Categories
مقالات, مقالات سرمایه گذاری

وینک لینک یک پروژه اوراکل غیرمتمرکز است که بر روی شبکه TRON اجرا می شود و داده های زنجیره ای را برای اکوسیستم های مختلف DeFi ارائه می دهد.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ارز دیجیتال وینک (WIN) که قبلا با نام TRONBet شناخته می شد، یک پلتفرم بازی مبتنی بر بلاک چین می‌باشد که بر روی شبکه TRON ساخته شده است. توکن وینک، یک توکن بومی مبتنی بر TRC20 است که می‌تواند برای پرداخت درون برنامه ای و انجام معاملات استفاده شود. در این مقاله به بررسی قیمت، نحوه عملکرد و مزایای سرمایه گذاری در این توکن می پردازیم.

شبکه وینک چیست؟

امروزه شبکه های بلاک‌چین دسترسی و ذخیره سازی اطلاعات را برای ما متحول کرده‌اند. سیستم غیر متمرکز این شبکه ها، باعث ناشناس ماندن در فعالیت های مالی می‌شود. از طرفی قراردادهای هوشمند در یک بلاک‌چین به داده‌های واقعی دنیای خارج از بلاک چین دسترسی ندارند. شبکه وینک لینک مانند پل ارتباطی امکان تبادل داده بین بلاک‌چین و سیستم‌های مرکزی سنتی را از طریق اوراکل فراهم می‌سازد.

دیفای چیست؟

اوراکل چیست؟

قراردادهای هوشمند بلاک چین معمولا فقط به داده های ایجاد شده در گره‌های شبکه دسترسی دارند. اوراکل یک پل ارتباطی است که اطلاعات مهم برای قراردادهای هوشمند را در اختیار آن می گذارد و سیستم غیر متمرکز وب 3 را با داده های دنیای بیرون در تعامل قرار می دهد. اگر تاکنون از هر مدل Defi استفاده کرده‌باشید، متوجه می‌شوید که این برنامه‌ها برای عملکرد درست به اوراکل نیاز دارند.

اوراکل‌ها مانند بلاک چین کار می‌کنند، به طوری که داده‌ها را از منابع بسیاری جمع‌آوری می‌کنند و از طریق گره‌ها اعتبارسنجی می‌کنند. با این حال، کاربرد آنها فقط مالی نیست. به عنوان مثال، مدیریت زنجیره تامین یک راه ممکن برای استفاده از اوراکل‌ها است زیرا به آنها اجازه می‌دهد مکان واقعی محصولات را بررسی کنند. آنها همچنین می‌توانند در بازی‌های فانتزی استفاده شوند و برنامه را قادر می سازد تا آمار یک بازی را در Real-Time به‌روز کنند.

وب 3 چیست؟

گره اوراکل چیست؟

شبکه اوراکل از چندین «گره» یا کامپیوتر مختلف تشکیل شده‌است. هر گره به مجموعه‌ای از منابع داده دسترسی دارد که می‎تواند آنها را جمع آوری و به شبکه ارسال کند. برنامه‌های ساخته شده بر روی بلاک چین چنین داده‌هایی را برای عملکرد خود درخواست می‌کنند. اما از آنجایی که گره اوراکل یک سرویس ارائه شده برای بلاک چین است، نیاز به پرداخت هزینه نیز دارد.

پرداخت کارمزد مانند پاداش‌های بلوک عمل می کند، به صورتی که تراکنش های روی بلاک چین شامل پرداخت «کارمزد انرژی» نیز می شود. یک کاربر اوراکل باید هزینه ای را به گره‌های اوراکلی که از آنها درخواست داده‌است، بپردازد. این کار تضمین می‌کند که هم کاربر و هم ارائه دهنده می توانند به عملکرد خود ادامه دهند.

وینک لینک چیست

نحوه تبادل داده ها از طریق شبکه وینک

 بلاک‌چین‌ها همچنین اغلب از زبان‌ها و پروتکل‌های برنامه نویسی دیگر مانند Solidity (زبان برنامه نویسی برای قراردادهای هوشمند اتریوم)، ERC20 (استاندارد توکن برای اتریوم)، ERC721 (استاندارد رمز برای NFT ها در اتریوم) و BEP20 (استاندارد توکن برای زنجیره هوشمند بایننس) استفاده می کنند.

انواع شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال

وینک لینک تضمین می‌کند که داده‌ها قبل از انتقال به بلاک چین تأیید می‌شوند. بنابراین، کاربران و توسعه‌دهندگان می‌توانند مطمئن باشند که داده‌ها درست هستند و از یک منبع قابل اعتماد می‌آیند. این شبکه همچنین می تواند داده ها را از قراردادهای هوشمند به سیستم های مرکزی منتقل کند. اینکار به توسعه دهندگان برنامه های کاربردی بلاک چین و برنامه های کاربردی سنتی اجازه می دهد تا داده ها را بین دو سیستم تبادل کنند.

مزایای ارز دیجیتال وینک

توکن روی زنجیره

ارز دیجیتال وینک به خوبی در شبکه تورن ادغام شده است. از آنجایی که هم dApps و هم توکن در یک بلاک چین وجود دارند، پیچیدگی‌های کمتری مانند تعویض توکن در سراسر شبکه به وجود می‌آید. این فرآیند استفاده و پرداخت برای اوراکل های شبکه وینک را ساده می‌کند.

مالکیت

ارز دیجیتال وینک یک توکن کاربردی و دارای مالکیت است. مالکیت توسط دارندگان توکن تضمین می‌کند که همه ذینفعان به نفع شبکه عمل کنند. این مسئله باعث افزایش قیمت توکن‌های آنها و محبوبیت سرویس می‌شود.

قابلیت استفاده

توکن ارز دیجیتال وینک را می‌توان در طیف گسترده ای از برنامه مانند WINNFTHERO، ApeNFT و موارد دیگر استفاده کرد. این بدان معناست که راه‌های بیشتری برای استفاده و به دست آوردن این توکن وجود دارد.

آینده ارز دیجیتال وینک چگونه است؟

علاقه مندان به کریپتو در سراسر جهان، با ازدحام شبکه و هزینه‌های استخراج بالای آن (که می‌تواند از ارزش تراکنش فراتر رود) به دنبال جایگزین هایی برای اتریوم هستند. ترون یکی از نامزدهای احتمالی برای به دست آوردن محبوبیت بیشتر در برابر تسلط اتریوم است.

اگر شبکه ترون همچنان یک انتخاب محبوب برای قراردادهای هوشمند باشد، اکوسیستم وینک نیز کاربران جدیدی به دست خواهد آورد. این اتفاق باعث می‌شود ارز دیجیتال وینک یک انتخاب عالی برای سرمایه گذاری باشد.

پیش‌بینی قیمت 

در حال حاضر، ارز دیجیتال وینک با قیمت ۰٫۰۰۰۱ دلار در حال معامله است. ارزش بازار این ارز به مبلغ بالغ بر ۱۰۳ میلیون دلار ارزیابی شده‌است، که نشان‌دهنده گردش مالی قابل‌توجه است. حجم معاملات روزانه این رمزارز نیز برابر با ۳۰ میلیون دلار است. به‌طور طبقه‌بندی شده براساس پیش‌بینی‌ها، قیمت ارز دیجیتال وینک تا انتهای سال ۲۰۲۳ می‌تواند به ۰٫۰۰۰۷ دلار و تا سال ۲۰۲۴ به ۰٫۰۰۰۹ دلار افزایش یابد.

پیش بینی ارز دیجیتال wink

سخن پایانی

در انتها می‌توان اذعان کرد که چشم‌انداز قیمت آینده ارز دیجیتال وینک می تواند بسیار درخشان باشد. این انتظار بر اساس موقعیت غیرمتمرکز دارایی وینک استوار است که  نظرات مثبت متخصصان در حوزه رمزارزها را نیز به خود جلب کرده است. تحلیلگران تکنیکال بازارها ارزهای دیجیتال نیز امیدوار به آینده این دارایی هستند و معتقدند که وینک به عنوان یک پلتفرم پیشرو در حوزه بازی‌های غیرمتمرکز، جذابیت خاصی برای سرمایه‌گذاران دارد.

سوالات متداول

1. ارز دیجیتال وینک چگونه کار می کند؟

توکن وینک برای پرداخت به اپراتورهای گره WINkLink برای بازیابی داده‌های خارج از زنجیره، محاسبات خارج از زنجیره و قالب‌بندی داده‌ها در قالب‌های قابل خواندن از طریق بلاک‌چین استفاده می‌شود. 

2. هزینه شبکه وینک در ماه چقدر است؟

هزینه اشتراک وینک در هر ماه 4.99 دلار است و نیازی به قرارداد ندارد.

3. شبکه وینک چگونه کار می کند؟

شبکه وینک پل ارتباطی بین داده غیر متمرکز و داده های خارج از شبکه بلاک چین است. 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها