Categories
اخبار ایران, اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایران اجازه می‌دهد از بیت کوین قانونی استخراج شده برای پرداخت‌های وارداتی استفاده شود. ایران در حال جستجوی مزایای ارزهای رمزنگاری برای جلوگیری از تأثیرات شدید تحریم‌های ایالات متحده است. بانک مرکزی ایران (CBI) به بانک‌ها، صرافی‌ها و ماینرهای مجاز اجازه می‌دهد تا هزینه واردات را با استفاده از ارزهای رمزنگاری پرداخت کنند.

بر اساس گزارشی از سایت ایرانی فایننشال تریبون، CBI در مورد چارچوب نظارتی جدید برای پرداخت‌های رمزنگاری به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز اطلاع رسانی کرده است. دولت به زودی لایحه‌ای را تصویب می‌کند تا مقررات نظارتی را در کشور تعیین کند.

رمزنگاری به عنوان ابزاری برای جلوگیری از تحریم‌های ایالات متحده

تنش بین ایالات متحده و ایران طی سالها بیشتر شده و وزارت خزانه داری ایالات متحده، اقتصاد ایران را که به شدت به تجارت بین المللی مانند گاز و برق بستگی دارد، تا حدودی فلج کرده است.

در این راستا، ایران در حال بررسی مزایای ارزهای رمزنگاری و چگونگی کمک آنها به کشور برای دور زدن تحریم‌ها است. همانطور که گزارش شد، ایران در 29 اکتبر 2020 جز اولین کشورهایی است که بیت کوین را به عنوان بستر معاملاتی پذیرفت. تا ژانویه 2021، دولت بیش از 1000 مجوز برای تجهیزات استخراج رمزنگاری صادر کرد، حتی نیروگاه‌های برق را به استخراج کنندگان ارائه داد.

استخراج رمزنگاری در ایران قانونی است، اما هر ماینر برای فعالیت قانونی نیاز به مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد. ماینرهای دارای مجوز باید بیت‌کوین استخراج شده را از طریق کانال‌های ارائه شده توسط این نهاد به بانک مرکزی ایران بفروشند.

تاریخچه ایران در مورد ارزهای رمزنگاری شده در ابتدا آشفته بود و استخراج رمزنگاری تا سال 2019 غیرقانونی بود. پس از گزارش چندین خاموشی در سراسر کشور، مقامات محلی در ژانویه سال جاری 45000 سکوی استخراج معادن BTC را توقیف کردند و فارم‌های رمزنگاری را مقصر “استفاده شدید از برق” دانستند.

رمزنگاری در کشورهای دارای تورم بالا

ایران اولین کشوری نیست که از رمزنگاری به عنوان گزینه جایگزین برای جلوگیری از تحریم‌های ایالات متحده استفاده می‌کند. ونزوئلا یکی از فعال‌ترین کشورها در این زمینه است. ونزوئلایی‌ها معمولاً از طریق LocalBitcoin ( بازار P2P که خریداران و فروشندگان نرخ‌ها و روش‌های پرداخت را ارائه می‌دهند)، بیت کوین معامله می‌کنند.

ارزهای رمزنگاری و ارزهای ثابت نیز گزینه‌ای برای بسیاری از پس اندازکنندگان و سرمایه گذاران در آرژانتین هست که اکنون یک بحران شدید مالی را تجربه می‌کنند. مانند ونزوئلائی‌ها، آرژانتینی‌ها هم اکنون برای خرید و فروش دارایی‌های رمزنگاری و محافظت خود در برابر تورم ارزی به مراکز صرافی رمزنگاری و بازارهای P2P سرازیر می‌شوند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها