Categories
اخبار بازارهای مالی, اخبار مهم
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آدرس ایمیل بیش از 3 میلیون کاربر مرتبط با حساب‌های CoinMarketCap در انجمن‌های هک در حال معامله است. گزارش شده کوین مارکت کپ، که یک وب سایت پیگیری قیمت ارزهای رمزنگاری شده است، قربانی هک شده و طی این هک 3،117،548 آدرس ایمیل کاربران فاش شده است.

این اطلاعات پس از آن مشخص شد که آدرس‌های ایمیل هک شده به صورت آنلاین در مجامع مختلف هکری مورد معامله و فروش قرار می‌گرفتند. وب سایت Have I Been Pwned، که مختص ردیابی هک‌ها و حساب‌های آنلاین خطرناک است نیز این هک را تایید کرد.

همچنین کوین مارکت کپ که زیرمجموعه صرافی بایننس است، تایید کرد که لیست حساب‌های کاربری لو رفته با پایگاه کاربری آن مطابقت دارد:

“کوین مارکت کپ متوجه شده دسته‌ای از داده‌ها که به صورت آنلاین نشان داده می‌شود، لیستی از حساب‌های کاربران آن است. در حالی که لیست داده‌هایی که دیده‌ایم فقط آدرس ایمیل هستند. با تأیید ارتباط 3.1 میلیون (3،117،548) آدرس ایمیل کاربر با پایگاه کاربری آن در 12 اکتبر، این شرکت اطمینان داده است که هکرها به هیچ یک از گذر واژه‌های حساب دسترسی پیدا نکرده‌اند.”

سخنگوی CoinMarketCap گفت:

“ما هیچ مدرکی مبنی بر نشت داده‌ها از سرورهای خود پیدا نکرده‌ایم. ما در حال بررسی دقیق این موضوع هستیم و به محض دریافت هرگونه اطلاعات جدید مشترکان خود را به روز خواهیم کرد.”

علیرغم تأیید کوین مارکت کپ، هنوز علت دقیق هک شناسایی نشده است. در پاسخ به درخواست Cointelegraph برای اظهار نظر، CoinMarketCap گفت:

“از آنجا که هیچ رمز عبوری در داده‌هایی که مشاهده کرده‌ایم گنجانده نشده است، ما معتقدیم که این اطلاعات به احتمال زیاد از پلتفرم دیگری تهیه شده است که ممکن است کاربران در چندین سایت از رمزهای عبور یکسان استفاده کرده باشند.”

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی رضایی
علی رضایی
2 سال قبل

سلام

علی احمدی
علی احمدی
2 سال قبل
پاسخ به  علی رضایی

تست 2