Categories
اخبار صرافی‌‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزیر دارایی ترکیه: صرافی‌های ارز دیجیتال ترکیه باید معاملات بیش از ده هزار لیر (1200 دلار) را گزارش دهند. این کشور پس از آفلاین شدن دو صرافی‌ ارز دیجیتال در آوریل، برای تنظیم بازار رمزنگاری دست به کار شده است. به گفته لوتفی الوان، وزیر دارایی و خزانه داری ترکیه، که پنجشنبه شب در مصاحبه با CNN ترکیه در مورد تنظیم قوانین رمزنگاری صحبت می‌کرد، بیان داشت، صرافی‌های ارز دیجیتال ترکیه مجبورند خریدهای بیش از 10 هزار لیر ترکیه (حدود 1200 دلار) را طبق مقررات ضد پولشویی (AML) به مقامات مالی گزارش دهند.

پس از آنکه دو صرافی‌ محلی ارز دیجیتال در طی یک شبانه روز در ماه آوریل فعالیت‌های خود را متوقف کردند و این امر موجب تعقیب بین المللی مدیر عامل یکی از این صرافی‌ها شد، دولت ترکیه متعهد شد که سریعاً قوانین مرتبط با صنعت رمزنگاری محلی را تنظیم کند. اندکی پس از این حوادث، hapahap Kavacıoğlu، رئیس بانک مرکزی ترکیه، بیان داشت که مقررات رمزنگاری به زودی در حال آماده شدن است، و همچنین اظهار داشت که ممنوعیت کامل بعید است.

در اول ماه مه، ترکیه پلتفرم‌های رمزنگاری را به لیست شرکت‌های تحت پوشش مقررات AML اضافه کرد. پنجشنبه شب، الوان گفت که نیازی به عجله در تنظیم مقررات نمی‌بیند و باید این مقررات را به دقت بررسی و اجرا کرد. الوان افزود که به MASAK، هیئت تحقیق در مورد جرایم مالی ترکیه، اختیار نظارت بر رعایت مقررات داده شده است.

طبق گفته Tansel Kaya، شریک آزمایشگاه‌های بلاکچین ماینداستون، دولت باید شفافیت لازم را ایجاد کند و این کار را به زودی انجام می‌دهد. دولت می‌خواهد به سوابق دسترسی پیدا کند. این فقط مکانیسم تعریف شده است. هر چیزی بالاتر از 10 هزار لیر برای نظارت بر جرایم مالی به طور فعال به آژانس ارسال می‌شود.

تا اواخر ماه مارس، بازار رمزنگاری در این کشور تحت هیچ نظارتی قرار نداشت و تقاضا برای بیت کوین  و سایر ارزهای مجازی در حال افزایش بود، که به دلیل فشارهای اخیر بر لیر ترکیه این تقاضا افزایش می‌یافت.

اما در اواسط ماه آوریل، دولت ممنوعیت پرداخت با ارزهای رمزنگاری را از اواخر ماه به اجرا درآورد. اندکی پس از آن، صرافی‌های رمزنگاری محلی Thodex و Vebitcoin آفلاین شدند و دولت را وادار به سرعت بخشیدن به تنظیم مقررات کردند. طی مصاحبه با CNN ترکیه، الوان مشخص نکرد که از چه موقع مقررات جدید AML اعمال می‌شود. کایا گفت: در مجموع، ما به زودی در مورد ارزهای رمزنگاری مقررات جدیدی خواهیم داشت.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها