Categories
مقالات بیت‌کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پشت صحنه رکود قیمت بیت کوین : سه دلیل اصلی برای کاهش قیمت بیت کوین

به نقل از کریپتونیوز، پس از حرکت صعودی قیمت بیت کوین که از ژانویه 2019 تا آوریل 2021 قیمت این ارز دیجیتال را 1900% افزایش داد، این ارز رمزنگاری شده اکنون 44 درصد پایین‌تر از بالاترین سقف تاریخی خود است.

در مقایسه، اتریوم 50٪ پایین‌تر از سقف تاریخی خود است در حالی که سایر ارزهای رمزنگاری برتر، مانند بایننس کوین و کاردانو، در چند روز گذشته، در زمان نوشتن این خبر، تقریبا 60٪ از سرمایه بازار خود را از دست داده‌اند.

بنابراین چه چیزی باعث فروش اخیر این دارایی‌های دیجیتالی شد؟

نگرانی ماسک در مورد هزینه‌های بالای استخراج

در اوایل سال 2021، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا فاش کرد که این شرکت 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است که قیمت ارزهای رمزنگاری را بسیار افزایش داد. با این حال، تسلا اخیراً اعلام کرده است که 10 درصد از سهام بیت کوین خود را در سه ماهه اول فروخته است و در حال حاضر فروش آن را آغاز کرده است.

علاوه بر این، در هفته گذشته، ماسک نگرانی‌هایی را در مورد هزینه‌های بالای استخراج بیت کوین مطرح کرد و در توییتی نوشت: “ما نگران افزایش بیش از حد استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج و معاملات بیت کوین، به ویژه زغال سنگ هستیم که دارای بدترین میزان انتشار کربن نسبت به انواع سوخت‌های دیگر است. این ارز رمزنگاری شده در بسیاری از سطوح ایده خوبی است و ما معتقدیم که آینده امیدوار کننده‌ای دارد اما این نباید هزینه زیادی برای محیط زیست داشته باشد. ”

ماسک همچنین یک نظرسنجی انجام داد که در آن او از دنبال کنندگان توییتر خود پرسید که آیا تسلا باید از دوج کوین به عنوان پرداخت برای وسایل نقلیه تسلا استفاده کند که این روند کاهش قیمت بیت کوین را شدت داد.

هشدار چین، درخواست هند برای متوقف کردن تعامل با صرافی‌های ارز دیجیتال

بر اساس گزارش رویترز، “نهادهای نظارتی چینی محدودیت‌هایی را اعمال کرد که موسسات مالی و شرکت‌های پرداخت را از ارائه خدمات مربوط به ارزهای رمزنگاری منع می‌کنند و این یک اقدام جدید علیه پول دیجیتالی است.”

دولت چین ادعا می‌کند که ارزهای مجازی با هیچ ارزش واقعی پشتیبانی نمی‌شوند و موسسات مالی را به توقف خدمات مرتبط با رمزنگاری هدایت می‌کند. به این شرکت‌ها همچنین گفته شد که بر ورود و خروج وجوه مربوط به ارزهای رمزنگاری شده مورد نظارت دقیق قرار دهند تا حرکات سرمایه گذاران را کنترل کنند.

همچنین لازم به ذکر است که بانک مرکزی هند همچنین اعلام کرده است که بانک‌ها تعامل با صرافی‌های رمزنگاری را متوقف کنند.

بازار نزولی ارزهای رمزنگاری شده

دلیل دیگر ریزش بیت کوین این است که بازارهای ارزهای رمزنگاری به طور بالقوه وارد قلمرو بازار خرسی شده‌اند، چرخه ای که در گذشته نیز تکرار شده است.

بیت کوین در دهه گذشته به دلیل نگرانی در مورد عدم تنظیم مقررات، ممنوعیت در بازارهای در حال توسعه مانند هند و چین و همچنین ذخیره سود، تقریباً بارها تا 90 درصد ارزش بازار خود را از دست داده است.

از طرف دیگر، بیت کوین از یک مزیت اولین حرکت سود می‌برد و در سال گذشته سرمایه گذاری عظیم موسساتی را به خود جلب کرده است که همچنین ممکن است به این معنی باشد که کاهش قیمت به اندازه گذشته مشاهده نمی‌شود.

در حال حاضر، پیش بینی جهت بیت کوین و ارزهای رمزنگاری همتا دشوار است. با این حال، گرت سلووی، تحلیلگر پیشنهاد می‌کند که با توجه به اعلام اخیر تسلا، بیت کوین تا 30000 دلار اصلاح می‌شود.

علاوه بر این، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلیس، از محبوبیت روزافزون بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال انتقاد کرد زیرا ارزش ذاتی ندارند در حالی که اقتصاددان جورن بیبوو نیز در مورد این دارایی‌های دیجیتال خیلی ذوق زده نیست و توضیح داد که بیت کوین به عنوان یک ارز صلاحیت ندارد.

بیبوو اظهار داشت که ارزهای رمزنگاری شده برای بسیاری از فعالیتهای غیرقانونی از جمله پولشویی و تروریسم مورد استفاده قرار گرفته است و این عدم شفافیت ممکن است عواقب سنگینی برای دولتها داشته باشد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها