Categories
مقالات صرافی‌ها
زمان مطالعه: 10 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال بایننس یک شرکت مستقر در کشور مالت است که در سال 2017 توسط چانگ پنگ ژائو (CZ) و تیم او تاسیس شد. طی دو سال، این صرافی از نظر حجم معاملات روزانه به بزرگترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال تبدیل شد. رشد صرافی بایننس به‌گونه‌ای بود که حتی در طول 6 ماه توانست موفقیت‌های بسیار بزرگی به دست آورد.

به سال 2021 می‌آیم و این صرافی همچنان برتری خود را حفظ کرده است. این صرافی به نوآوری و معرفی محصولات و خدمات بیشتری ادامه می‌دهد که به جذب کاربران بیشتر و فعالیت‌های بیشتر کمک می‌کند. این شرکت اکنون بیش از 15 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه از بازارهای محلی خود و 37 میلیارد دلار از محصولات معاملات آتی، آپشن و مارجین خود می‌بیند.

به عنوان یک صرافی متمرکز، این پلتفرم باید با مقررات مالی جهانی مطابقت داشته باشد، از جمله مهمترین این قوانین KYC (احراز هویت) و AML (مبارزه با پولشویی) است. این بدان معناست که همه کاربران برای استفاده از این پلتفرم مجبور به تأیید و احراز هویت هستند. در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه هویت خود را در بایننس احراز و تایید کنید.

از آنجا که خیلی از کاربران ایرانی برای احراز هویت در بایننس با مشکل مواجه شده بودند، در این آموزش کاربردی از بیتشال همراه با ترفند به شما آموزش دادیم که احراز هویت خود را در صرافی بایننس با موفقیت به پایان برسانید.

احراز هویت بایننس بسیار ساده و سرراست است. تحویل و احراز کلیه مدارک و اطلاعات مورد نیاز اغلب فقط 15 دقیقه طول می‌کشد. سپس بایننس طی 10 روز جزئیات و مدارک را بررسی می‌کند.

چرا باید در بایننس احراز هویت کرد؟

چرا باید در بایننس احراز هویت کرد؟

افزایش اقدامات امنیتی

تأیید و احراز هویت بایننس با محدود کردن افرادی که می‌توانند از اطلاعات شخصی شما سواستفاده کنند و تغییر دهند، می‌تواند امنیت حساب شما را افزایش دهد. با احراز هویت بایننس، اعتبارنامه‌های مهم مانند جزئیات برداشت از حساب بانکی شما قابل تغییر نیست. اگر روش برداشت را اضافه کنید، جزئیات باید با موارد موجود در حساب شما مطابقت داشته باشد.

انطباق با مقررات مالی جهانی

تنظیم کننده‌های مالی در سراسر جهان قوانین و مقرراتی را اجرا می‌کنند که امنیت مالی را افزایش می‌دهد و فعالیت‌های غیرقانونی را کاهش می‌دهد. این موارد در بین مردم به عنوان مفاد KYC (احراز هویت) و AML (پولشویی) شناخته می‌شوند. همه صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای فعالیت در بیشتر حوزه‌های قضایی باید از قوانین KYC (احراز هویت) و AML پیروی کنند. احراز هویت به عنوان یک رویداد اجباری، یکی از راه‌های تبادل اطلاعات منطبق با این قوانین و مقررات بین المللی است.

کاهش محدودیت در حجم معاملات

احراز هویت توسط اکثر پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دییجیتال به عنوان یک مکانیزم تشویقی برای باز کردن محدودیت‌های بالاتر معاملاتی استفاده می‌شود. معاملات در بایننس با ابتدایی‌ترین تأیید هویت (جیمیل، گوگل authenticator) امکان پذیر است، اما اکثر قابلیت‌های بایننس در این حالت محدود هستند.

به عنوان مثال، حساب‌های تأیید (احراز هویت) نشده (کسانی که دارای تأییدیه سطح پایه هستند) فقط می‌توانند روزانه کمتر از 2 بیت کوین و محدودیت تا سقف 300 دلار برداشت را انجام دهند که اکنون این محدودیت به 0.6 بیت کوین رسیده‌ است. هنگامی که حساب مورد تأیید  و احراز هویت سطح متوسط ​​(ID) قرار گرفت، این محدودیت‌های معاملاتی به 50 هزار دلار در روز و 500 هزار دلار در ماه افزایش می‌یابد و برداشت‌ها با ارز دیجیتال تا 100 بیت کوین در روز در صرافی بایننس افزایش می‌یابد. تأیید سطح پیشرفته (آدرس سکونت)، آخرین و پیشرفته‌ترین مرحله احراز هویت، محدودی‌ت های معاملاتی را به 200 هزار دلار در روز و 2 میلیون دلار در ماه افزایش می‌دهد.

تنظیم احراز هویت دو عاملی (2FA)

احراز هویت دو عاملی (2FA) یک اقدام امنیتی است که در آن حساب حداقل با دو لایه امنیتی یا عامل ایمن می‌شود. این دو عامل شامل رمز ورود حساب شما به همراه تأییدیه ایمیل، پیامک تلفنی یا برنامه تأیید اعتبار گوگل (گوگل authenticator) هستند. بایننس به شما امکان می‌دهد حداقل از دو گزینه (فاکتور) برای محافظت از حساب خود استفاده کنید.

این مرحله مهم است و به محض باز کردن یک حساب بایننس، شما باید 2FA را راه اندازی کنید. بدون تنظیم 2FA نمی‌توانید تأیید هویت یا برداشت وجه را تکمیل کنید. پس از ورود به حساب خود و یادآوری راه اندازی 2FA، در صفحه اصلی یک اعلان مداوم وجود خواهد داشت.

احراز هویت در بایننس (مرحله به مرحله)

اکنون که برای احراز هویت خود در بایننس آماده شده‌اید، در اینجا مراحل کار از ابتدا تا انتها شرح داده شده است.

وارد حساب خود در صرافی بایننس شوید و به صفحه [تأیید شخصی] بروید. برای انجام این کار، بر روی نماد “User Center” در سمت راست بالای نوار پیمایش بروید. همانطور که در زیر نشان داده شده است، روی Identification (شناسایی) کلیک کنید.

بعد از کلیک روی لینک، وارد صفحه تایید شخصی می‌شوید. به محض ورود باید کشور اصلی خود را انتخاب کنید.

انتخاب کشور برای احراز هویت بایننس

با اینکه صرافی بایننس دارای بخش‌های مختلف و گسترده‌ای (پیچیده) است. اما پروسه احراز هویت و سطح کاربری در بایننس بسیار ساده است. در صفحه identification (احراز هویت، تایید هویت، شناسایی) با 3 سطح کاربری متفاوت روبرو می‌شوید.

سطوح مختلف احراز هویت سطح کاربری در صرافی بایننس

احراز هویت سطح کاربری Basic (پایه) در بایننس

با احراز هویت در این سطح کاربری بایننس شما می‌توانید بصورت نا محدود در بایننس خرید و فروش ارز دیجیتال انجام دهید.

محدودیت برداشت ارز دیجیتال در این سطح از احراز هویت سطح کاربری بایننس، 2 بیت کوین در روز است. برای مثال اگر بیت کوین 30 هزار دلار باشد شما در روز می‌توانید تا سقف 60 هزار دلار دارایی دیجیتال خود را از صرافی بایننس خارج کنید. توجه کنید که این محدودیت فقط برای بیت کوین نیست و برای همه ارزهای موجود در بایننس است.

احراز هویت سطح کاربری 1 در صرافی بایننس به ساده‌ترین و سریع‌ترین نوع احراز هویت در بایننس معروف است که در کمتر از 5 دقیقه امکان پذیر است.

اطلاعاتی که در احراز هویت سطح کاربری پایه بایننس نیاز است:

  • نام و نام خانوداگی
  • تاریخ تولد
  • آدرس محل سکونت + پستال زیپ + شهر سکونت

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که وقتی ما ایرانی‌ها در کشور دیگری سکونت نداریم چگونه آدرس محل سکونت یا پستال زیپی را از آن گیر بیاوریم و وارد این بحش از سطح کاربری و احراز هویت بایننس کنیم. راه حل این موضوع ساده است. در ادامه آموزش با ما همراه باشید.

در این مرحله از احراز هویت بایننس، شما باید اول اطمینال حاصل کنید که یک فیلتر شکن دارید که IP کشور آن ثابت است. برای مثال الان به لندن وصل نباشید و در 1 ساعت دیگر به شهر دیگر مثل آمستردام، چراکه اکانت شما در بایننس بلوکه می‌شود. نکته: هنگام اتصال به صرافی بایننس بایستی IP همیشه متعلق به یک کشور باشد.

بعد از اینکه مطمئن شده‌اید که IP شما کشور را تغییر نمی‌دهد و ثابت است. باید چک کنید که IP شما متصل به کدام شهر است. برای مثال ما میدانیم به کشور هلند (Netherland) متصلیم، اما نمی‌دانیم که به کدام شهر از هلند متصلیم. برای این که پی ببرید به کدام شهر متصلید روی این لینک کلیک و از طریق این سایت به آدرس آی پی، کشور و شهری که متصل هستید پی ببرید.

آدرس IP برای احراز هویت سطح کاربری پایه بایننس

حال که از شهری که به آن متصل هستید مطمئن شدید. باید یک آدرس و پستال زیپ مربوط به آن شهر برای خود جور کنید!

برای ساخت یک آدرس محل سکونت و یک پستال زیپ کافیست وارد این لینک شوید. این سایت برای شما نسبت به کشوری که انتخاب می‌کنید آدرس تولید می‌کند.

برای مثال آی پی من به آمستردام متصل بود، پس بایستی آدرسd که مربوط به کشور هلند و شهر آمستردام است پیدا کنم.

پستال زیپ + آدرس سکونت در احراز هویت سطح کاربری صرافی بایننس

همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، برای شهر آمستردام آدرس و بقیه موارد موجود است. اگر برای شهر مورد نظر شما آدرس موجود نبود باید روی دکمه (New Random Address in…) کلیک کنید تا بازهم آدرس و پستال زیپ ساخته شود.

حال اگر آدرس محل سکونت و پستال زیپ دارید می‎توانید به راحتی احراز هویت سطح کاربری 1 خود را در بایننس انجام دهید.

کافیست از صفحه احراز هویت سطح کاربری (identification) از بخش Basic روی دکمه Verify Now کلیک کنید.

احراز هویت سطح کاربری پایه بایننس دارای 2 مرحله اصلی است. 1- وارد کردن نام و نام خانوادگی + تاریخ تولد 2- محل سکونت + پستال کد

در مرحله اول کافیست نام و نام خانوادگی اصلی خود را وارد یا یک نام فرضی وارد کنید. در مرحله دوم آدرسی که در بالا از طریق سایت بدست آوردیم را جهت احراز هویت وارد می‌کنیم.

نکته: اگر قصد افزایش سطح کاربری خود به سطوح بالاتر را دارید در این سطح از احراز هویت (سطح پایه)، نام و فامیلی واقعی خود را وارد کنید، چراکه بعدا برای احراز هویت در سطح بالاتر (2 و 3) باید ID کارت یا پاسپورت وارد کنید که در صورت عدم مطابقت به مشکل می‌خورید.

حالا که نام خود، آدرس و بقیه موارد را وارد کردید کافیست آنها را تایید کنید. وقتی سطح کاربری شما در بایننس احراز شود به شکل زیر در می‌آید:

تکمیل احراز هویت سطح حساب کاربری پایه بایننس

به شما تبریک می‌گویم! شما سطح حساب کابری 1 (پایه) بایننس را با موفقیت پشت سر گذاشتید و می‌توانید بدون محدودیت در بایننس خرید و فروش کنید و همچنین در روز دارایی دیجیتال به ارزش 2 بیت کوین در روز از صرافی بایننس خارج کنید.

اگر به دنبال کاهش محدودیت‌های بیشتر حساب کاربری خود در صرافی بایننس هستید پس باید سطح کاربری خود را ارتقا دهید و برای سطوح کاربری بعدی نیز احراز هویت انجام دهید.

سطوح کاربری بعدی بایننس به سطوح کاربری متوسط و پیشرفته معروف است که به آنها سطوح 2 و 3 نیز می‌گویند. احراز هویت سطح 2 (متوسط) حساب کاربری بایننس در جهان بسیار مورد استقبال قرار گرفته و محبوب است.

احراز هویت سطح کاربری 2 (متوسط) در بایننس

لازمه احراز هویت در این سطح از صرافی بایننس احراز هویت کردن در سطح قبلی است. اگر احراز هویت سطح قبلی را با موفقیت انجام داده‌اید. این سطح را نیز می‌توانید انجام دهید.

مزایای احراز هویت و تایید حساب کاربری سطح 2 بایننس:

  • امکان واریز و برداشت ارز فیات (یورو، دلار، پوند و…)
  • 50 هزار دلار در روز  و 500 هزار دلار در ماه می‌توانید ارز فیات (دلار، یورو) از صرافی بایننس برداشت و واریز کنید.
  • در روز می‌توانید دارایی دیجیتال معادل 100 بیت کوین از صرافی بایننس برداشت کنید.

مواردی که در احراز هویت سطح 2 بایننس مورد نیاز است:

  • با موفقیت باید احراز هویت سطح کاربری 1 را به اتمام رسانده باشید
  • نیاز به به شناسه دولتی (پاسپورت، آیدی کارت، گواهینامه یا…)
  • نیاز به تایید هویت تصویری از طریق چهره
  • 10 روز به طول انجامد که هویت شما تایید شود

برای شروع احراز هویت در سطح کاربری 2 بایننس بایستی روی Verify Now در بخش Intermediate کلیک کنید.

شروع احراز هویت سطح 2 حساب کاربری صرافی بایننس

برای احراز هویت در این سطح کاربری بعد از انتخاب کشور، می‌توانید از 2 طریق حساب خود را احراز (تایید) کنید. 1- از طریق آیدی کارت 2- از طریق پاسپورت

سپس روی Continue کلیک کنید.

این اطلاعات از آن جهت مهم است که بایننس باید با مقررات مختلف مربوط به مکان شما مطابقت داشته باشد و ممکن است سیستم‌ها و سیاست‌های آن با مقررات منطقه شما مطابقت نداشته باشد.

در این صورت، اجازه معامله در پلتفرم را نخواهید داشت. بایننس برای کاربران در ایالات متحده، نسخه محدودتر از پلت فرم جهانی خود را ارائه می‌دهد که این نسخه به بایننس آمریکا یا بایننس US معروف است. این پلتفرم با قوانین و مقررات ایالات متحده سازگارتر است. با این حال، صرافی محبوب کوینبیس برای استفاده کاربران آمریکایی بیشتر مورد تایید است.

احراز هویت در بایننس از طریق آیدی کارت یا پاسپورت

در این مرحله از احراز هویت از شما خواسته می‌شود که آیدی کارت یا پاسپورت خود را بطوری که همه حروف مشخص باشد، بصورت پشت و رو آپلود کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید.

حال نیاز است که یک عکس سلفی از چهره خود آپلود کنید. (ترجیحا عکس جدید باشد) یا در همان لحظه دوربین گوشی خود را باز کنید و یک عکس سلفی بگیرید و ارسال کنید.

و در پایان مرحله احراز هویت نیاز است که برنامه صرافی بایننس را دانلود کرده باشید و از طریق برنامه موبایلی QR کد نشان داده شده را اسکن کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن صرافی بایننس برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن صرافی بایننس برای اپل (IOS)

کد QR و احراز هویت سطح 2 حساب کاربری بایننس

شما احراز هویت سطح کاربری 2 صرافی بایننس را با موفقیت به پایان رساندید. هر چند مدت زمان تایید هویت توسط بایننس 10 روز تعیین شده است اما این مدت زمان در بعضی مواقع 1 روز، 36 ساعت و یا بیشتر به طول بیانجامد.

احراز هویت سطح کاربری 3 (پیشرفته) در بایننس

لازمه احراز هویت در سطح  3 (پیشرفته) از صرافی بایننس احراز هویت کردن در 2 سطح قبلی است. اگر احراز هویت  2 سطح قبلی را با موفقیت انجام داده‌اید. احراز هویت این سطح را نیز می‌توانید انجام دهید.

مزایای احراز هویت و تایید حساب کاربری سطح 3 بایننس:

  • 200 هزار دلار در روز و 2 میلیون دلار در ماه می‌توانید ارز فیات (دلار، یورو) برداشت و واریز کنید.
  • در روز می‌توانید دارایی دیجیتال معادل 100 بیت کوین از صرافی بایننس برداشت کنید.

مواردی که در احراز هویت سطح 2 بایننس مورد نیاز است:

  • با موفقیت باید احراز هویت سطح کاربری 1 (پایه) را به اتمام رسانده باشید
  • با موفقیت باید احراز هویت سطح کاربری 2 (متوسط) را به اتمام رسانده باشید
  • ثابت کردن موقعیت و محل زندگی کنونی به همراه مدرک

این سطح کاربری، پیشرفته‌ترین سطح کاربری برای احراز هویت در صرافی بایننس است که باید در آن آدرس محل سکونت خود را تایید کنید. بایننس درخواست خواهد کرد که شما یک مدرک ارائه دهید که آدرس فعلی خود را آشکار کنید تا به تایید بایننس برسید.

در صفحه Identification روی Verify Now در سطح پیشرفته Advanced کلیک کنید.

بایننس از شما می‌خواهد آدرس محل سکونت خود را وارد کنید. در این مرحله دو صفحه بصورت فیلد کشویی وجود دارد. ابتدا جزئیات آدرس خود را ارائه می‌دهید. این جزئیات باید با موارد نوشته شده روی سندی که قصد دارید برای اثبات آدرس  و احراز هویت خود استفاده کنید مطابقت داشته باشد.

در صفحه دوم، سندی را بارگذاری می‌کنید که آدرس شما را به وضوح نشان می‌دهد. بایننس تنها استفاده از مدارک زیر در این مرحله را مجاز می‌داند:

  • صورت حساب بانکی
  • صورتحساب برق، آب / فاضلاب، گاز یا اینترنت شما.

فقط مدارم و قبوضی که در سه ماه اخیر صادر شده باشند مجاز هستند. قالب پرونده ارسالی ممکن است PDF ،JPEG ،JPG ،PNG باشد و اندازه پرونده نباید بیش از 5 مگا بایت باشد.

جمع بندی

تأیید هویت و احراز هویت یک عملیات مهم برای بایننس و شما به عنوان کاربر بایننس محسوب می‌شود. برای بایننس، این اطمینان فراهم می‌شود که این پلتفرم با مقررات جهانی مطابقت دارد و برای شما به امنیت و ایمنی حساب شما کمک می‌کند.

همانطور که در بالا شرح دادیم، روند احراز و تایید هویت در بایننس کار ساده‌ای است. سریع است و اغلب فقط 15 دقیقه طول می‌کشد تا این فرآیند تکمیل شود. برای تایید و احراز هویت و آدرس خود وقت بگذارید تا بتوانید از همه مزایای همراه یک حساب کاملا تأیید شده در بایننس استفاده کنید.

لازم به توضیح است اخیرا صرافی بایننس احراز هویت در تمام سطوح را اجباری کرده و هم اکنون افراد مقیم ایران مجاز به استفاده از صرافی بایننس نیستند، اما اگر مدارک جای دیگری مثل کشور هلند یا استرالیا را دارید، امکان احراز و فعالیت در این صرافی بلامانع است.

سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احسان
احسان
2 سال قبل

سلام. متاسفانه ظاهرا روند احراز هویت تغییر کرده و SMS Authentication رو به محض کلیک بر روی احراز هویت بالا میاره. هرکاری میکنم از این مرحله عبور نمیکنه. نمیدونم چیکار کنم. لطفا کمک کنید