Categories
مقالات

بازی‌های NFT بازی‌هایی بر پایه فناوری بلاکچین و توکن‌های غیرقابل معاوضه هستند که علاوه بر سرگرمی، امکان کسب درآمد را نیز برای بازیکنان فراهم می‌کنند.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

اگر از آشنایی شما با ارز‌های دیجیتال مدتی گذشته باشد و اخبار مرتبط با این بازار پرنوسان را دنبال کرده باشید، احتمالاً نام بازی‌های بلاک چین یا بازی های NFT را شنیده‌اید. این بازی‌ها علاوه بر سرگرمی، فرصت‌های کسب درآمد را نیز در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند و به همین دلیل، طی چند سال گذشته، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.

NFT چیست؟

در حالی که ایده سرگرمی و کسب درآمد جذاب است، اما با وجود صدها بازی متنوع، شناسایی بهترین بازی های NFT ممکن است کار آسانی نباشد. اکثر بازی‌های بلاکچین موفق نمی‌شوند تا مدت طولانی در بازار باقی بمانند و در نتیجه، سرمایه‌گذاران آن‌ها ممکن است ضررهای غیرقابل جبرانی را متحمل شوند.

به همین دلیل، قبل از ورود به عرصه بازی‌های بلاک‌چین، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با برخی از بهترین بازی های NFT آشنا شوید. شما می‌توانید با کسب اطلاعات کافی، سرمایه‌گذاری بهتری را در این بخش از بازار تجربه کنید.

بازی‌ NFT چیست؟

بازی nft چیست

بازی های NFT ترکیبی از بازی‌های سنتی با ویژگی‌های بلاکچین و توکن‌های غیرمثلی هستند. در حالی که طراحی مراحل، گرافیک و گیم پلی آن‌ها به بازی‌های سنتی شباهت دارد، اما بزرگترین تفاوت آن‌ها در این است که بازیکنان کنترل بسیار بیشتری بر روی دارایی‌ها و آیتم‌های به دست آمده خود در بازی‌ها دارند.

برخلاف بازی‌های سنتی، در بازی‌های NFT کاربران مزد زحمات و پیشرفت‌های خود را با توکن‌های غیرمثلی یا ارز‌های دیجیتال پاداش می‌گیرند و بنابراین، مالکیت واقعی این آیتم‌ها نه در اختیار شرکت سازنده بازی، بلکه در اختیار خود بازیکنان است و حتی در صورت بسته شدن بازی نیز همچنان مالکیت خود را بر آیتم‌های بازی حفظ خواهند کرد.

این ویژگی کسب درآمد از بازی‌ها را نیز امکان‌پذیر کرده است و بازیکنان می‌توانند توکن‌های خود را در بازار‌ها به فروش برسانند و در ازای آن‌ها پول واقعی دریافت کنند. اگرچه اکثر بازی‌ها هزینه ورودی و سرمایه اولیه می‌خواهند، اما برخی از بازی‌های NFT بدون نیاز به سرمایه اولیه نیز وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید  کسب درآمد داشته باشید.

برترین بازی های NFT در سال 2024

بازی‌های بلاک چین امروزه تنوع زیادی پیدا کرده‌اند و در انواع ژانر و سبک‌ها عرضه شده‌اند. در حالی که انتخاب بازی مناسب تا حد زیادی به شرایط و علایق شما بستگی دارد، اما هم‌اکنون برخی بازی‌های برتر وجود دارند که می‌توانند انتخاب مناسبی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در سال 2024 باشند. در ادامه، برخی از این بازی‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. Axie Infinity

Axie Infinity از بهترین  بازی های NFT

اکسی اینفینیتی یکی از برترین بازی‌های NFT به شمار می‌رود که در زمان اوج خود موفق به ثبت چندین میلیون کاربر روزانه شد که عدد بسیار قابل توجهی در بازار بازی‌های بلاک چین است. این بازی برای کسب درآمد به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا در بازی توکن‌های AXS کسب کنند و آن را در ادامه به دیگر ارز‌های دیجیتال تبدیل کنند یا خرید‌های درون‌برنامه‌ای خود را انجام دهند.

در این بازی، موجوداتی به نام اکسی وجود دارند که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را پرورش دهند و سپس در مبارزات استفاده کنند. در اکسی اینفینیتی بازیکنان این امکان را دارند تا با دیگر کاربران به رقابت بپردازند و قدرت موجودات خود را به نمایش بگذراند. هر اکسی قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارد و بنابراین، ارزش آن‌ها متفاوت است. به علاوه، خرید و فروش این موجودات در بازار بازی امکان‌پذیر است و یکی از راه‌های کسب درآمد در اکسی اینفینیتی به شمار می‌رود.

در حالی که در گذشته فعالیت در اکسی اینفینیتی تنها با پرداخت هزینه و سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر بود، اما در حال حاضر نسخه رایگان بازی نیز عرضه شده است و می‌توانید به راحتی این بازی را تجربه کنید. البته لازم به ذکر است که بازیکنانی که به رایگان فعالیت می‌کنند، کار سخت و طولانی‌تری را نسبت به سرمایه‌گذاران برای رسیدن به کسب درآمد خواهند داشت.

2. Gods Unchained

بازی gods unchained

بازی‌های کارتی محبوبیت زیادی در فضای بازی‌سازی سنتی دارند و گادز انچیند از جمله بهترین بازی‌های NFT به شمار می‌رود که این سبک بازی را به بلاک چین آورده است. تجربه گادز انچیند رایگان است و با عرضه اخیر این بازی در فروشگاه محبوب Epic Store، بازیکنان به راحتی می‌توانند فرآیند ثبت نام و فعالیت در بازی را آغاز کنند.

در گادز انچیند، هر بازیکن یک دسته کارت دارد که باید به کمک آن با دیگر بازیکنان مبارزه کند. در حالی که این دسته کارت در ابتدا ضعیف است، اما به مرور زمان و پیشرفت در بازی این امکان وجود دارد که بازیکنان کارت‌های قدرتمند‌تر و بهتری را به دست آورند. در این بازی، بازیکنان مالک واقعی این کارت‌ها هستند و در هر زمان این امکان را دارند که آن‌ها را با دیگران معامله کرده یا کارت‌های جدیدی را خریداری کنند.

هر کارت بازی ویژگی‌های خاص خود را دارد و براساس عوامل مختلفی از جمله قدرت و کمیابی، دسته‌بندی می‌شود. برخی از کارت‌ها ویژگی‌های برتری نسبت به دیگر کارت‌ها دارند و بنابراین، ارزش آن‌ها در بازار بیشتر است. بازیکنان در گادز انچیند می‌توانند در رقابت با دیگر بازیکنان و پیروزی در مبارزات، کارت‌های بیشتری را جمع کنند و با فروش آن‌ها درآمد داشته باشند.

3. The Sandbox

The Sandbox از بهترین  بازی های NFT

سندباکس از جمله دیگر بازی‌های رایگان محبوب بلاک چین است که علاقه مندان بازی Minecraft را به خود جذب کرده است. سندباکس تنها یک بازی ساده نیست و برخی آن را یک متاورس نیز معرفی می‌کنند. سندباکس از قابلیت شخصی‌سازی گسترده‌ای بهره‌مند است و بازیکنان با ساخت نقشه، بازی، آیتم و دیگر موارد می‌توانند محیط بازی سندباکس را گسترش دهند.

بازیکنان در سندباکس به طیف وسیعی از ابزار‌ها دسترسی دارند و می‌توانند بازی‌های خود را بسازند و با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارند و در نتیجه این فعالیت، کسب درآمد داشته باشند و جوایز دریافت کنند.

خرید و فروش آیتم‌های درون‌ بازی نیز در سندباکس قابل انجام است و بازار این بازی فرصت‌های متنوع کسب درآمد را در اختیار بازیکنان قرار داده است.

توکن این بازی به نام SAND نیز طی سالیان گذشته توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است و حتی در صورت عدم تجربه بازی، سرمایه‌گذاری و معاملات این توکن می‌تواند سود قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

4. Decentraland

Decentraland از معروفترین بازی های NFT ان اب تی

دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین دیسنترالند برای علاقه‌مندان بازی‌های متاورس می‌تواند گزینه مناسبی باشد. دیسنترالند یک متاورس گسترده است که قابلیت‌های شخصی‌سازی متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بازیکنان در این دنیای مجازی می‌توانند زمین‌های مجازی را خریداری کنند یا بفروشند، رویداد‌های متنوعی مانند مهمانی‌ها، نمایش‌های مد و جشنواره موسیقی برگزار کنند و به انجام بازی و سرگرمی‌های مختلفی مشغول شوند.

با توجه به ماهیت متاورس دیسنترالند، راه‌های بسیار متنوعی برای کسب درآمد در این بازی وجود دارد. معاملات زمین‌های مجازی، ساختمان‌ها و همچنین توکن‌های غیرمثلی از جمله روش‌های محبوب کسب سود به شمار ‌می‌روند و علاوه بر آن، توکن بومی پروژه به نام MANA نیز عرضه شده است که با نوسانات قیمتی می‌تواند سود خوبی را برای معامله‌گران به همراه داشته باشد.

در حالی که تجربه دیسنترالند به صورت رایگان نیز امکان‌پذیر است، اما با خرید برخی توکن‌ها و سرمایه‌گذاری می‌توانید به امکانات و فرصت‌های بیشتری در این بازی دسترسی داشته باشید.

5. Illuvium

بازی Illuvium

ایلوویوم یکی از بازی‌های NFT پر سر و صدای بازار است که طی سالیان گذشته بار‌ها مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. امروزه اکوسیستم ایلوویوم بسیار بزرگ شده است و در حال حاضر، 4 بازی مختلف به نام‌های Beyond، Arena، Zero و Overworld در دست ساخت قرار دارند.

Beyond یک بازی کارتی است که در آن کاربران می‌توانند موجودات مختلف را جمع‌آوری و کلکسیون خود را کامل کنند. علاوه بر این، خرید و فروش زمین‌های مجازی نیز در این بازی امکان‌پذیر است. Arena یک بازی مبارزاتی است که کاربران به کمک کارت‌ها و موجودات خود در آن می‌توانند با دیگر افراد مبارزه کنند و پاداش به دست آورند.

Zero یک بازی مدیریتی و در سبک شهرسازی است که بازیکنان می‌توانند در زمین‌های خود ساخت و ساز داشته باشند و به روش‌های مختلفی از جمله فروش زمین‌های ارزشمند به درآمد برسند.

در نهایت، Overworld در لیست بازی‌های در حال ساخت ایلوویوم قرار دارد که یک پروژه بزرگ و جهان باز است که در آن کاربران می‌توانند به فعالیت‌های مختلفی مانند جمع‌آوری منابع، ساخت و ساز و مبارزه با دیگر کاربران مشغول شوند.

در حال حاضر، تنها بازی Beyond عرضه شده است و 3 بازی دیگر هنوز در مراحل تست‌های اولیه قرار دارند.

6. The Walking Dead: Empires

بازی The Walking Dead Empires

واکینگ دد یکی از محبوب‌ترین سریال‌ها و کمیک‌های تاریخ به شمار می‌رود و‌ تا به امروز، براساس برند و دنیای آن، بازی‌های مختلفی عرضه شده است.

The Walking Dead: Empires اولین بازی واکینگ دد به شمار می‌رود که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در یک دنیای گسترده مجازی به کشتن زامبی‌ها، ساخت و ساز و مبارزه با دیگر بازیکنان مشغول شوند.

همانند دیگر بازی‌های مبتنی بر فناوری شبکه بلاکچین، The Walking Dead: Empires نیز از توکن‌های غیرمثلی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این توکن‌ها و معاملات آن‌ها، کسب درآمد داشته باشید.

در حالی که برای شروع این بازی برخی کاراکتر‌های رایگان در اختیار شما قرار دارند، اما برای دسترسی به تقریباً تمامی شخصیت‌های شناخته‌شده دنیای واکینگ دد باید اقدام به خرید توکن NFT کنید و به همین دلیل، خرید این توکن‌ها در صورت افزایش محبوبیت این بازی در آینده می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی باشد.

در حال حاضر، The Walking Dead: Empires توکن بومی خود را ندارد و بازار آن تنها به معاملات توکن‌های غیرمثلی محدود است.

بهترین بازی های کسب درآمد ارز دیجیتال

کدام بازی را انتخاب خواهید کرد؟

هر بازی بلاک چین مزایا و معایب خود را دارد و انتخاب یک گزینه به عنوان برترین بازی NFT کار آسانی نیست. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا با بررسی بازی‌های مختلف بازار و با در نظر گرفتن شرایط مالی و زمانی خود، بهترین گزینه را شناسایی کنید. همچنین، در صورت داشتن زمان و انرژی کافی، می‌توانید فعالیت خود را محدود به یک بازی نکنید و در چند بازی به طور همزمان فعالیت داشته باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها