Categories
اخبار بیت کوین, تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق تحلیل کارشناسان، اندیکاتور Super Guppy آینده قیمت بیت کوین را نزولی نشان داده است. گفته می‌شود که این اندیکاتور در تشخیص چرخه‌های نزولی و صعودی بازار بسیار دقیق عمل می‌کند.

بیت کوین احتمالاً وارد بازار نزولی خواهد شد، چرا که یک سیگنالی که قبلا هرگز اشتباه نکرده است (Super Guppy) یک روند نزولی را برای بیت کوین نشان می‌دهد.

آیا بیت کوین به سمت بازار خرسی (نزولی) می‌رود؟

همانطور که توسط یک معامله گر مستعار در توییتر اشاره شده است، سیگنال خاصی وجود دارد که همیشه در چرخه‌های قبلی BTC درست بوده است.

این سیگنال مورد نظر اندیکاتور Super Guppy است، که روشی است که بر اساس میانگین‌های متحرک نمایی ایجاد شده است. به زبان ساده؛ از این روش برای تعیین تفاوت بین ارزش بازار و ارزش واقعی بیت کوین استفاده می‌شود.

با استفاده از اندیکاتور Super Guppy، تشخیص روند نزولی یا صعودی بازار امکان پذیر است.

بیایید نگاهی به چرخه‌های قبلی بیت کوین بیندازیم. از سال 2011، نحوه شکل گیری نمودار Super Guppy به شرح زیر بوده است:

توجه داشته باشید که وقتی بازار صعودی باشد، Super Guppy سبز رنگ می‌شود. و برعکس، اگر بازار نزولی باشد، اندیکاتور قرمز رنگ می‌شود.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، پیش بینی Super Guppy در مورد بازار بیت کوین در آن دوره کاملا درست بوده است.

در نمودار زیر، چرخه 2014 نشان داده شده است:

Bitcoin 2014 rally
مشابه چرخه 2011، چرخه 2014 نیز توسط Super Guppy به طور دقیق پیش بینی شده است. در این چرخه، یک چرخش صعودی دیگر در اواسط چرخه نزولی اتفاق افتاد، که پیش بینی آن با این روش نیز درست اتفاق افتاد.

سرانجام، نمودار زیر چرخه بیت کوین در سال 2018 را نشان می‌دهد:

یک تصور غلط رایج در مورد روش میانگین‌های متحرک این است که یک اندیکاتور تاخیری است و فقط روند گذشته را نشان می‌دهد. اما این تصور غلط است و اندیکاتور Super Guppy هشداری در مورد روند آینده بازار ارارئه می‌دهد.

آیا واقعاً بازار خرسی است؟

اکنون که به نظر می‌رسد اعتبار اندیکاتور Supper Guppy با توجه به چرخه‌های گذشته ثابت شده است، در اینجا چگونگی روند بیت کوین در 2020 آورده شده است:

همانطور که می‌بینید در حال حاضر Super Guppy قرمز رنگ شده است و با توجه به الگوی سایر منحنی‌ها، به نظر می‌رسد که چرخه بیت کوین در حال وارد شدن به یک سیر نزولی است.

البته، این بدان معنا نیست که BTC بسیار سقوط خواهد کرد. ممکن است بازار خرسی کوتاه مدت باشد و به زودی این اندیکاتور ممکن است دوباره سبز شود.

همچنین، برخی از سیگنال‌های دیگر نشان می‌دهند که بیت کوین هنوز به اوج قیمتی خود نرسیده است، که بدان معنی است که این چرخه ممکن است به سمت یک روند صعودی دیگر تغییر مسیر دهد.

در زمان نوشتن این خبر، قیمت BTC حدود 36000 دلار است که در 7 روز گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

برخی سیگنال‌های دیگر نیز نشان می دهند که نهنگ‌ها شروع به خرید دوباره بیت کوین کرده‌اند که این نیز یکی دیگر از علائم مثبت شدن بازار است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها