آموزش کاربردیاخبار بیت کوین

پیش‌ بینی روند احتمالی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ

وقتی که قصد دارید در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت کنید قیمت بیت کوین برای شما از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. شما باید سعی کنید قیمت بیت کوین پس از هاوینگ را پیشبینی کرده و بر این اساس اقدام به سرمایه‌گذاری یا ترید ارزهای دیجیتال کنید. به همین علت نیز بسیاری از فعالان این حوزه به دنبال داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستند و قصد دارند تا اطلاعات خود را افزایش دهند. در ادامه قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم.

پیش‌بینی روند احتمالی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ

آشنایی با مفهوم هاوینگ بیت کوین

برای صحبت درباره قیمت بیت کوین پس از هاوینگ شما نیازمند این خواهید بود که اطلاعات کاملی را درباره خود هاوینگ به دست آورده و با مفهوم آن بیشتر آشنا شوید. در اولین قدم باید بدانید که بیت کوین از طریق فرایندی به نام استخراج ایجاد می‌شود که در آن استخراج‌کنندگان بیت کوین برای حل یک مشکل الگوریتمی با یکدیگر رقابت می‌کنند. زمانی که این مشکل حل می‌شود یک بلوک جدید به بلاک‌چین که بستر بیت‌کوین است اضافه می‌شود و به استخراج‌کننده که مشکل را حل کرده مقدار مشخصی پاداش داده می‌شود.

فرایند هاوینگ به فرایندی اشاره دارد که مقدار پاداش بیت کوین در آن نصف می‌شود که تقریبا هر چهار سال یا بعد از استخراج 210 هزار بلاک برنامه‌ریزی شده اتفاق می‌افتد. دقت داشته باشید که هاوینگ با گذشت زمان مشخصی ایجاد نمی‌شود و زمان واقعی کاملا براساس نوساناتی که در سختی استخراج و نرخ هش شبکه رخ می‌دهد تعیین خواهد شد.

پیشبینی می‌شود که فرایند هاوینگ در سال 2024 در 20 آوریل این سال رخ دهد. در این هاوینگ شاهد آن خواهیم بود که نرخ پاداش بیت کوین به 6.25 بیت کوین می‌رسد. این میزان در هاوینگ آینده به مقدار 3.125 بیت کوین خواهد رسید. این اصول در شبکه بلاک‌چین بیت کوین نوشته شده است. با کاهش پاداش‌های بلوکی سرعت ایجاد بیت‌کوین‌های جدید نیز کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع به علت کنترل تورم در بیت کوین در نظر گرفته شده و برنامه‌نویسی شده است.

هاوینگ چگونه می‌تواند بر قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشد؟

اولین نکته‌ای که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که بیت کوین اغلب منجر به نصف شدن پاداش‌ها می‌شود و همین موضوع نیز پیش‌بینی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ را به کاری سخت تبدیل می‌کند. در خصوص این موضوع باید توجه کنید که اولین فرایند نصف شدن بیت کوین در تاریخ 28 نوامبر 2012 رخ داده است که از 50 بیت کوین به 25 بیت کوین کاهش پیدا کرد. بعد از این‌که این اتفاق رخ داد قیمت بیت کوین شروع به افزایش کرده و افراد زیادی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری روی آن شدند.

با گذشت یک سال از اولین نصف شدن نرخ پاداش بیت کوین قیمت این کوین به 1013 دلار آمریکا رسید. این اتفاق شروع مسیر سفری به سمت شناخت جریان اصلی بیت کوین و جایگزینی آن به‌جای ارزهای رایج بود. با این حال باید دقت داشته باشید که این اتفاق چندان طولانی نماند و از سال 2015 قیمت بیت‌کوین کاهش پیدا کرده و به 300 دلار رسید. زمانی که دومین هاوینگ بیت کوین در تاریخ 9 جولای 2016 رخ داد ارزش این ارز دیجیتال به 648 دلار افزایش پیدا کرد.

در طول سال بعدی بیت کوین با رشد قابل توجهی مواجه شد و هیجانات زیادی به سمت آن آمد. قیمت هر واحد از این ارز دیجیتال در تاریخ 3 ژوئن سال 2017 میلادی به 2500 دلار آمریکا رسید. در همین تاریخ بود که موسسات مالی بزرگ توجهشان به سمت این ارز جلب شد و همین موضوع نیز باعث افزایش قیمت آن شد. روند صعودی ارز دیجیتال بیت‌کوین در این دوره نشان‌دهنده علاقه فزاینده به ارزهای دیجیتال و پتانسیل بالای آنها برای رشد بلندمدت بود.

با این حال نگرانی‌هایی نیز درباره قیمت بیت کوین پس از هاوینگ به وجود آمده بود که البته این موضوع تاثیر چندانی روی بازار ارزهای دیجیتال نداشت. در اوایل سال 2018 بود که فرایند کاهش قیمت این ارز مجددا شروع شد.

پیش‌بینی روند احتمالی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ

سومین هاوینگ بیت کوین و بررسی قیمت بیت کوین بعد از آن

آخرین هاوینگی که برای بیت کوین رخ داده است نیز مربوط به 11 می سال 2020 بود. نرخ پاداش این ارز دیجیتال در سومین هاوینگ به 12.5 بیت کوین رسید. در همین بازه زمانی بود که بسیاری از اتفاقات مختلف از جمله شیوع کوید 19 رخ داد که همین موضوع نیز نگرانی‌هایی را درباره کاهش قیمت بیت کوین ایجاد کرد. با این حال این مسائل تاثیر چندانی روی جریان اصلی بیت کوین نداشتند و قیمت این ارز شروع به رشد کرد.

در اواخر سال 2020 بود که بیت کوین به ارزش بالای 28 هزار دلار رسیده و دقیقا یک سال پس از هاوینگ قیمت آن به 56 هزار دلار رسید. پس از این بازه زمانی بود که روند ریزشی مجدد بیت کوین آغاز شد و شاهد کاهش قیمت آن بودیم.

چه انتظاری می‌توان از قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ 2024 داشت؟

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که با این توصیفات قیمت بیت کوین پس از هاوینگ سال 2024 به چه شکل خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که انتظار می‌رود این موضوع به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی داشته باشد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که با توجه به اتفاقاتی که اخیرا در دنیای ارزهای دیجیتال رخ داده است احتمالا بعد از این هاوینگ می‌توان انتظار کاهش قیمت را از بیت کوین داشت. همین موضوع نیز باعث شده تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری بخشی از بیت‌کوین‌های خود را به فروش برسانند.

با این حال برخی از کارشناسان نیز اعتقاد دارند که بیت کوین هنوز هم فرصت رشد زیادی دارد و این احتمال بسیار بالا خواهد بود که بیت کوین بعد از هاوینگ سال 2024 شروع به یک رشد عجیب و غریب کند. با این حال نظر اکثر کارشناسان این است که بهتر است بیت کوین را به‌تنهایی به قصد سرمایه‌گذاری خریداری نکنید و سرمایه خود را در چندین سبد مختلف پخش کنید.

پیش بینی دقیق بیت کوین و قیمت آن بعد از هاوینگ

در حال حاضر اگر بخواهیم اطلاعات دقیقی را درباره قیمت بیت کوین پس از هاوینگ ارائه دهیم می‌توان گفت که به نظر بسیاری از کارشناسان از آنجایی که قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ تا 74 هزار دلار نیز رسیده و رشد بسیار زیادی نسبت به یک سال قبل داشته است می‌توان این انتظار را داشت که حداقل یک ریزش حداقلی در قیمت بیت کوین رخ دهد. با این حال طبق چارت‌هایی که درباره این موضوع منتشر شده بسیاری از فعالان در حوزه ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند که بیت کوین پتانسیل رسیدن به قیمت 84 هزار دلار را نیز دارد.

این موضوع کاملا بر اساس چارت و نمودار قیمتی بیت کوین است. اگر بخواهیم سیکل‌ها و دوره‌های قیمتی هاوینگ‌های قبلی را مشاهده کنیم می‌بینیم که این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین بتواند تا 84 هزار دلار نیز برسد. حال این‌که بعد از رسیدن به این قیمت چه اتفاقی می‌افتد موضوعی است که تقریبا هیچ‌کس تحلیل دقیقی از آن ندارد. برخی از افراد اعتقاد دارند که شروع رشد عجیب بیت کوین از همین‌جا خواهد بود و بیت کوین در قدم بعدی می‌تواند به 120 هزار دلار نیز برسد.

این در حالی است که تحلیلگران دیگر اعتقاد دارند که در همین بازه زمانی قیمت بیت کوین باید حداقل تا 10 الی 20 هزار دلار برسد و سپس رشد بسیار خوب خود را آغاز کند.

پیش‌بینی روند احتمالی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ

تحلیل‌های دقیقی که از قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ وجود دارند

وقتی که به تحلیل  قیمت بیت کوین پس از هاوینگ نگاه می‌کنیم مشاهده خواهیم کرد که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که تا نیمه آوریل سال 2024 قیمت این ارز دیجیتال بیست درصد افزایش پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر الگوریتم‌هایی نیز برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین طراحی شده‌اند که نشان می‌دهند از همین امروز تا سال 2025 پیش‌بینی می‌شود که قیمت بیت کوین با افزایش زیادی مواجه شود. از طرف دیگر برخی از کارشناسان نیز حداکثر قیمت 179 هزار دلار را برای آن در نظر می‌گیرند.

پیشبینی می‌شود که قیمت بیت کوین در ماه آگوست سال 2025 به این قیمت برسد. بعد از این‌که بیت‌کوین یک رالی انفجاری را تا این قیمت تجربه کرد پیش‌بینی می‌شود که قیمت آن بالای 175 هزار دلار تثبیت شده و در همین منطقه مدتی باقی بماند تا وارد دوره بعدی شده و قیمتش با کاهش یا افزایش مواجه شود.

البته همواره باید این نکته مهم را در ترید یا سرمایه‌گذاری بیت کوین مدنظر قرار دهید که پیش‌بینی دقیق قیمت آن تقریبا غیرممکن است و تمامی پیش‌بینی‌هایی که در این زمینه وجود دارند به‌صورت احتمالی هستند. به همین علت است که اکثر سازمان‌ها و موسسات مالی که در زمینه ETF بیت کوین فعالیت دارند نیز در حال حاضر منتظر مانده‌اند و منتظر واکنش بیت‌کوین به هاوینگ پیش‌رو هستند.

سخن پایانی

پیش‌بینی‌های زیادی درباره قیمت بیت کوین پس از هاوینگ وجود دارد و کارشناسان معمولا بررسی‌های زیادی را در این زمینه انجام داده‌اند. اگر شما هم این سوال را دارید که قیمت بیت کوین بعد از اتفاق افتاده هاوینگ به چه شکل خواهد بود باید بدانید که پیشبینی‌هایی در خصوص کاهش و افزایش قیمت وجود دارند. با این حال این احتمال وجود دارد که مجددا قیمت بیت کوین با یک رشد کوچک مواجه شده و سپس مسیر ریزشی خود را شروع کند. برای دسترسی به قیمت لحظه ای ارز دیجیتال کافی است که همین حالا از خدمات ما بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

آیا تحلیل دقیقی برای قیمت بیت کوین بعد از هاوکینگ وجود دارد؟

بله، وقتی که به تحلیل  قیمت بیت کوین پس از هاوینگ نگاه می‌کنیم مشاهده خواهیم کرد که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که تا نیمه آوریل سال 2024 قیمت این ارز دیجیتال بیست درصد افزایش پیدا خواهد کرد

هاوکینگ چگونه بر قیمت بیت کوین تاثیر گذار است؟

اولین نکته‌ای که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که بیت کوین اغلب منجر به نصف شدن پاداش‌ها می‌شود و همین موضوع نیز پیش‌بینی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ را به کاری سخت تبدیل می‌کند. در خصوص این موضوع باید توجه کنید که اولین فرایند نصف شدن بیت کوین در تاریخ 28 نوامبر 2012 رخ داده است که از 50 بیت کوین به 25 بیت کوین کاهش پیدا کرد

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا