Categories
مقالات صرافی‌ها
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با افزایش TVL یونی سواپ از 13.7 میلیون دلار به 8.5 میلیارد دلار از زمان شروع به کار نسخه 2، برخی از تماشاگران معتقدند که راه اندازی v3 DEX می‌تواند باعث افزایش صعودی دیفای شود. با توجه به سرمایه قفل شده 89 میلیارد دلاری در اتریوم، بازار مشتاقانه منتظر است ببیند که آیا راه اندازی یونی سواپ v3 می‌تواند محرکی برای افزایش صعودی بازار دیفای باشد یا خیر. از طرفی لانچ یونی‌سواپ 3 می‎تواند باعث رشد قابل توجه توکن UNI شود. با راه اندازی یونی سواپ v3 در 5 مه نویددهنده ویژگی‌ها و فرصت‌های پیشرفته جدیدی برای تولید محصولات جدید می‌دهد.

یونی سواپ بر سه ویژگی جدید برای تأمین کنندگان نقدینگی تأکید دارد

استقرار سرمایه قابل تنظیم در کل منحنی قیمت بازارها به صورت نقدینگی متمرکز، کارمزدهای دسته بندی شده برای سازندگان بازار که سود بیشتری را برای جفت‌های ناپایدار که در معرض ضرر غیرمستقیم قرار دارند ارائه می‌دهد و دسترسی کمتری به اوراکل‌ها برای بهبود یکپارچگی داده‌ها.

پیش بینی می‌شود که کاهش احتمالی هزینه‌های اتریوم به دلیل ارتقا EIP-1559 در ماه ژوئیه، ارزش پیشنهادی v3 را افزایش دهد و آخرین نسخه یونی سواپ نیز پس از اجرایی شدن لایه‌های دو در Optimism راه اندازی می‌شود. با ویژگی نقدینگی متمرکز جدید که نوید دهنده محصولات منحصر به فرد و سفارشی را برای کاربران می‌باشد، به نظر می‌رسد یک بخش نوپای دیفای که متخصص در توکن سازی است آماده شکوفایی می‌باشد.

یونی سواپ v3 بهره وری و نقدینگی سرمایه را برای توکن‌های مصنوعی ساخته شده با UMA را بهبود می‌بخشد. ویژگی تعیین کننده این ارتقا، “نقدینگی متمرکز” است. این قابلیت به تأمین کنندگان نقدینگی امکان کنترل بیشتر بر نحوه تأمین نقدینگی را می‌دهد.

پروژه‌های نوظهور مانند Alchemix اخیراً با نوید عملکرد توکن‌سازی در آینده از رشد تصاعدی برخوردار شده‌اند، در حالی که پروژه‌هایی مانند Alchemist Coin از قراردادهای V2 Geyser Ampleforth استفاده می‌کنند تا به کاربران امکان ایجاد توکن‌های غیر قابل تبدیل را بدهد که ثابت کننده ادعای هزینه‌های تأمین کننده نقدینگی یونی سواپ در آینده است.

بعلاوه، صرافی‌های غیرمتمرکز جدید برای تسهیل معاملات در توکن سازی‌های سودده در آینده نوآوری‌هایی را انجام داده‌اند، به عنوان مثال صرافی پندل ماه گذشته 3.5 میلیون دلار از سرمایه گذاران عمده برای ساخت یک بازارساز خودکار متخصص در کاهش زمان دارایی‌ها جمع آوری کرده است.

آدام کوکرین‌، درمورد اتمام عرضه عمومی Pendle در اوایل این ماه، این صرافی را پیشرو در ایجاد “یک دسته کاملاً جدید از بازار در فضای دیفای توصیف کرد. یکی از بازارهای کوچک جدیدی که اخیراً قصد پوشش آن را داشتم PENDLE است. من فکر می‌کنم آنها تنها پروژه‌های جدیدی هستند که فکر می‌کنم دسته کاملا جدیدی از بازار در فضای دیفای ایجاد می‌کند. – Adam Cochran (adamscochran)   اول مه 2021

تاریخچه یونی سواپ نسخه 2

یونی سواپ v2 از 18 مارس 2020 در شبکه اصلی اتریوم راه اندازی شد. در آن زمان، در صرافی‌های غیر متمرکز تقریباً 13.7 میلیون دلار مجموع سرمایه قفل شده یا TVL وجود داشت، در حالی که TVL بخش دیفای حدود 550 میلیون دلار بود.

علیرغم جنجال بسیار در مورد محبوبیت سیاست لیست باز آن در میان کلاهبرداران و جعل کنندگان هویت و هزینه‌های تجاری نسبتاً بالای آن در مقایسه با برخی از پلتفرم‌های متمرکز، TVL یونی سواپ در ماه آگوست به بیش از 100 میلیون دلار رسید و TVL این ماه به 7.5 میلیارد دلار افزایش یافت.

یونی سواپ پس از مواجهه با یک سری حملات استخراج از طرف فارم‌های رقیب DEX در تلاش برای خنثی کردن نقدینگی پلتفرم، در ماه سپتامبر توکن بومی خود را بین کاربران پروتکل v2 ایردراپ کرد و ماه را با TVL بیش از 2 میلیارد دلاربه پایان رساند.

در حالی که بازارهای دیفای در سه ماهه آخر سال 2020 کمی از رونق افتادند و با رسیدن بیت کوین به بالاترین رقم جدید 20،000 دلار، TVL این بخش از ابتدای سال 2021 افزایش یافته است، و ارزش قفل شده در یونی سواپ از 2.15 میلیارد دلار به 8.53 میلیارد دلار رسیده است. حجم معاملات هفتگی یونی سواپ برای اولین بار 10 میلیارد دلار را عبور کرد !!! 10 میلیارد دلار در هفته بیش از 0.5 تریلیون دلار در سال است – Hayden Adams (haydenzadams) 20 آوریل 2021

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها