Categories
اخبار صرافی‌‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تحلیل‌گران می‌گویند که لیست شدن کوین‌بیس در Nasdaq تاثیر بسیار مثبتی در پی خواهد داشت، زیرا مانند پلی است که سرمایه گذاران از آن برای وارد شدن به  دنیای رمزارزها استفاده می‌کنند. کوین‌بیس، معتبرترین صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده، به محض راه اندازی سهام COIN در بورس سهام Nasdaq در 14 آوریل، به زودی یک شرکت در عرضه عمومی خواهد بود.

به طور کلی، احساسات پیرامون این لیست از نظر بازارهای مالی رمزنگاری و سنتی بسیار مثبت بوده است. تنها یک روز مانده به این تاریخ، تحلیلگران دیدگا‌ه‌های مختلفی راجع به چگونگی تأثیر این لیست بر قیمت بیت کوین و آلتکوین‌ها ارائه داده‌اند.

با صعودی بودن کوین‌بیس، آیا رمزارزها در اوج خواهند بود؟

همانطور که کوین‌تلگراف قبلاً گزارش داده بود، کوین‌بیس در واقع عرضه اولیه (IPO) انجام نمی‌دهد. در عوض، صرافی مستقیماً در Nasdaq عرضه می‌شود و نیاز به همکاری با بانک‌های سرمایه گذار را که اغلب برای مشاغل پرهزینه است، را حذف می‌کند. با وجود عدم مشارکت بانک‌های سرمایه گذاری در روند لیست شدن کوین‌بیس، هیاهوی قابل توجهی در مورد کوین‌بیس وجود دارد.

جیم کرامر هنگام مصاحبه با CNBC در 12 آوریل گفت: شما باید کوین‌بیس را بخرید که این معامله انجام شود. حتی اگر این یک معامله 100 میلیارد دلاری باشد و بسیار معمول است که بسیاری از شرکت‌ها به سمت آن هجوم آورند. MicroStrategy همیشه رهبر بوده است، بنابراین دیگران مایلند رفتار آن را دنبال کنند.

دلایل مختلفی وجود دارد که سرمایه گذاران در بازار مالی سنتی نسبت به کوین خوش‌بین هستند. به طور کلی، دو عامل اصلی شامل قرار گرفتن در معرض بازار رمزنگاری بدون داشتن ارزهای رمزپایه و مدل تجاری سودآور کوین‌بیس است. به گفته بن لیلی، بنیانگذار آزمایشگاه‌های جارویس:

کوین‌بیس از نظر مشروعیت بخشیدن به ارزیابی‌هایی که در رمزنگاری مشاهده می‌کنید نقطه تحولی می‌باشد، به ویژه در مورد DEXها که تعداد کمی کارمند دارد و opex (هزینه های عملیاتی) که Coinbase یا ICE  دارند. کریپتو یک دارایی با حجم باورنکردنی است. کوین‌بیس حتی می‌تواند سود بیشتری را داشته باشد. همچنین انتظار دارم که موجی از فعالیت M&A و VC روی پاشنه این امر وجود داشته باشد زیرا سرمایه‌گذاران خصوصی از مدیران صندوق‌های خود می‌خواهند که به این فضا وارد شوند.

یک محقق مالی در جان استریت کپیتال، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر، خاطرنشان کرد که کوین‌بیس با سود سالانه 1.8 میلیارد دلار بسیار سودآور است. جدای از گزارش مالی و درآمد جذاب کوین‌بیس، پایگاه کاربری کوین‌بیس بسیار بزرگتر از Cash App و Venmo است. در حقیقت، کوین‌بیس بیشترین پایگاه کاربر را در بین تمام موسسات مالی در ایالات متحده دارد. این محقق می‌نویسد:

گزارش سه ماهه اول تیم کوین‌بیس نشان دهنده درآمد 1.8 میلیارد دلار،میزان سود پیش از کسر مالیات و بهره 1.1 میلیارد دلار، درآمد ملی 730 تا 800 میلیون دلار، حجم معاملات 335 میلیارد دلار و دارایی‌های موجود در پلتفرم 223 میلیارد دلار (11.3 درصد از بازار دارایی رمزارزها) با 56 میلیون دلار را اعلام کرد. با 56 میلیون کاربر  بزرگتر از CashApp و Venmo و به طور قابل توجهی بزرگتر از RobinhoodApp و eToro است.

اگرچه برخی از معامله‌گران معتقدند که رمزنگاری می‌تواند پس از لیست کوین‌بیس به بالاترین سطح خود برسد، تمایل بازار نسبت به این لیست بسیار مثبت است. هنگامی که در مورد اهمیت لیست کوین‌بیس سوال شد، بن لیلی گفت:

شما همیشه به آن پل احتیاج دارید. چگونگی ارزش گذاری بازارها برای شرکتی که در رمزنگاری فعالیت می کند این پل است. اکنون سرمایه گذاران می‌توانند از روی پل عبور کنند و دریابند که این یک اقیانوس بلااستفاده از دارایی‌های قابل سرمای%

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.