Categories
تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اندیکاتور پارابولیک بیت کوین به سقوط خطرناک تا زیر 20000 دلار اشاره دارد

قیمت بیت کوین پس از گذراندن تقریباً یک سال کامل در یک روند صعودی تصاعدی، اکنون در روند نزولی قرار دارد. اندیکاتور پارابولیک در بازه‌های زمانی ماهانه سیگنالی را نشان می‌دهد، که طبق نمونه‌های گذشته، همیشه منجر به سقوط فاجعه بار سقف بازار بیت کوین شده است.

حتی اگر فروش در نتیجه چنین سیگنالی در ضعیف‌ترین حالت ممکن باشد، باز هم می‌تواند بیت کوین را در خطر سقوط به زیر 20،000 دلار برساند. دلایل آن به شرح زیر است:

به یاد داشته باشید که روند صعودی بیت کوین اکنون از بین رفته است

2020 صعود طوفانی بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتال بود. بحث در مورد تورم، شوک عرضه و آشفتگی کشورها باعث شد تا سرمایه گذاران به سمت دارایی‌های نوظهور کمیاب و نوآورانه سرازیر شوند.

موسسات، صندوق‌های تامینی و حتی بنگاه‌های اقتصادی شروع به توجه به بیت کوین کردند و بازار ارزهای دیجیتال به دلیل اتریوم،NFTها، Defi و دوج کوین شروع به رونق گرفت.

بیش از هر زمان دیگری نام‌های بزرگ به این فضا کشیده شده‌اند و بیت کوین اکنون در پرتفوی ثروتمندان جهان دیده می‌شود. تلاش برای خرید BTC قبل از هر کس دیگری قیمت این ارز دیجیتال را وارد یک روند صعودی تصاعدی کرد و آن را از زیر 4000 دلار به بیش از 65،000 دلار رساند.

تمامی این توجهات به عرضه عمومی کوین بیس کمک کرد، اما از آن زمان بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتال وارد روند نزولی شدند و می‌تواند بسیار اوضاع بدتر شود اگر که سیگنال اندیکاتور پارابولیک به وقوع بپیوندد.

bitcoin parabolic sar

چرا پارابولیک سار می‌تواند هشداری در مورد ریزش بیشتر ارزهای دیجیتال باشد؟

هنگامی که قیمت بیت کوین در اوایل سال 2018 افزایش تصاعدی از خود نشان داد، معامله گر برجسته پیتر برانت اصلاح 80 درصدی قیمت را پیش بینی کرد. یک سال بعد بیت کوین با سقوط بازار، کاهش 84 درصدی به پایین‌ترین سطح قیمتی خود را تجربه کرد.

ابزاری که می‌تواند به معامله گران کمک کند تا بگویند که چه دارایی بطور تصاعدی رشد کرده است و می‌گوید که در کجا حد ضرر خود را قرار دهند، می‌تواند نشانه این باشد که بیت کوین اکنون می‌تواند بسیار بیشتر سقوط کند، احتمالاً به همان اندازه که برندت قبلا در گذشته پیش بینی کرده بود.

ابزار تجزیه و تحلیل تکنیکال، به نام پارابولیک سار می‌تواند زمان “متوقف شدن و معکوس شدن” روند را نشان دهد. ریزش قیمت اخیر باعث شد تا خطوط پارابولیک سار در بازه‌های زمانی ماهانه لمس شود و در گذشته هر بار که این اتفاق می‌افتاد، بیت کوین 72 درصد یا بیشتر افت قیمت را تجربه می‌کرد.

با استفاده از این ابزار، حتی با پایین‌ترین درصد کاهش معقول در تاریخ، بیت کوین هنوز می‌تواند تا زیر 20،000 دلار یا حتی پایین‌تر نزول کند. حتی با 84٪ ریزش، که اکنون می‌دانیم هنگام شکستن سهمی این اتفاق خواهد افتاد، این ارز دیجیتال احتمالا تا حدود 10000 دلار کاهش قیمت خواهد داشت.

معامله گران از پارابولیک ساراستفاده می‌کنند تا حد ضرر خود را زمانی که در سود هستند بالاتر برده و سود خود را ذخیره کنند، بنابراین تنها امید برای گاوها این است که این سطح به عمد شکسته شده باشد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها