Categories
اخبار بازارهای مالی, اخبار مهم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس پرونده‌های مالی اخیر، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بیش از یک میلیارد دلار سهام را تخلیه کرده است.

اگرچه این میلیاردر عجیب و غریب از دنبال کنندگان توییتر خود نظرسنجی کرد، اما به دلیل تعهدات مالیاتی، فروش را از قبل برنامه ریزی کرده بود.

پرونده‌های ارسال شده در 11 نوامبر به کمیسیون بورس و اوراق بهادار، فروش بیش از 934000 سهام تسلا به ارزش حدود 1.1 میلیارد دلار را تایید می‌کند.

ماسک سهام را با قیمت متوسط ​​حدود 1170 دلار فروخت و تقریباً 180 درصد افزایش قیمت در سال گذشته را به همراه داشت. از  سال 2010 تاکنون این سومین باری است که ماسک سهام شرکت را به فروش می‌رساند، و این بزرگترین معامله اوست.

بایگانی‌ها نشان می‌دهند که ماسک قصد داشت سهام را به عنوان بخشی از تعهدات مالیاتی خود در ماه سپتامبر بفروشد. او در آخر هفته از 63 میلیون دنبال کننده خود نظرسنجی کرد و پرسید که آیا باید 10 درصد از دارایی‌های تسلا خود را بفروشد یا خیر. از 3.5 میلیون مشارکت کننده، تقریباً 58 درصد پاسخ مثبت دادند. با این حال، مدیرعامل تسلا در این فروش کمتر از 1 درصد از سهم خود را فروخته است و همچنان بیش از 170 میلیون سهم دارد.

اخیراً بسیاری از سودهای تحقق نیافته که وسیله‌ای برای اجتناب از مالیات هستند ایجاد شده است، بنابراین من پیشنهاد می‌کنم 10٪ از سهام تسلا خود را بفروشم. آیا شما از این حمایت می کنید؟ — ایلان ماسک (@elonmusk) 6 نوامبر 2021

وی در پاسخ به این نظرسنجی خاطرنشان کرد:

من از جایی حقوق و پاداش نقدی نمی‌گیرم. من فقط سهام دارم، بنابراین تنها راه برای من برای پرداخت مالیات فروش سهام است.

در روزهای پس از نظرسنجی، سهام تسلا 16 درصد کاهش یافت و برای مدت کوتاهی در 10 نوامبر به زیر 1000 دلار سقوط کرد. TSLA در 4 نوامبر به بالاترین سطح خود یعنی 1230 دلار رسید و در حال حاضر حدود 11 درصد از آن اوج کاهش یافته است.

در محافل رمزنگاری گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه او ممکن است مقداری از آن پول نقد را در دارایی‌های دیجیتال بگذارد. آقای ویل از 357000 فالوور خود پرسید:

“او باید کدام ارز دیجیتال را بخرد تا خود را به اولین تریلیونر تبدیل کند؟”

مایکل سیلور، مدیر عامل MicroStrategy، پس از نظرسنجی توییتر به وی پیشنهاد خرید بیت کوین بیشتری را داد اما قبل از اینکه اخباری در مورد این فروش منتشر شود:

اگر هدف تنوع بخشی است، یک استراتژی جایگزین که باید در نظر گرفت تبدیل ترازنامه $TSLA به استاندارد بیت کوین و خرید ۲۵ میلیارد دلار BTC است. این تنوع، حفاظت از تورم و بهبود بیشتر را برای همه سرمایه‌گذاران به روش مالیاتی کارآمد به ارمغان می‌آورد.

با توجه به BitcoinTreasuries، تسلا در حال حاضر دارای 43200 بیت کوین به ارزش تخمینی 2.79 میلیارد دلار با قیمت‌های فعلی است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها