مقالاتمقالات صرافی‌ها

نحوه خرید و فروش NFT در یونی سواپ (Uniswap)، آموزش کار با این صرافی

یونی سواپ یکی از صرافی‌های غیرمتمرکزی است که کاربران ارزهای دیجیتال می‌توانند از طریق آن توکن‌های ارزهای دیجیتال و همین‌طور انواع NFTها را معامله کنند. این صرافی از سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از 250 میلیون معامله مختلف را انجام داده است. به همین علت نیز امروزه افراد زیادی به دنبال یادگیری خرید و فروش NFT در یونی سواپ هستند. پروتکل یونی سواپ امروزه از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره خرید و فروش انواع NFT در پلتفرم یونی سواپ صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

نحوه خرید و فروش NFT در یونی سواپ

نحوه انجام تراکنش‌های NFT در یونی سواپ

در اولین قدم اجازه دهید تا کمی بیشتر درباره نحوه خرید و فروش NFT در یونی سواپ صحبت کرده و نکات مهمی را بیان کنیم. برای این‌که بتوانید از یونی سواپ به‌منظور انجام تراکنش‌های NFT استفاده کنید در اولین قدم نیازمند این هستید که نسخه وب این صرافی را باز کرده و کیف پول خود را برای شروع تراکنش‌ها متصل کنید. در ادامه می‌توانید فرایند خرید را با استفاده از دستورالعمل زیر طی کنید:

خرید NFT در یونی سواپ

کاربران می‌توانند از یونی سواپ برای خرید NFT با استفاده از هر توکن ERC-20 استفاده کنند. برای این کار باید چند مرحله زیر را طی کنند:

مرحله اول: وارد برنامه تحت وب یونی سواپ شده و کیف پول خود را متصل کنید.

مرحله دوم: روی تب NFTs کلیک کرده و روی نوار جستجوی آن کلیک کنید.

مرحله سوم: در این مرحله می‌توانید یک NFT را با نام یا آدرس قرارداد آن جستجو کنید. به این ترتیب NFT مدنظر برای شما ظاهر خواهد شد که می‌توانید اقدام به انتخاب آن کنید.

مرحله چهارم: بعد از این‌که NFT مدنظر خود را پیدا کردید با کلیک روی گزینه Add to bag خیلی راحت می‌توانید آن را به کیف پول خود اضافه کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شما می‌توانید هر تعداد NFT که می‌خواهید را خیلی راحت به کیف پول اضافه کنید بدون این‌که هیچ‌گونه محدودیتی برای شما وجود داشته باشد.

مرحله پنجم: پس از این‌که NFTهای مدنظر خود را انتخاب کردید باید روی گزینه Pay with کلیک کنید تا روش پرداختی خود را از این طریق تعیین کنید.

مراحل پرداختی

در ادامه مراحل بالا شما باید فرایند پرداخت هزینه NFTها را طی کنید که در ادامه مراحل هریک از آنها را برای شما توضیح خواهیم داد:

مرحله ششم: انتخاب کنید که قصد دارید از کدام توکن ERC-20 برای پرداخت تراکنش خود استفاده کنید.

مرحله هفتم: حال گزینه Pay with را انتخاب کنید. اگر توکن تاثیر قیمت بالایی داشته باشد ممکن است یک هشدار تاثیر قیمت در این بخش دریافت کنید. اگر می‌توانید ضرر ناشی از این تاثیر قیمت را تحمل کنید کافی است که روی گزینه Pay anyway کلیک کنید.

مرحله هشتم: حال باید گزینه Pay را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

مرحله نهم: در این مرحله به  طور مستقیم به کیف پول خود در این صرافی منتقل خواهید شد. حال تنها کاری که باید انجام دهید این است که خرید خود را تایید کنید.

مرحله دهم: در گام آخر و مرحله دهم نیز باید پس از تکمیل تراکنش NFT مدنظر خود را با موفقیت دریافت کنید.

فروش NFT در یونی سواپ

وقتی که صحبت از خرید و فروش NFT در یونی سواپ می‌شود یکی از نکات کلیدی و مهمی که باید درباره آن توجه کافی را داشته باشید این است که این پلتفرم امکانی را برایتان فراهم کرده تا بتوانید خیلی راحت NFTهای خود را در چندین بازار قرار داده و اقدام به فروش آنها کنید. برای این‌که بتوانید NFTهای خود را در این پلتفرم به فروش برسانید نیازمند این خواهید بود که مراحل زیر را طی کنید:

  1. در اولین قدم مجددا باید وارد برنامه تحت وب یونی سواپ شده و وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. در قدم بعدی باید اتصال کیف پول خود به حساب کاربری که دارید را انجام دهید. با این کار می‌توانید نمونه کارهای NFT خود را وارد کرده و آنها را به مشتریان ارائه دهید. برای این کار کافی است که روی نماد کیف پول که در بخش بالایی پلتفرم قرار دارد کلیک کنید.
  3. در این مرحله باید گزینه View and sell NFTs را انتخاب کنید تا بتوانید NFTهای خود را آماده فروش کنید.
  4. در این مرحله باید سعی کنید NFT موردنظر خود را برای فروش جستجو و انتخاب کنید. برای این‌که بتوانید چنین کاری را انجام دهید باید گزینه List for sale را انتخاب کنید.
  5. در مرحله پنجم وقتی که پاپ آپ فروش برای شما ظاهر شد تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی گزینه Continue کلیک کنید.
  6. در قدم ششم شما باید بازاری که قصد دارید NFT خود را از طریق آن به فروش برسانید را انتخاب کنید.
  7. در این بخش مدت زمانی که می‌خواهید NFT خود را در آن بازه زمانی به فروش برسانید انتخاب کنید. دقت داشته باشید که ممکن است شما بخواهید NFTهای خود را طی چند ساعت، روز، هفته یا حتی چند ماه به فروش برسانید و از این نظر محدودیت خاصی برای شما وجود نخواهد داشت.
  8. قدم هشتم مربوط به تعیین قیمت موردنیاز شما است. در این بخش شما باید تعیین کنید که قصد دارید NFTهای خود را با چه قیمتی به مشتریان به فروش برسانید.
  9. حال تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی گزینه Start listing کلیک کنید تا فرایند لیست شدن NFTها آغاز شود.
  10. در مرحله دهم شما نیازمند این هستید که لیست فروش خود را در کیف پولی که به حساب کاربری خود متصل کرده‌اید نیز تایید کنید تا آماده فرایند نهایی شوید.
  11. حال شما باید لیستی که در اختیارتان قرار می‌گیرد را تایید و امضا کنید تا فرایند فروش آنها به این شکل آغاز و فعال شود.
  12. همه چیز انجام شده و شما آماده خواهید بود که NFtهای خود را به فروش برسانید.

نحوه حذف یک NFT از لیست فروش یونی سواپ

بعد از این‌که یاد گرفتید چگونه می‌توانید اقدام به خرید و فروش NFT در یونی سواپ کنید زمان آن خواهد بود که نحوه حذف یک NFT از یونی سواپ را نیز بیاموزید. گاهی اوقات ممکن است شما یک NFT را لیست کرده باشید؛ ولی می‌خواهید قبل از فروش یا تاریخ انقضای فروش اقدام به لغو فروش آن کنید. برای این‌که بتوانید این کار را انجام دهید نیازمند این خواهید بود که چندین مرحله را طی کنید که از جمله این مراحل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در اولین قدم نیازمند این خواهید بود که برنامه وب یونی سواپ را اجرا کرده و NFT که قصد دارید آن را حذف کنید پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از بخش جستجو اقدام کنید. از طرف دیگر شما نیازمند این خواهید بود که کیف پول خود را نیز با کلیک روی نماد کیف پول به حساب کاربری خود متصل کنید.
  2. در قدم دوم روی گزینه View and sell NFTs کلیک کنید تا NFt و بازاری را که آن را برای فروش لیست کرده‌اید را پیدا کنید.
  3. در این بخش نیازمند این خواهید بود که NFT که می‌خواهید آن را از لیست پیدا کنید انتخاب کنید. برای این کار کافی است که آدرس قرارداد یا نام NFT مدنظر خود را وارد کنید.
  4. در مرحله چهارم وارد بخش Activity شوید که زیر دسته NFTها است.
  5. در این بخش نیازمند این خواهید بود که تراکنش لیست خود را پیدا کنید. توجه داشته باشید که در همین بخش شما نیازمند این خواهید بود که جزئیات مارکت پلیسی را که NFT را در آن فهرست کرده‌اید را نیز پیدا کنید که به‌صورت یک لیست برای شما نشان داده می‌شود.
  6. برای مثال اگر NFT خود را برای فروش در بازارهای NFTX فهرست و لیست کرده‌اید تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد سایت NFTX شوید. سپس کیف پول خود را به این وب‌سایت متصل کرده و در ادامه NFT را از لیست حذف کنید. دقت داشته باشید که اگر NFT را در بازارهای دیگر فهرست کرده‌اید نیز باید همین روال را طی کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.

سخن پایانی

خرید و فروش NFT در یونی سواپ امروزه امکانی است که در صرافی بسیار جذاب یونی سواپ برای کاربران ارزهای دیجیتال فراهم شده و شما هم می‌توانید از آن استفاده کرده و از مزایایی که به شما ارائه می‌دهد بهره‌مند شوید. بسیاری از افراد معمولا به دنبال این هستند تا بتوانند اطلاعات دقیق‌تری را در این زمینه به دست بیاورند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در سایت ترید مجموعه ما استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

استفاده از این خدمات نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی راحت با انواع مفاهیم NFT و پلتفرم‌هایی مانند یونی سواپ آشنا شوید؛ بلکه می‌توانید به قیمت لحظه ای ارز دیجیتال نیز دسترسی داشته و از آنها استفاده کنید. از طرف دیگر نباید فراموش کنید که شما در سایت مجموعه ما می‌توانید اطلاعات کاملی را درباره بازار ارز دیجیتال نیز به دست بیاورید.

سوالات متداول

کیف پول یونی سواپ چه امکاناتی را فراهم می‌کند؟

این کیف پول به شما اجازه می‌دهد تا خیلی راحت انواع NFTها را خریداری کرده یا اقدام به فروش آنها کنید.

آیا امکان لغو فروش یک NFT در کیف پول یونی سواپ وجود دارد؟

بله اگر از فروش یک NFT منصرف شوید می‌توانید خیلی راحت از امکانات این کیف پول استفاده کرده و فروش آن را لغو کنید.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا