Categories
اخبار بازارهای مالی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طی سقوط بازار ارز دیجیتال در روز گذشته، در کمتر از چند ساعت ۲.۲۵ میلیارد دلار از دارایی معامله‌گران، لیکوئید شد.

سه‌شنبه مورخه 16 شهریور 1400 طی چند ساعت بیت کوین از قیمت نزدیک به ۵۳ هزار دلار به ۴۳ هزار دلار سقوط کرد و اغلب آلتکوین های بازار نیز تخت تاثیر قیمت بیت کوین، حداقل بیش از 15 درصد از ارزش قیمتی خود را از دست دادند.

هنوز دلیل مشخص و قابل پذیرشی برای این ریزش در دسترس نیست.

برخی منابع تعطیلی ماینرهای استان سیچوان چین را دلیل این موضوع می‌دانند و برخی دیگر فروش زیاد از طرف نهنگ‌ها.

کاربرانی نیز، این ریزش را به دستکاری بازار توسط چند صرافی بزرگ نسبت داده‌اند.

بعضی از خبرگذاری‌ها هم مشکل در کیف پول بیت کوینی دولت السالوادر که اخیرا بیت کوین را قانونی اعلام کرده، دلیل ریزش بازار میدانند.

بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، ارزش بازار ارزهای دیجیتالی روز سه شنبه به کمترین سطح (1.9 تریلیون دلار) در یکماه گذشته رسید.

در همین حال، اتریوم، بایننس کوین و آدا کاردانو بین 13 تا 18 درصد سقوط کرد، در حالی که سولانا تنها توکنی بود که ارزش خود را افزایش داد و پس از افزایش خیره کننده 36 درصدی در هفته گذشته، مجددا 8 درصد صعود کرد!

در این بحبوحه، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که این کشور از سقوط قیمت‌ها برای خرید 150 بیت کوین دیگر استفاده کرده و دارایی خود را به 550 بیت کوین و به ارزش حدود 25 میلیون دلار افزایش داده است.

همچنین در روز سه شنبه کیف پول السالوادور در ساعات اولیه عرضه خود با مشکلات فنی روبرو شد و رئیس جمهور بوکل را مجبور کرد اعلام کند که به طور موقت آفلاین می شود.

علاوه بر این موضوعات، افزایش حجم معاملات ناگهانی در صرافی‌‌ها به گمانه زنی‌هایی در مورد موسساتی (نهنگ‌هایی) که معاملات عمده انجام داده‌اند دامن زد و این موسسات حتی باعث خاموشی کوتاه مدت و تاخیر معاملاتی در بسیاری از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان از جمله کوین بیس، جمینی و کراکن شدند.

هشدار ریزش بیت کوین

با اعلام قوانین جدید حکومت چین، هنگامی که دستور تعطیلی استخراج بیت کوین در استان سیچوان خود را به طور کامل صادر کرد، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال کاهش قابل توجهی در قیمت سهام خود تجربه کردند. همچنین دولت چین به بانک‌ها توصیه کرد که از آخرین موج محدودیت‌ها برای ارزهای دیجیتال حمایت کند و این موضوع ضربه دیگری به بازار ارز دیجیتال وارد کرد.

علاوه بر این، یک گزارش جدید از JPMorgan می‌گوید که براساس قراردادهای آتی، به نظر می‌رسد سرمایه گذاران نهادی از بیت کوین دور شده و به طلا باز می‌گردند. بیت کوین اغلب به عنوان یک جایگزین بالقوه برای فلز سنتی(طلا) به عنوان ذخیره ارزش معرفی می‌شود.

شما در این باره چه نظری دارید؟ لطفا کامنت کنید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها