Categories
تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال این هفته دچار تغییراتی شدند زیرا اخبار جعلی پیرامون لایت کوین باعث افزایش نوسانات شد. با این حال، ساختار بازار تغییر نکرده است. در کنار آن، ذخایر ارزی به پایین‌ترین حد خود می‌رسند، که سیگنال قدرتمندی است و نشان می‌دهد که اکثر سرمایه‌گذاران بیت کوین های خود را از صرافی‌ها می‌گیرند و عرضه کلی قابل فروش در بازار را کاهش می‌دهد.

آیا بیت کوین به دلیل صلیب طلایی شکست؟

آیا بیت کوین به دلیل صلیب طلایی شکست؟

نمودار روزانه BTC/USD چند مورد کلیدی را نشان می‌دهد. اولین و مهمترین آن صلیب طلایی بالقوه ای است که قرار است رخ دهد. در تابستان، تمرکز اصلی بر روی صلیب مرگ بود، زیرا احساسات بازار منفی شد و در نتیجه بسیاری از معامله‌گران انتظار نزول قیمت بیشتری را داشتند.

با این حال، بازار از آن زمان در حال صعود بوده است، زیرا متقابل میانگین‌های متحرک (MA) به عنوان یک شاخص عقب افتاده است. اما حتی اگر صلیب رخ دهد، به طور خودکار به این معنا نیست که بازار در این مسیر ادامه خواهد داد.

در حال حاضر، یک صلیب طلایی یک سیگنال صعودی است، به ویژه هنگامی که قیمت بیت کوین آماده فراتر رفتن از مقاومت‌ها است. اگر این اتفاق بیفتد و قیمت بیت کوین از این مقاومت‌ها بالاتر برود، این سطوح می‌توانند به عنوان پشتیبانی جدید برای یک تجمع بسیار بزرگتر عمل کنند.

سطوح مهم در نمودار روزانه قیمت بیتکوین

سطوح مهم در نمودار روزانه قیمت بیتکوین

 

یک هفته پیش، بازار با اصلاح قیمت بیت کوین از 52000 دلار به 42000 دلار رسید. با این حال، قیمت بیت کوین در سطح حمایتی زیبایی قرار گرفت و منجر به ایجاد سایه‌ای بلند شد. چنین سایه بلندی به معنی فشار خرید و سطح پشتیبانی جدید است.

همانطور که قبلاً ذکر شد، یک حرکت ناپایدار دیگر در چند روز گذشته با اخبار جعلی در مورد همکاری Litecoin با Walmart انجام شد. این موضوع در ابتدا باعث جهش بزرگ و بعد از آن با اصلاح قابل توجهی دنبال شد.

در طول چنین حرکت ناپایداری، بهترین کار این است که بزرگ‌نمایی کرده و بازار را در بازه‌های زمانی بالاتر بررسی کنید، زیرا بازه‌های زمانی متفاوت به شما نشان می‌دهد که چه سطح حیاتی برای تماشا وجود دارد.

این سطوح مهم برای تماشا هنوز بین 42،800 تا 44،000 دلار یافت می‌شود. تا زمانی که آن منطقه از حمایت برخوردار باشد ، ادامه صعودی محتمل است.

کل بازار ارز دیجیتال دارای حمایت اساسی است

کل بازار ارز دیجیتال دارای حمایت اساسی است

تا زمانی که سرمایه کل بازار ارزدیجیتال بیش از 2 تریلیون دلار باقی بماند، احتمال افزایش بیشتر در بالاترین سطح تاریخ وجود دارد.

تفاوت جزئی با قیمت بیت کوین در اینجا این است که کل بازار منطقه بالایی را آزمایش کرده است. به محض اینکه سرمایه کل بازار بار دیگر آن منطقه عالی تاریخی را مجدداً آزمایش کند، احتمال وقوع گسست به سوی اوج‌های جدید تاریخ افزایش می‌یابد.

با این حال، به احتمال زیاد، سرمایه کل بازار ارزهای دیجیتال سریعتر از بیت کوین به بالاترین حد خود می‌رسد، زیرا آلتکوین ها از بیت کوین پیشی گرفته اند.

واگرایی صعودی بیت کوین

واگرایی صعودی و گواه در حال سقوط

نمودار چهار ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که ساختار کانال نزولی به احتمال زیاد به سمت بالا شکسته می شود. سطح اساسی برای شکستن صعودی، مقاومت 47000 دلار است، زیرا از زمان اصلاح اخیر به عنوان یک مقاومت سنگین عمل می کند.

هنگامی که قیمت بیت کوین از 47000 دلار عبور کرد، ادامه آن تا 50500 دلار بسیار محتمل است چراکه سطوح زیادی بین این قیمت وجود ندارد و همچنین اصلاحات قبلی به صورت عمودی انجام می‌شود.

در نهایت، این تضمینی برای صعود قیمت بیت کوین نیست. به طور کلی، اگر قیمت بیت کوین بتواند پایین ترین سطح خود را در منطقه 45،000 دلار ایجاد کند، تأیید کننده واگرایی صعودی است و پس از شکست می‌تواند به 47،000 دلار برسد. البته 47 هزار دلار نیز مقاومت قوی برای شکستن است.

در نقطه عکس، حمایت اساسی برای حفظ منطقه بین 42،800 تا 44،000 دلار است. اگر این پشتیبانی نتواند ادامه یابد، سطح 38،500 تا 40،000 دلار باید منطقه بعدی تمرکز باشد.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً نظر نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات بیتشال نیست. هر سرمایه‌گذاری و معامله با ریسک همراه است. هنگام تصمیم‌گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها