Categories
اخبار ایران, اخبار ماینینگ
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش بیتشال به نقل از ایسنا، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از چالش های اصلی رمز ارزها، ایجاد مزارع غیرقانونی در کشور است،گفت: متاسفانه امروز صنایع مشکلات زیادی در تامین ارز و مبادلات ارزی خود برای نوسازی دارند که تولید قانونی رمز ارزها می تواند منجر به واردات ماشین آلات، تکنولوژی و مواد اولیه مورد نیاز صنایع شود.

محمد زینلی پور امروز (یکشنبه-۱۲ اردیبهشت ماه)  در نشست خبری اولین شهرک رمز ارز استان اصفهان در جمع خبرنگاران، در خصوص وضعیت صدور مجوزهای رمزارز در استان، توضیح داد: تاکنون ۵۸ فقره جواز تاسیس مزرعه رمز ارز برای استان اصفهان صادر شده است. وی یادآور شد: شهرک های رمزارز استان با سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۵۵۷ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال موجب اشتغال مستقیم ۶۸۵ نفر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان اصفهان در پاسخ به سوال ایسنا، در باره نگرانی خاموشی های برق در تابستان امسال و همچنین به دلیل برخی مشکلات در سایر فصول، گفت: تا این لحظه هنوز هیچ پروانه بهره برداری شهرک های رمز ارز صادر نشده و تمام مزارع در حال احداث هستند، پس تابستان امسال دغدغه ای در تامین برق از بابت فعالیت مزرعه های رمزارز نداریم.

زینلی همچنین توضیح داد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی منطقه فریدن که سردسیر و خنک است، به طور قطع مصرف انرژی برای خنک کردن دستگاه های ماینر کاهش می ‌یابد. وی با تاکید بر اینکه یکی از چالش های اصلی رمز ارزها، ایجاد مزارع غیرقانونی در کشور است، اظهار کرد: با توجه به تعرفه پایین قیمت برق بخش های کشاورزی، صنعت و … شهرک های رمزارز قانونی ایجاد شده که موجب آسیب به زیرساخت‌های برق استان شده اند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان اصفهان با اشاره به موانع بسیار برای صدور مجوز رسمی برای تولید رمزارز، تصریح کرد: پیشتر برخی موانع قانونی، دموکراسی اداری و … برای استخراج قانونی رمز ارز، موجب ترغیب افراد به احداث غیر قانونی این مزارع می ‌شد، اما امروز با تعدیل این دستورالعمل ها احداث مزارع و استخراج رمز ارز با مجوزهای قانونی به راحتی انجام می شود.

زینلی با اشاره به مشکلات صنایع کشور در خرید تکنولوژی جدید و مواد اولیه، گفت: متاسفانه امروز صنایع مشکلات زیادی در تامین ارز و مبادلات ارزی خود برای نوسازی دارند که تولید قانونی رمز ارزها می تواند منجر به واردات ماشین آلات، تکنولوژی و مواد اولیه مورد نیاز صنایع شود.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها