Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت السالوادور 23.3 میلیون دلار برای راه اندازی خودپردازهای ارز دیجیتال و 30 میلیون دلار برای تشویق استفاده از کیف پول “Chivo” تحت حمایت دولت اختصاص داده است. مجمع قانونگذاری السالوادور قانونی را برای ایجاد 150 میلیون دلار اعتبار بیت کوین و حمایت از توسعه زیرساخت ها و خدمات ارزهای دیجیتالی در سراسر کشور تصویب کرد.

این لایحه در 31 اوت به تصویب رسید و 64 مقام مسئول به آن رأی مثبت دادند و 14 نفر نیز با ایجاد این صندوق مخالف بودند. این قانون برای تسهیل تبدیل بیت کوین به دلار آمریکا و حمایت از توسعه زیرساخت های مهم فناوری طراحی شده است که امکان پذیرش گسترده دارایی های دیجیتال را فراهم می کند.

این خبر تنها یک هفته قبل از اجرایی شدن قانون بحث برانگیز بیت کوین در کشور منتشر می شود. قانون پیش رو ، BTC را به عنوان پول قانونی در سراسر السالوادور به رسمیت می شناسد و قرار است از 7 سپتامبر اعمال شود. در حال حاضر دلار آمریکا به عنوان وجوه قانونی در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

بانک توسعه السالوادور (باندزال) برای نظارت بر این عملیات تعیین شده است مبلغ 150 میلیون دلار از وام 500 میلیون دلاری این کشور به بانک مرکزی آمریکا برای یکپارچگی اقتصادی (CABEI) هدایت می شود. وام CABEI در ابتدا با هدف بهبود اقتصادی مشاغل کوچک و متوسط ​​گرفته شد.

از این مبلغ ، 23.3 میلیون دلار برای پشتیبانی از نصب خودپردازهای ارز دیجیتال با پشتیبانی دولت اختصاص داده شده است که به شهروندان محلی اجازه می دهد بین بیت کوین و دلار مبادله کنند. همچنین 30 میلیون دلار برای ارائه مشوق هایی به پذیرش کیف پول دیجیتال دولت ، Chivo ، در نظر گرفته شده است.

در ماه ژوئن ، رئیس جمهور نایب باکله اعلام کرد که دولت برای هر فرد بالغ سالوادوری که کیف پول چیو را نصب و راه‌اندازی می‌کند ، 30 دلار بیت کوین ارسال می کند. با این حال ، جمعیت فعلی السالوادور 6.5 میلیون نفر است که نشان می دهد دولت یا معتقد است که پذیرش کمتر خواهد بود یا بیت کوین کافی برای گردش مالی اختصاص نداده است.

همچنین شرکت توکن سازی دارایی و زیرساخت های مالی امروز Koibanx اعلام کرد که با دولت السالوادور قراردادی را برای توسعه زیرساخت ارزهای دیجیتال کشور با زنجیره بلوک منبع باز Algorand امضا کرده است. قانون بیت کوین السالوادور با انتقادات جدی و بدبینی از سوی سازمان های بین المللی و شهروندان خود مواجه شده است.

ماریا لوئیزا هایم برو ، وزیر اقتصاد گفت: دولت بر آموزش ارزهای رمزپایه و استفاده از مشوق های رمزنگاری به عنوان ابزاری برای تسکین میزان بالای عدم قطعیت در جمعیت خود متمرکز شده است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها