Categories
آموزش کاربردی, مقالات
زمان مطالعه: 3 دقیقه

احرازهویت دوعاملی روشی است که در آن کاربر برای ورود به حساب آنلاین یا اپلیکیشن مدنظر، علاوه‌بر رمزعبور همیشگی، باید عامل دیگری نیز برای تأیید هویت خود وارد کند. به بیان ساده‌تر، احرازهویت دوعاملی لایه امنیتی اضافه‌ای است که در آن، کدی منحصر‌به‌فرد در اپلیکیشنی خاص روی گوشی موبایل یا سایر دستگاه‌های هوشمند کاربر نمایش داده می‌شود.

یکی از اپلیکیشن‌های برتر این حوزه Google Authenticator است که شرکت گوگل آن را طراحی و منتشر کرده و تمام شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های بزرگ و مطرح مانند توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و تمام صرافی‌های بزرگ مانند بایننس و کوین‌بیس از 2FA پشتیبانی می‌کنند.

اپلیکیشن Google Authenticator رمزعبور یک‌بار‌مصرف شش‌رقمی تولید می‌کند که هر ۳۰ ثانیه یکبار بازتولید می‌شود. Google Authenticator و اپلیکیشن‌های نظیر آن هیچ‌گونه دسترسی به حساب‌هایتان ندارند و بعد از انتقال اولیه کد، ارتباطی با سایت مدنظر برقرار نمی‌کنند. کار این اپلیکیشن فقط تولید کد است و برای این کار به خدمات مخابرات یا حتی اینترنت نیازی ندارد.

لینک دانلود و مراحل نصب Google Authenticator

اپلیکیشن Google Authenticator هم برای اندروید و هم برای iOS موجود است و می‌توانید آن را بصورت رایگان از اپ استور یا گوگل پلی روی گوشی خود دانلود و نصب نمایید.

Google Authenticator‌

پس از نصب برنامه، وارد صفحه مربوط به فعال‌کردن احرازهویت دوعاملی صرافی بیتشال شوید و این قابلیت را فعال کنید. هنگام راه‌اندازی 2FA، از شما خواسته می‌شود کد QR را اسکن کنید؛ به‌همین‌دلیل، به کامپیوتر یا گوشی یا تبلت دیگری نیاز دارید تا بتوانید این قابلیت را روی اکانتتان فعال کنید.

Google Authenticator‌

اگر به دستگاه دیگری دسترسی ندارید یا دوربین گوشی‌تان کار نمی‌کند، می‌توانید گزینه نمایش کلید راه‌اندازی (setup key)‌ را به‌جای کد QR انتخاب و کلید مورد نظر را وارد کنید. بعد از تأیید، اکانت مدنظر به اپلیکیشن Google Authenticator متصل می‌شود.

اتنتیکیتور

توجه کنید این کد هر ۳۰ ثانیه یک بار عوض می‌شود. اگر هنگام تایپ کد ارقام نمایش‌داده‌شده روی اپلیکیشن تغییر کرد، کد نوشته‌شده را پاک و از کد جدید استفاده کنید. همچنین برای اضافه‌کردن اکانت‌های جدید به اپلیکیشن، دکمه «+» در انتهای صفحه را فشار دهید و گزینه Scan a QR code (برای اسکن کد QR) یا Enter a setup key (برای وارد‌کردن کلید راه‌اندازی) را انتخاب کنید.

گوگل اتنتیکیتور

نکته مهم: حتما کد QR یا کلیدی که برای راه اندازی حسابتان در برنامه گوگل اتنتیکیتور استفاده کرده‌اید را در جایی امن ذخیره کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن روی دستگاه دیگری استفاده کنید. همچنین این مورد را در اختیار دیگران قرار ندهید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها