Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین در روز دوشنبه تا 9 درصد سقوط کرد زیرا نوسانات اخیر در بازار ارزهای دیجیتال هیچ نشانه‌ای از کاهش قیمت را نشان نمی‌دهند، همچنین فعالان بازار مقدار کمی از بیت کوین خود را نقد کرده‌اند و فقط سرکوب استخراج بیت کوین در چین گسترش یافته است.

بیت کوین تا 32288 دلار پایین آمد، کمترین میزان در 12 روز گذشته، که این آخرین سقوط تا 7.5 درصد بود. در صورت حفظ این روند، این کاهش قیمت، بیشترین افت در حدود یک ماه گذشته خواهد بود.

مقامات استان سیچوان در جنوب غرب چین روز جمعه دستور دادند پروژه‌های استخراج ارزهای دیجیتال تعطیل شوند. شورای دولتی، کابینه چین، ماه گذشته متعهد شد که به عنوان بخشی از اقدامات کنترل ریسک‌های مالی در بازار ارزهای دیجیتال، استخراج و تجارت بیت کوین را کاهش دهد.

بن سبلی از شرکت رمزنگاری BCB Group مستقر در لندن گفت: برخورد با ماینرهای چینی ممکن است به این معنی باشد که آنها در حال تضعیف بازار بیت کوین هستند و قیمت را به پایین‌تر از این مقدار خوهند رساند.

تولید بیت کوین در چین بیش از نیمی از تولید جهانی بیت کوین را تشکیل می‌دهد. طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط دانشگاه کمبریج، سیچوان دومین استان بزرگ استخراج بیت کوین در چین است. برخی از ماینرها در تابستان که باران در این مناطق زیاد است استخراج را به آنجا منتقل می‌کنند تا از منابع غنی برق آبی آن استفاده کنند.

شرکتهایی که بیت کوین استخراج می‌کنند، به طور معمول ذخایر زیادی از این ارز دیجیتال را در اختیار دارند و هرگونه اقدام توسط این شرکتها برای فروش مقادیر زیاد بیت کوین باعث کاهش قیمت این ارز دیجیتال می‌شود.

قیمت بیت کوین در شش روز گذشته بیش از یک پنجم کاهش یافته است و از اوج قیمت خود در آوریل که حدود 65000 دلار بود، حدود 50 درصد کاهش داشته است. با این وجود هنوز هم قیمت آن در امسال نسبت به سال گذشته بیش از 10 درصد رشد داشته است.

اتریوم رقیب کوچکتر آن و دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر سرمایه بازار که از حرکت بیت کوین پیروی می‌کند، تا 12٪ کاهش یافت و برای اولین بار در یک ماه گذشته به زیر 2000 دلار رسید. آخرین بار با 10 درصد کاهش به 2025.31 دلار رسیده بود.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها