Categories
مقالات کیف پول‌ها
زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله به صورت کامل شما را با کیف پول ترزور آشنا خواهیم کرد و جنبه‌های مثبت و منفی این کیف پول سخت افزاری را باهم بررسی خواهیم کرد.

اگرچه بسیاری از مردم تصور می‌کردند که حباب رمزارزها در پایان سال 2017 یک بار و برای همیشه ترکیده است، زمان گذشت و نشان داد که فناوری بلاکچین واقعاً ارزشمند و مفید است و تعداد افراد وارد شده در طی این سالها افزایش یافته است. در این میان فناوری ذخیره‌سازی رمزنگاری نیز بوجود آمد و در این بررسی Trezor Model T، نگاهی به یکی از پیشرفته‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری امروزه خواهیم انداخت.

اگر با مبحث رمزگذاری کاملاً آشنا هستید، به طور کلی نام Trezor را قبلاً شنیده‌اید. ترزور یکی از دو شرکت پیشرو ارائه دهنده کیف پول سخت‌افزاری رمزنگاری شده است (یکی دیگر از این موارد Ledger است)، و همچنین یکی از قدیمی‌ترین‌های این بخش است.

مانند لجر، Trezor با مدل جدیدی از کیف پول شاخص خود Trezor T به بازار آمده است. این مدل از ترزور در مقایسه با ترزور اصلی چه ویژگی‌های اضافی ارائه می‌دهد؟ به همه این سوالات (و بسیاری دیگر) در مقاله زیر پاسخ داده خواهد شد.

کیف پول ترزور

جنبه‌های مثبت کیف پول ترزور

  • امنیت بسیار بالا
  • رابط کاربری صفحه لمسی
  • راه اندازی آسان
  • از حدود 1000 دارایی رمزنگاری پشتیبانی می‌کند.

جنبه‌های منفی کیف پول ترزور

  • طرح بزرگ
  • گران قیمت

نکات مثبت Trezor T

طیف گسترده‌ای از دارایی‌های رمزنگاری را پشتیبانی می‌کند

اولین ویژگی‌هایی که شما هنگام انتخاب بهترین کیف پول رمزنگاری برای خود بررسی می‌کنید کدامند؟

آیا امنیت است؟ یا شاید جنبه‌های قابل استفاده بودن کیف پول؟

خوب، علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده در بالا، یکی از مهمترین مواردی که احتمالاً به آن نگاه خواهید کرد تعداد دارایی‌های رمزنگاری مختلفی است که کیف پول پشتیبانی می‌کند.

Trezor Model T، در حال حاضر تقریبا از 7000 ارز رمزنگاری شده و دارایی رمزنگاری شده مختلف پشتیبانی می‌کند. این تعداد بسیار زیاد است! روزهایی که مردم فقط بیت کوین می‌خریدند گذشته است. امروزه حتی سرمایه‌گذاران مبتدی نیز دوست دارند سبد خود را متنوع نگه دارند.

کیف پول ترزور

به طور طبیعی، مهم نیست که در کدام ارز رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری کنید، احتمالاً می‌خواهید همه کوین‌های خود را ایمن نگه دارید، درست است؟ خوب، این ویژگی با Trezor T کاملاً امکان پذیر است!

چه بخواهید از کوین‌بیس به Trezor انتقال دهید و چه از “پل Trezor” برای ارتباطات دیگر استفاده کنید، مطمئن باشید که قادر خواهید بود حدود 1000 ارز رمزنگاری شده و دارایی رمزنگاری شده مختلف را بر روی کیف پول سخت‌افزاری ذخیره کنید!

به طور طبیعی، Trezor T از رایج‌ترین کوین‌های رمزنگاری موجود در بازار (بیت کوین، اتریوم، لایت‌کوین،بیت‌کوین‌کش، ریپل، دش و غیره پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، حتی اگر سرمایه‌گذاری باشید که به برخی از کوین‌های بسیار جذاب علاقه‌مند باشید، احتمالاً می‌توانید آنها را در دستگاه Trezor T ذخیره کنید!

امنیت بسیار بالای کیف پول ترزور

کاملا مشخص است که امنیت مهمترین ویژگی کیف پول ارز رمزنگاری شده سخت افزاری است!

مهم نیست که کدام یک از دو مدل کیف پول Trezor را دارید، مطمئن باشید که بهترین ویژگی‌های امنیتی موجود را دریافت خواهید کرد. بررسی‌های چند کاربره Trezor Model T که به صورت آنلاین درآمده به شما می گوید که Trezor به هیچ عنوان بصورت تصادفی یکی از امن‌ترین دستگاه‌های ذخیره رمزنگاری نیست!

در صورت گم کردن دستگاه Trezor یا خراب شدن، از پشتیبان گیری استفاده می‌شود (بدون عبارت پشتیبان (کد)، قادر به بازپس گیری توکن‌های خود نخواهید بود، بنابراین هنگام تنظیم این کدها باید دقت کافی داشته باشید)!

علاوه بر همه اینها، تمام فرایندهای شما نیز توسط یک پین‌کد سفارشی محافظت می‌شود. این شامل هر دو فرآیندی است که کلیدهای عمومی و خصوصی شما را درگیر می‌کند – ویژگی‌های درجه یک امنیتی!

در حالی که بسیاری از مقاله‌های Trezor Model T به این نکته اشاره نمی‌کنند، دستگاه Trezor T با دوام و خوش ساخت است. حتی اگر این مورد با ویژگی‌های امنیتی ارزهای دیجیتال شما ارتباط خاصی نداشته باشد، می‌توانید مطمئن باشید که دستگاه در صورتی که ناگهان بیفتد آسیب فیزیکی نخواهد دید.

قابلیت استفاده از صفحه لمسی

یکی از برجسته‌ترین جنبه‌هایی که در بررسی‌های Trezor Model T ذکر شده است و تفاوت بین دو کیف پول Trezor را نشان می‌دهد، این واقعیت است که Trezor T دارای صفحه نمایش لمسی است، در حالی که نسخه قبلی کیف پول سخت افزاری ترزور دارای دو دکمه به عنوان رابط کاربری بود.

یکی از رایج ترین شکایات در مورد این کیف پول‌های سخت افزاری (بررسی های Trezor Model T نیز از این قاعده مستثنی نیستند) این واقعیت است که معامله ارزهای ذخیره شده در کیف پول سخت‌افزاری معمولاً کاری بسیار خسته کننده و آزار دهنده است.

در حالی که دستگاه‌های سخت افزاری برخی از بهترین ویژگی‌های امنیتی را برای ارزهای رمزپایه شما فراهم می‌کنند، بسیاری از معامله گران فعال ترجیح می‌دهند دارایی خود را به دو قسمت تقسیم کنند (قسمت بزرگتر و با ارزش‌تر دارایی خود را به کیف پول سخت افزاری اختصاص می‌دهند، در حالی که قسمت کوچکتر در یک صرافی خاص باقی می‌ماند تا معاملات آسان انجام شود).

با توجه به روش جدید Trezor Bridge که بر روی دستگاه جدید Trezor، سیستم عامل آن و علاوه بر این صفحه لمسی آن اعمال می‌کند، می‌توانید در انتقال پول به و از کیف پول Trezor زمان زیادی صرفه جویی کنید. این یک نکته مثبت بزرگ است، زیرا شما نیازی به بارگیری یا نصب کیف پول گرم اضافی دیگری ندارید!

فرآیند تنظیم آسان کیف پول ترزور

اگر قبلاً از کیف پول سخت افزاری استفاده کرده‌اید، احتمالاً می‌دانید که روند تنظیم آن ممکن است کمی طول بکشد و بسیار کسل کننده باشد. در بیشتر موارد، باید وارد مراحل تنظیم عبارت پشتیبان شوید، به روزرسانی‌های میان افزار Trezor را نصب و انجام دهید و پس از آن ذخیره کوین را در دستگاه خود ادامه دهید.

بررسی‌های Trezor Model T نشان می‌دهد كه این شركت از زمان باز كردن جعبه، تا مرحله‌ای كه می‌توانید از آن برای ذخیره سازی کوین استفاده كنید، كل مراحل نصب را بهینه كرده است.

یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌هایی که این واقعیت را ثابت می‌کند این است که شما در هر زمان که صلاح بدانید می‌توانید عبارت بازیابی خود را تنظیم کنید (کد 12 و 24 حرف و عدد مورد استفاده برای بازیابی رمزنگاری‌های شما).

تفاوت در اینجا این است که، در اکثر دستگاه‌ها، از شما خواسته می‌شود که به محض بارگیری دستگاه برای اولین بار، این عبارت را تنظیم کنید.

کد بازیابی Trezor را می‌توان در هر زمان مشخص تنظیم کرد. اگر این عبارت را روی تنظیم اولیه تنظیم نکنید، در نرم افزار Trezor به شما اخطار داده می‌شود، اما در Trezor T شما را مجبور به تنظیم آن نمی‌کند.

به عنوان یک نکته جانبی، باید این واقعیت را بخاطر بسپارید که همیشه بهتر است عبارت بازیابی را در اسرع وقت تنظیم کنید، زیرا این امر باعث می‌شود دستگاه شما به درستی محافظت شود و در صورت وقوع اتفاقی غیرمنتظره همه دارایی دیجیتالی خود را از دست نخواهید داد.

بررسی جنبه‌های منفی کیف پول ترزور

بنابراین (تا این مرحله، ما این واقعیت را اثبات کردیم که اگرچه هر دو مدل کیف پول سخت افزاری Trezor از نظر عملکرد بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما Trezor T از یک طراحی برتر برخوردار است و ویژگی‌های کاربردی بسیار بهتری را ارائه می‌دهد و به سادگی یک نسخه به روزتر از ترزور وان می‌باشد.

با گفتن همه اینها، همه جنبه‌های Trezor Model T مثبت نیست. بعضی از مشتری‌ها هستند که به دلایلی از خرید ترزور مدل T راضی نیستند!

خیالتان را راحت کنم که هیچ یک از مشکلات کاربران در ارتباط با پل Trezor یا انتقال رمزنگاری از کوین‌بیس به ترزور نیست! درعوض، شکایات عمدتا مربوط به دو جنبه کیف پول است. «طراحی فیزیکی و قیمت».

طراحی بزرگ کیف پول ترزور

کیف پول ترزور

برخی از گلایه‌های کاربران مربوط به طراحی فیزیکی بزرگ Trezor T است.

در واقع اگر بخواهید Trezor T (یا حتی مدل One) را با رقیب اصلی آن Ledger مقایسه کنید، Trezor واقعاً بزرگ جلوه می‌کند.

بسیاری از کاربران که دستگاه‌های Trezor خود را خریداری کرده‌اند می‌گویند که این کیف پول بسیار بزرگتر از آن چیزی است که فکر می‌کردند و حمل آن آسان نیست.

بعد از دریافت Trezor، می توانم بگویم دستگاه در واقع بسیار راحت‌تر از آن چیزی بود که فکر می‌کردم باشد! در حالی که Trezor Model T کمی بزرگتر از مدل قبلی خود است، هر دو دستگاه کاملاً مناسب در جیب شما قرار می‌گیرند و با نگاهی به تصاویر آنلاین، کوچکتر از آن چیزی هستند که احتمالاً انتظار دارید!

لجر مانند یک درایو فلش USB به نظر می‌رسد و به خوبی می‌توان آن را هرجای گذاشت اما از طرفی شاید زودی آن را گم کنید! ترزور اما ظاهری کاملاً منحصر به فرد دارد.

اما ترزور مدل T هم ممکن است با برخی دستگاه‌ها اشتباه گرفته شود. (به عنوان مثال، شما به سختی می‌توانید تفاوت بین کیف پول Trezor و مبدل PIN را تشخیص دهید!)

قیمت Trezor T

به عنوان آخرین نکته در این بررسی Trezor Model T، بیایید نگاهی به قیمت Trezor T بیندازیم و بحث کنیم که آیا این دستگاه ارزش این پول را دارد یا نه.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بخش عمده‌ای از بررسی‌های Trezor Model T که انجاد شده، به شما می‌گویند که قیمت این کیف پول سخت افزاری ویژه ارز رمزنگاری شده کمی بالا است.

برای خرید یک دستگاه Trezor T باید حدود 170 دلار هزینه پرداخت کنید. همچنین می‌توانید بسته پیشنهادی شرکت را خریداری کنید (این بسته شامل کپسول Trezor T ، Trezor One و Cryptosteel است). هزینه این بسته (به نام “Trezor Ultimate Pack”) 274 دلار برای شما تمام خواهد شد.

بنابراین، بله (مسلماً قیمت کمی بالا است، مخصوصاً وقتی با قیمت Trezor One و لجر NAno X مقایسه می‌شود).

با این حال، قیمت Trezor T با توجه به کیفیت خوب این کیف پول قابل توجیه است.

اگرچه مطمئناً یک بار سرمایه گذاری قابل توجهی انجام می‌شود، اما شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که تمام دارایی‌های رمزنگاری شده شما توسط یک دستگاه امنیتی سطح بالا محافظت می‌شود (با فرض اینکه شما عبارت بازیابی Trezor را تنظیم کرده باشید). همیشه بهتر است که برای یک فضای ذخیره سازی امن برای ارز رمزنگاری شده خود سرمایه گذاری کنید، تا خطر از دست دادن همه آن!

نتیجه گیری

همانطور که در قسمت مقدماتی این بررسی Trezor Model T اشاره شد، Trezor یکی از مارک‌های برجسته در زمینه امنیت ذخیره سازی ارزهای دیجیتال است. مدل T از نظر امنیت حتی پیشرفته‌تر است. این کیف پول یک قطعه سخت افزاری شگفت انگیز است که بهترین ویژگی های امنیتی رمزنگاری را که می‌توانید درخواست کنید، در اختیار دارنده آن قرار می‌دهد!

انتقال از کوین‌بیس به Trezor به لطف سیستم عامل دستگاه و طراحی ساده نرم افزاری که همراه آن است، ساده و سرراست است. عبارت بازیابی Trezor را که می‌توان در هر زمان مشخص تنظیم کرد.

قیمت Trezor T کمی بالا است و طراحی آن کمی بزرگ است، اما در مقایسه با مزایای دستگاه هر دو این “مشکلات” بسیار جزئی هستند. Trezor Model T مطمئناً انتخاب شگفت انگیزی برای هر علاقه مند به ارزهای رمزنگاری شده است!

اکنون، با تمام آنچه گفته شد، آیا Trezor Model T ارزش بررسی دارد؟

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها