Categories
مقالات, مقالات آلتکوین‌‌ها

اسکیل یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که با هدف حل مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم و شبکه‌های مبتنی بر آن به وجود آمده است.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

پذیریش ارزهای دیجیتال روز به روز بیشتر می‌شود و افراد زیادی به استفاده از آن‌ها تمایل پیدا می‌کنند. این افزایش پذیرش اگرچه بسیار خوب است، اما مشکلات مقیاس‌پذیری را بیش از پیش به یک مسئله جدی‌تر تبدیل می‌کند. یک شبکه بلاک‌چینی ممکن است بتواند در اوایل فعالیت خود به خوبی تراکنش‌های کاربران را پردازش کند، اما سوال این است که در صورت افزایش کاربران فعال شبکه، همچنان توانایی پردازش پرسرعت و کم هزینه تراکنش‌های کاربران را دارد؟

در این مقاله، می‌خواهیم به ارز اسکیل نتورک با نماد SKL بپردازیم و شبکه این ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. توسعه‌دهندگان این شبکه ادعا می‌کنند که اسکیل نتورک توانایی حل این مشکل را دارد و اگر به درستی استفاده شود، پتانسیل حل مشکلات مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم (ETH) را خواهد داشت.

ارز SKL چیست؟

اسکیل یک شبکه بلاک‌چینی است که با هدف حل مشکلات مقیاس‌پذیری موجود در اتریوم و بلاک‌چین‌های مبتنی بر آن به وجود آمده است. اسکیل این کار را با ایجاد زنجیره‌های جانبی انعطاف‌پذیر انجام می‌دهد که به برنامه‌های غیرمتمرکز اجازه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها تراکنش‌ها را پردازش کنند.

برنامه‌های غیرمتمرکزی که در شبکه اتریوم یا دیگر شبکه‌های مبتنی بر اتریوم راه‌اندازی می‌شوند، اساسا باید از طریق زنجیره اصلی که کند و پر هزینه‌ است، تراکنش‌ها را پردازش کنند. اسکیل همان‌طور که گفته شد، با ارائه زنجیره‌های جانبی به برنامه‌های غیرمتمرکز اجازه می‌دهد که درگیر مشکلات شبکه اصلی نشوند و به جای آن از زنجیره مقیاس‌پذیر و کم هزینه اسکیل استفاده کنند.

توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز می‌توانند این زنجیره جانبی را متناسب با پروتکل‌ها، مشخصات، اندازه‌ها و ماشین‌های مجازی مختلف در پروژه بلاک‌چینی خود شخصی‌سازی کنند. زنجیره جانبی اسکیل به محض قرار گرفتن در برنامه‌های غیرمتمرکز توسعه‌دهندگان، خود را با شبکه اتریوم یا شبکه‌های مبتنی بر آن متصل می‌کند. لازم به ذکر است که اسکیل انواع خدمات حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) از جمله توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) را ارائه می‌دهد.

قیمت ارز skl

ارز skl چگونه کار می‌کند؟

شبکه اصلی اتریوم در صورتی که تراکنش‌های زیادی را بخواهد به طور همزمان پردازش کند، اغلب دچار مشکل می‌شود که این مشکل شبکه معمولا خودش را در قالب کارمزد بالاتر و دیرتر انجام شدن تراکنش‌ها نشان می‌دهد. اسکیل با ساخت زنجیره‌های جانبی به کاهش این ترافیک شبکه کمک می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد که تراکنش‌های خود را در شبکه اتریوم انجام دهند، بدون اینکه درگیر مشکلات مقیاس‌پذیری آن شوند.

اسکیل همان‌طور که گفته شد، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا زنجیره‌های جانبی را مطابق با نیازهای خود شخصی‌سازی کنند که این اعمال تغییرات در زنجیره جانبی می‌تواند شامل اندازه، پارامترهای آن، اقدامات امنیتی و پروتکل‌ها شود. این ویژگی زنجیره‌های جانبی اسکیل تضمین می‌کند که تا حد امکان کارآمد و موثر عمل کنند. اسکیل همچنین بر خلاف اغلب پروژه‌ها، اجازه اتصال زنجیره‌های جانبی به یکدیگر را نیز می‌دهد تا فرآیند انجام کارهایی چون خرید توکن‌های غیرقابل معاوضه در یک برنامه غیرمتمرکز دیگر ساده‌تر از همیشه شود.

شبکه اسکیل و ارز skl چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهم‌ترین ویژگی اسکیل، این است که با تغییر نحوه دریافت خدمات از طرف شبکه اصلی، هزینه‌ تراکنش‌ها را به میزان قابل توجهی برای کاربران کاهش می‌دهد. کاربرانی که از برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کنند، باید برای انجام هر کاری در شبکه اتریوم هزینه گس (Gas) یا همان کارمزد شبکه را پرداخت کنند. هزینه گس نیز ثابت نیست و می‌تواند با بالاتر رفتن شلوغی شبکه و کندتر شدن سرعت آن بیشتر نیز شود. این مشکلات شبکه اتریوم حتی با وجود ارتقا ادغام و تغییر به الگوریتم اثبات سهام همچنان پابرجا است.

اسکیل برای هر تراکنش شما کارمزدی دریافت نمی‌کند و صرفا باید هزینه اشتراک ماهانه را پرداخت کنید. هزینه این اشتراک ماهانه از طریق توکن بومی این شبکه با نماد SKL پرداخت می‌شود که به طور کلی با هدف تامین هزینه‌های شبکه اسکیل به وجود آمده است. پرداخت یک بار اشتراک و استفاده از مزایای شبکه اسکیل مسلما برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز انتخاب بسیار مناسب‌ و ارزان‌تری است.

بررسی تحلیل فاندامنتال ارز skl

در این بخش از مقاله، می‌خواهیم ارز دیجیتال اسکیل را از طریق تحلیل فاندامنتال مورد بررسی قرار دهیم. در این نوع تحلیل، ارزش یک ارز دیجیتال بر اساس شفافیت پروژه، خدمات آن، میزان فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، گروه توسعه‌دهنده و دیگر عوامل تاثیرگذار مورد بررسی قرار می‌گیرد و به مخاطب این اجازه را می‌دهد تا به ارزش پروژه‌ای که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارد، پی ببرد. این عوامل به شرح زیر هستند:

شبکه‌های اجتماعی و رسانه

توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال اسکیل حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارند و با اغلب رسانه‌های مهم ارزهای دیجیتال ارتباط موثری برقرار کرده‌اند. فعالیت ارز دیجیتال اسکیل در صفحات اجتماعی خود بسیار خوب توصیف شده است، اما گروه‌های گفتگوی آن در دیگر شبکه‌های اجتماعی جای بهبود دارد و بهتر است که توسعه‌دهندگان اسکیل به فکر مدیریت بهتر آن‌ها باشند.

شفافیت و امنیت پروژه

توسعه‌دهندگان اسکیل به طور فعال به ارائه میزان نقدینگی خود در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌پردازند تا نشان دهند دارایی لازم برای پشتیبانی از تک تک توکن‌های صادر شده را دارند. این اقدام آن‌ها اگرچه قابل تحسین است، اما شفافیت اطلاعاتی آن‌ها چندان بی‌نقص نیست و می‌تواند بهبود پیدا کند.

میزان عرضه توکن skl بر اساس عرضه کل

توکنومیکس (Tokenomics)

توکنومیکس یک مفهوم فاندامنتال و به معنای بررسی ابعاد اقتصادی یک توکن است که شامل عواملی چون ‏توزیع، عرضه و تقاضا، برنامه‌های عرضه در آینده، توکن‌سوزی و دیگر موارد می‌شود. از این نظر، پروژه اسکیل در زمینه تورم زدایی و مدیریت عرضه رویکرد خوبی داشته و باعث شده است که بسیاری نسبت به دوام بلند‌مدت پروژه و سرمایه‌گذاری در آن اطمینان بهتری داشته باشند.

روند توسعه اکوسیستم

شبکه اسکیل در زمینه توسعه خود و ایجاد ویژگی‌های جدید در شبکه می‌تواند امتیاز قابل قبولی دریافت کند. اسکیل از زمان راه‌اندازی تاکنون کلی ویژگی جدید به شبکه‌اش افزوده و حتی سعی کرده است که امکانات خدمات قابل استفاده‌اش را پیشرفته‌تر کند تا کاربران تجربه بهتری داشته باشند.

گروه توسعه‌دهنده

گروه سازنده اسکیل و پشتیبان آن متشکل از افراد حرفه‌ای با تجربه‌های قابل توجه در زمینه ارزهای دیجیتال است که در بین این افراد مجموعه قوی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان حرفه‌ای وجود دارد. به طور کلی، گروه توسعه‌دهنده اسکیل امتیاز قابل قبولی را در این تحلیل دریافت می‌کند و این گروه توانایی پیشبرد جاه‌طلبی‌های پروژه و حفظ برتری آن را دارند. ارز دیجیتال اسکیل نتورک توسط استن کلادکو (Stan Kladko) و جک اوهولران (Jack O′Holleran) راه‌اندازی شده است. کلادکو دکترای فیزیک دارد و بیش از 16 سال را به عنوان مدیر فناوری در سیلیکون‌ولی (Silicon Valley) گذرانده است.

خدمات و محصولات ارائه شده

محصولات و ابزارهای شبکه اسکیل کاربرد قابل لمس و خوبی دارند و این هم شامل شبکه و هم شامل توکن آن نیز می‌شود. توسعه‌دهندگان اسکیل رویکرد عملی و کاربر محوری دارند و خدماتشان را طوری طراحی کرده‌اند که توسعه‌دهندگان و کاربرانی که از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند به معنای واقعی کلمه درگیر این محصولات باشند.

سرمایه‌گذاران و شرکای پروژه

اسکیل پایه محکمی از نظر سرمایه‌گذاران و شرکای مهم دارد و می‌شود گفت که این بخش در تحلیل فاندامنتال نیز قابل قبول است. سرمایه‌گذاران خوب و شرکای قوی برای رشد و پایداری پروژه بسیار مهم هستند و نشان‌دهنده امکانات شبکه برای پشتیبانی و تلاش برای بهتر شدن در آینده است. از شرکا و سرمایه‌گذاران اسکیل نتورک، می‌توان به شرکت‌های سرمایه‌گذاری اکرو کپیتال (Acrew Capital) و آرینگتون کپیتال (Arrington Capital) اشاره کرد که هر دو در ایالات‌متحده آمریکا مستقر هستند.

آیا ارز skl برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

توکن بومی شبکه اسکیل نسبتا ارز دیجیتال پایدار و کم خطری است چرا که نوسانات زیادی ندارد و اغلب همزمان با اعلام نوآوری‌های جدید در شبکه رشد می‌کند. این ارز دیجیتال به گونه‌ای است که به آرامی و در دراز‌مدت رشد می‌کند و یک نگاه به تاریخچه قیمتی این رمزارز، این موضوع را تصدیق می‌کند. ارز skl در سه و شش ماه گذشته به ترتیب 156 و 189 درصد افزایش قیمت داشته است.

ارز دیجیتال اسکیل با توجه به تحلیل‌های گوناگون و اعتقاد تحلیل‌گران، مستعد سقوط ناگهانی نیست، اما به طور لحظه‌ای نیز بالا نمی‌رود. اگر استراتژی شما این است که توکن این ارز دیجیتال را خریداری و در کیف پول خود نگهداری کنید تا بالا برود، می‌شود گفت که انتخاب خوبی است، اما باید با تحلیل شخصی و حساب شده دست به چنین اقدامی بزنید.

سخن پایانی

شبکه اسکیل با ارائه زنجیره‌های جانبی منعطف، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا مشکلات مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم که شامل کارمزد بسیار بالا و کندی زیاد می‌شود را دور بزنند و از راه کم هزینه‌تر و سریع‌تری به انجام تراکنش در شبکه اتریوم بپردازند. ارز skl به عنوان توکن بومی این شبکه کار می‌کند و از آن صرفا برای تامین هزینه‌های شبکه استفاده می‌شود. با این حال، توکن بومی اسکیل پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری بلند‌مدت دارد و می‌تواند سودآور باشد.

سوالات متداول

1- ارز skl چیست؟

اسکیل یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که با هدف حل مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم و شبکه‌های مبتنی بر آن به وجود آمده است. شبکه اسکیل این کار را با ارائه زنجیره‌های جانبی انعطاف‌پذیر انجام می‌دهد که امکان شخصی‌سازی آن‌ها برای توسعه‌دهندگان وجود دارد و امکان انجام تراکنش‌های کم هزینه، پر سرعت و ایمن را به افراد ارائه می‌دهند.

2- آیا شبکه اسکیل ایمن است؟

اسکیل یک شبکه غیرمتمرکز است و تحت نظارت مستقیم هیچ نهاد مرکزی قرار ندارد. از طرفی دیگر، زنجیره‌های جانبی توسط خود توسعه‌دهندگان شخصی‌سازی می‌شوند و تحت نظارت شخص دیگری قرار ندارند.

3- هدف از ساخت شبکه اسکیل چیست؟

توسعه‌دهندگان شبکه اسکیل با هدف رفع نیازهای واقعی توسعه‌دهندگان و کاربرانی که از برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم استفاده می‌کنند، این پروژه را به وجود آورده‌اند. افراد می‌توانند در زنجیره‌های جانبی منعطف اسکیل، در بستری کم هزینه‌تر و پرسرعت‌تر تراکنش‌های خودشان را انجام دهند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها