Categories
مقالات تتر, مقالات کیف پول‌ها

ساخت کیف پول تتر USDT در پلتفرم های مختلف کار سختی نیست و همه معامله گران میتوانند به شکل های مختلف wallet خود را داشته باشند.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

تتر USDT به‌عنوان یکی از مشهورترین و پرکاربردترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و هر معامله‌گر یا سرمایه گذاری در این بازار باید کیف پول تتر خود را داشته باشد. راه اندازی و ساخت کیف پول تتر USDT کار چندان دشواری نیست و هرفردی که در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های مختلف اقدام به ایجاد اکانت کرده باشد، از پس آن برمی‌آید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین کیف پول نگهداری تتر برای ایرانی ها 2024

با این حال انجام این فرایند نکاتی دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند از بروز یا مشکلات احتمالی که ممکن است منجر به خسارت‌های غیرقابل جبران شود، جلوگیری کند. برای همین بهتر است قبل از هر چیزی آموزش راه اندازی کیف پول تتر را به خوبی فرا بگیرید. در این مقاله نکات مربوط به ساخت کیف پول تتر را بررسی خواهیم کرد. قبل از آن، تتر چیست؟

تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر (Tether) هم اکنون محبوب‌ترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود که مهم‌ترین ویژگی آن وابستگی به دلار آمریکا است. قیمت تتر همواره برابر با یک دلار است (البته با کمی نوسان در حد 0.2%) و مهم‌ترین کاربرد آن تراکنش‌های روزانه و البته مصون ماندن سرمایه کاربران از نوسانات بازار رمزارزهاست.

چرا ساخت کیف پول تتر اینقدر مهم است؟

ارز دیجیتال تتر با نماد USDT شناخته می‌شود و اگر به یک صرافی ارز دیجیتال سر زده باشید این نماد را در بالای فهرست ارزهای قابل معامله دیده‌اید. در واقع کمتر معامله‌گر و سرمایه‌گذاری است که در مقاطعی از این استیبل کوین استفاده نکرده باشد. همین موضوع آموزش راه اندازی کیف پول تتر را به یکی از مهم‌ترین آموزش‌ها برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

از طرف دیگر بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند تا دارایی‌های خود را به Tether تبدیل کرده و برای مدت طولانی از آن نگه‌داری کنند. در این شرایط و از آن‌جایی که امنیت دارایی‌های شما وابسته به کیفیت و ویژگی‌های کیف پول دیجیتال شما است، آشنایی با مراحل ساخت حساب تتر اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

روش‌های مختلف ساخت کیف پول تتر Tether

حالا که درباره‌ اهمیت و دلایل اهمیت آموزش راه اندازی کیف پول تتر صحبت کردیم، زمان آن است تا با مراحل و روش‌های مختلف ساخت ولت تتر آشنا شویم.

1- ساخت کیف پول تتر از طریق صرافی‌های ایرانی

برای خرید و فروش یا نگهداری USDT می‌توان از صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلفی استفاده کرد. در این میان برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا معاملات خود را از طریق صرافی‌های مختلف داخل کشور انجام دهند. برای ساخت کیف پول تتر در صرافی‌های ایرانی ابتدا لازم است تا یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس فرآیند احراز هویت را طی کنید. این فرآیند در بیشتر صرافی‌ها یکسان است.

بهتر است بدانید اختیار کیف پول تتر شما در صرافی فقط در دست شما نیست و مدیران ارشد صرافی نیز به کیف پول تتر شما در صرافی دسترسی دارند.

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سریع تتر و نگهداری امن از دارایی خود از صرافی بیتشال استفاده کنید. در صورت داشتن سوال با متخصصان این صرافی در ارتباط باشید.

2- ساخت کیف پول تتر از طریق صرافی‌های خارجی

تتر به‌عنوان یک ارز دیجیتال معتبر و پرکاربرد در تمامی صرافی‌های خارجی رمز ارز در دسترس است و شبکه‌های مختلف بلاک چین نیز از تتر پشتیبانی می‌کنند. بلاکچین‌هایی مانند اتریوم (ERC-20) و ترون (TRC-20). یکی از مشهورترین صرافی‌های بین المللی برای معاملات رمز ارزی، صرافی بایننس است که برای ساخت کیف پول تتر در این صرافی، به یک حساب کاربری نیاز دارید. انجام فرآیند احراز هویت در بایننس ضروری است.

البته باید توجه داشت که به دلیل تحریم‌های مالی، بایننس به کاربران ایرانی هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی‌دهد و دور زدن تحریم‌ها و استفاده از سرویس‌های تغییر آی پی مثل VPN یا VPS هم ریسک زیادی به‌همراه خواهد داشت. به‌همین دلیل استفاده از این صرافی برای معاملات مهم و تراکنش‌های سنگین کاربران داخل ایران توصیه نمی‌شود.

3- ساخت کیف پول تتر TRC20 و سایر شبکه‌ها

آموزش ساخت و راه اندازی کیف پول تتر را با سومین روش ادامه می‌دهیم. به جز صرافی‌های داخلی و خارجی، امکان خرید و فروش و نگهداری Tether در کیف پول‌های رمز ارزی نیز وجود دارد. تقریباً تمامی ولت‌های مشهور از استیبل کوین USDT پشتیبانی می‌کنند. یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های کریپتو کارنسی خوش سابقه که از گذشته امکان معامله و نگهداری تتر را فراهم می‌کند، کیف پول کوینومی coinomi است.

بهتر است بخوانید: آموزش استفاده از کیف پول کوینومی Coinomi

آموزش راه اندازی کیف پول تتر در کوینومی بسیار ساده است و شما تنها برای کار با آن به ایجاد یک حساب کاربری نیاز دارید. با نصب اپلیکیشن کوینومی و ایجاد حساب کاربری امکان خرید و فروش رمز ارزهای متنوعی از جمله USDT برای شما فراهم می‌شود. خبر خوب آنکه کاربران داخل ایران امکان استفاده از کوینومی را دارند و به همین دلیل، ولت‌ها در مقایسه با صرافی‌های خارجی پلتفرم بهتری برای کاربران داخل ایران محسوب می‌شوند.

برای راه اندازی کیف پول تتر از ولت‌های معتبر دیگری که در لیست زیر آمده است نیز می‌توانید استفاده کنید.

آموزش کیف پول تراست ولت

آموزش کیف پول سیف پال

آموزش کیف پول اتمیک

آموزش کیف پول اکسودوس

در ادامه برای نمونه، به آموزش نصب کیف پول متامسک (Metamask)، می‌پردازیم.

آموزش ساخت و راه‌اندازی کیف پول متامسک (Metamask)

آموزش ساخت و راه‌اندازی کیف پول MetaMask به شرح زیر است:

1- دانلود اپلیکیشن MetaMask:

برای دانلود اپلیکیشن MetaMask، باید از استورهای رسمی گوشی همراه استفاده کنید. کاربران اندروید می‌توانند از Google Play Store و کاربران iOS می‌توانند از Apple Store اپلیکیشن را دانلود نمایند. همچنین، از طریق وب‌سایت رسمی MetaMask می‌توان به نسخه‌های تحت وب و اکستنشن‌های مرورگر دسترسی پیدا کرد.

2- راه‌اندازی اپلیکیشن:

پس از نصب، اپلیکیشن MetaMask را باز کنید و روی گزینه “Get Started” لمس کنید تا فرآیند ساخت کیف پول آغاز شود.

3- ایجاد کیف پول جدید:

چنانچه برای اولین بار از MetaMask استفاده می‌کنید، باید روی گزینه “Create a New Wallet” کلیک کنید.

نصب متامسک برای ساخت کیف پول تتر

4- پذیرش شرایط استفاده:

اپلیکیشن ممکن است برای جمع‌آوری برخی اطلاعات از شما اجازه بخواهد. اگر موافق هستید، روی “I Agree” لمس کنید. در غیر این صورت، می‌توانید “No Thanks” را انتخاب کنید.

5- تنظیم رمز عبور:

در مرحله بعد، باید یک رمز عبور قوی ایجاد کنید. این رمز عبور برای دسترسی به کیف پول شما در دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رمز عبور متامسک

6- امنیت بیشتر:

پس از تنظیم رمز عبور، باید مراحل امنیتی را دنبال کنید. این مرحله شامل ثبت یک سری واژه‌های امنیتی (Security Recovery Phrases) است که برای بازیابی کیف پول در صورت از دست دادن دسترسی به آن استفاده می‌شود. این واژه‌ها را باید به دقت یادداشت کرده و در جای امن نگهداری کنید.

امنیت متامسک

7- تکمیل فرآیند امنیتی:

برای اطمینان از اینکه واژه‌های امنیتی را به درستی یادداشت کرده‌اید، اپلیکیشن از شما می‌خواهد آن‌ها را به ترتیب وارد کنید.

پس از انجام مراحل فوق، کیف پول MetaMask شما با موفقیت ساخته و آماده استفاده خواهد بود. اکنون می‌توانید به ارسال، دریافت، و مدیریت تتر و سایر ارزهای دیجیتال خود بپردازید.

بهترین شبکه برای انتقال و نگهداری تتر

شبکه‌های مختلفی به عرضه‌ و پشتیبانی از ارز دیجیتال Tether مشغول هستند که از میانشان می‌توان به شبکه اتریوم با استاندارد (ERC-20)، شبکه بایننس با استاندارد (BEP-20) و شبکه ترون با استاندارد (TRC-20) به‌عنوان سه شبکه اصلی و محبوب برای انتقال و خرید و فروش تتر اشاره کرد. هرکدام از این شبکه‌ها ویژگی‌ها و نقاط ضعف و قوت خود را دارند که در ادامه‌ مقاله‌ آموزش راه اندازی کیف پول تتر آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم.

بهترین شبکه برای انتقال و نگهداری تتر

در مقایسه میان این سه شبکه باید اقرار کرد که داشتن یک کیف پول در شبکه‌ اتریوم به دلیل گستردگی و نوع ساختار بلاک چین اتریوم، با امنیت بیشتری همراه است اما این شبکه چند سالی است که با افزایش شدید کارمزد‌ها صدای اعتراض بسیاری از کاربران را درآورده است.

در طرف مقابل شبکه بایننس و ترون، ضمن داشتن کارمزدهای بسیار ارزان‌تر، سرعت تراکنش بسیار بالایی نیز ارائه می‌دهند. به‌همین دلیل بسیاری از کاربران، به‌ویژه سرمایه‌گذاران خرد برای فرار از کارمزدهای گران بلاک چین اتریوم، شبکه BNBچین (BEP-20) و ترون (TRC-20) را ترجیح می‌دهند.

جمع بندی

شاید مهم‌ترین نکته در آموزش ساخت کیف پول تتر Tether، انتخاب پلتفرم مناسب برای خرید و فروش تتر است. واقعیتی نه‌چندان شیرین این است که اگرچه صرافی‌های خارجی قابلیت‌های بسیار زیادی را به کاربرانشان عرضه می‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها دسترسی کاربران ایرانی را مسدود کرده‌اند. همین موضوع سبب شده است تا نگهداری Tether در این پلتفرم‌ها با مشکلات و چالش‌های زیادی همراه باشد.

از سوی دیگر کیف پول‌های رمز ارزی یا ولت‌ها نیز چون توسط شرکت‌های خارجی توسعه یافته‌اند، ممکن است دیر یا زود ورود کاربران ایرانی به این پلتفرم‌ها را با مشکلاتی مواجه کنند و در این شرایط و تا تغییر اوضاع تنها صرافی‌های معتبر ایرانی باقی می‌ماند که آن‌ها نیز به کیف پول تتر کاربران خود در صرافی دسترسی دارند!

در هر حال روش ساخت کیف پول تتر در اکثر پلتفرم‌ها یکسان است و چندان پیچیده نیست. در این میان نکته حائز اهمیت، انتخاب نوع کیف پول و نوع شبکه است. تصمیم انتخاب نوع کیف پول که صد در صد بر‌عهده شماست، اما به‌منظور هزینه کارمزد و زمان تایید باید به نوع شبکه انتقال دقت کرد. همچنین انتقال تتر به آدرس شبکه اشتباه باعث از دست رفتن آن می‌شود.

امیدواریم مطلب آموزش ساخت کیف پول تتر Tether مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

1- ساخت کیف پول تتر چه کمکی به ما می‌کند؟

ساخت کیف پول تتر اختیار دارایی تتری ما را بصورت کامل در دستان خودمان قرار می‌دهد و استفاده از این استیبل کوین ما را از خسارت‌های ناشی از نوسانات بازار ارز دیجیتال دور نگه می‌دارد و ضمن حفظ ارزش دارایی، امکان استفاده از فرصت‌های معاملاتی را فراهم می‌آورد.

2- بهترین بستر ساخت کیف پول تتر کدام است؟

امکان ساخت کیف پول تتر در صرافی‌های داخلی و خارجی و همچنین کیف پول های رمز ارزی وجود دارد. اگر قصد معامله تتری را دارید به اندازه مبلغی که می‌خواهید معامله کنید در صرافی‌های معتبر نگهداری و پس از معامله دارایی خود را خارج کنید، در غیر این صورت انواع کیف پول دیجیتال بهترین پلتفرم نگهداری Tether است.

3- چگونه یک کیف پول تتر بسازیم؟

همانطور که گفتیم نحوه‌ ساخت کیف پول تتر پیچیدگی زیادی ندارد. تنها کافی است صرافی آنلاین ارز دیجیتال و کیف پول دیجیتال خود را انتخاب و آموزش‌های مربوطه پلتفرم مورد نظرتان را دنبال کنید.

 

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمزارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها