کوین | LTC

این نشان می‌دهد که فروش در سطوح پایین‌تر به صفر می‌رسد. RSI تلاش کرده است تا از 46 بالاتر رود و اگر این اتفاق بیفتد، حرکت صعودی ممکن است افزایش یابد. گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند.

در صورت موفقیت، لایت کوین می‌تواند به میانگین متحرک ساده 50 روزه (156 دلار) و پس از آن قیمت به 180 دلار افزایش پیدا کند. برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، لایت کوین می‌تواند به 118 دلار کاهش یابد. در صورت شکستن و بسته شدن قیمت لایت کوین در زیر این سطح حمایت می‌تواند نشانه از سرگیری مرحله بعدی روند نزولی باشد.

امیدواریم مطلب ۱۰ ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها