Categories
اخبار آلتکوین‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم به دوج کوین می‌پیوندد.

بنیاد دوج کوین پس از چند سال عدم فعالیت، بار دیگر با کمک ویتالیک بوترین به فعالیت خود ادامه می‌هد.

این بنیاد در سال 2014 تاسیس شده است. اولویت اول بنیاد دوج کوین، تامین بودجه برای سه سال اول فعالیت و جذب کارکنان تمام‌وقت برای این بنیاد است.

بنیاد دوج کوین در هفته‌های آینده، برای پروژه‌های مالی، اجتماعی و خیریه که خواستار استفاده شبکه از دوج کوین هستند پروژه‌های جدیدی را معرفی می‌کند که مکمل کیف پول Core Wallet بنیاد دوج کوین بوده و API های آسان‌تر و با سرعت بالاتری فراهم می‌کند.

دیگر هدف بنیاد دوج کوین، جلوگیری از استفاده از نام و اعتبار دوج کوین برای کسب سود شخصی است. به عنوان نمونه ، در سال 2014 یکی از کاربران با قرار دادن لوگو دفتر شخصی خود تحت نام بنیاد دوج کوین سواستفاده هایی انجام داده بود. در همین راستا این بنیاد در صدد محدود سازی استفاده بدون مجوز از بنیاد دوج کوین برآمد و قصد دارد حقوق قانونی برند دوج کوین را پس بگیرد

مکس کلر (Max Keller) توسعه‌دهنده اصلی شبکه دوج کوین و بیلی مارکوس (Billy Markus) هم‌بنیانگذار و از اعضای برتر این بنیاد هستند. جارد برچال (Jared Birchall) مدیرعامل شرکت نورالینک (Neuralink) به عنوان نماینده ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس X ، یکی از اعضای هیات مدیره بنیاد دوج کوین است. از این رو میتوان گفت که ایلان ماسک معتبرترین طرفدار دوج کوین بحساب ‌می‌آید.

خبر مهم دیگر اینکه کمپانی بلاکچینی Bots Inc اعلام کرد که کاربران این شرکت می‌توانند با استفاده از دوج کوین، خودروهای شرکت تسلا را تهیه کنند.

شرکت Bots Inc با نمایندگی‌های تسلا همکاری می‌کند تا به مشتریان آنها امکان خرید مستقیم بوسیله دوج کوین را بدهد. مدت زمان کوتاهی، شرکت تسلا بیت‌کوین را برای خرید خودروهای خود پذیرفته بود، اما ایلان ماسک مالک کمپانی تسلا خیلی زود نگرانی‌های زیست‌ محیطی را بهانه و پذیرش بیت کوین را ممنوع کرد. همین موضوع بلافاصله باعث ریزش شدید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال شد.

ایلان ماسک در وبینار The B Word خاطر نشان کرد اگر ماینینگ بیت کوین به سمتی پیش برود که به محیط زیست صدمه ای وارد نکند و حداقل 50 درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند، شرکت تسلا به احتمالا به پذیرش بیت کوین ادامه خواهد داد.

شبکه دوج کوين و توکن این شبکه بنام DOGE در سال 2013 به عنوان طنز فعالیت خود را شروع کرد. قیمت دوج تا سال گذشته ارزش و نوسان بسیار کمی داشت. اما سال جدید طی یک ماه بیش از 800 درصد افزایش یافت و در تاریخ 11 مه به رکورد ۰.۶۸۴۸ دلار رسید و توانست به رتبه چهارمین ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار دست یابد. اندکی بعد، دوج کوین بهمراه کل بازار ارز دیجیتال سقوط کرد، اما هم‌چنان جزو ده ارز دیجیتال برتر بازار است. در حال حاضر قیمت دوج کوین 0.288 دلار است.

موفقیت دوج کوین به عنوان یک کوین طنز (memecoin) منجر به ایجاد چندین ارز دیجیتال دیگر نظیر شیبا اینو کوين (Shiba Inu Coin) شد. اخیرا فلوکی کوين (Floki Coin) و بیبی دوج (Baby Doge) نیز به بازار ارزهای دیجیتال وارد شده و تا حدودی توانسته‌اند توجه ایلان ماسک را بدست بیاورند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها