Categories
مقالات بیت‌کوین, مقالات تتر

دامیننس بیت کوین مقدار درصدی است که میزان برتری بیت کوین را در مقایسه با کل بازار اندازه می‌گیرد و یکی از فاکتورهای مهم این صنعت می باشد.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تتر یک استیبل کوین در بازار کریپتو است که با بیت کوین نسبت معکوس دارد. بیت کوین نیز اولین ارز دیجیتال تجاری است که آغازگر پذیرش جهانی فناوری بلاک چین و تراکنش‌های همتا به همتا است. در حالی که تاریخچه بیت‌کوین جذاب است، چیزی که اکنون برای بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران مهم است، تسلط بیت کوین است. تسلط بیت کوین مفهومی است که به یک شاخص قابل معامله تبدیل شده است که توسط نمودار تسلط بیت کوین هدایت می‌شود.

دامیننس بیت کوین مقدار درصدی است که میزان برتری بیت کوین را در مقایسه با کل بازار اندازه می‌گیرد. رشد فضای آلت کوین، تسلط بیت‌کوین را به ابزاری بسیار مفید برای بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کریپتو تبدیل کرده است تا سبدها و استراتژی‌های معاملاتی خود را تنظیم کنند. این به عنوان ارزش بازار بیت کوین تقسیم بر کل ارزش بازار ارز دیجیتال ضرب در ۱۰۰ محاسبه می‌شود.

چرا فقط بیت کوین و نه اتریوم؟

از آنجایی که دامیننس بیت کوین نسبت ارزش بازار بیت کوین به کل بازار است، این روش محاسبه حتی برای سایر ارزهای دیجیتال نیز صادق است. با این حال، ما معمولاً فقط در مورد بیت کوین صحبت می‌کنیم زیرا به عنوان اولین رمزارز تجاری شروع شد و هنوز هم غالب‌ترین رمزارز تا به امروز است و معمولا نزدیک به نیمی از کل فضای کریپتو را از نظر ارزش بازار تشکیل می‌دهد.

عوامل مؤثر بر دامیننس بیت کوین

عوامل متعددی می‌توانند بر تسلط بیت کوین تأثیر بگذارند، از جمله:

ارزش بیت کوین

اگر بیت‌کوین در نمودار قیمت به سمت بالا حرکت کند، تسلط آن بر بازار افزایش می‌یابد. زمانی که آلت کوین‌ها محبوب نبودند، تسلط بیت‌کوین نزدیک به ۹۰٪ بود. با این حال، با رشد بازی‌های بلاک چینی، خدمات مالی و هنر، همه چیز شروع به تغییر کرد. هر پیشرفت جدیدی در فضای کریپتو که یک توکن جدید به ارمغان می‌آورد، نقشی در کاهش تسلط بیت کوین دارد.

آلت کوین‌ها

معرفی ارزهای دیجیتال جدید یا همان آلت‌کوین به فضای کریپتو ممکن است بر دامیننس بیت کوین تأثیر بگذارد. بیش از ۲۰٫۰۰۰ دارایی کریپتو در حال حاضر در گردش است و مردم تمایل دارند گزینه‌های دیگری را بر اساس احساسات اجتماعی، اصول بنیادی و هیاهو آزمایش کنند. بنابراین، تسلط بیت کوین ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد اگر پول به صورت دسته جمعی به سمت سایر ارزهای دیجیتال جریان یابد.

محبوبیت استیبل کوین

در حالی که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را برای تراکنش‌های همتا به همتا متصور بود، به نظر می‌رسد استیبل کوین‌ها این مسئولیت را بر عهده گرفته‌اند. استیبل کوین‌ها ارزهای رمزنگاری شده‌ای هستند که به دارایی ها مانند ارزهای فیات یا فلزات گرانبها متصل شده‌اند و دارای ارزش پایدار هستند. محبوبیت استیبل کوین‌ها ممکن است باعث شود که سرمایه گذاران و معامله گران توجه خود را از بیت کوین به استیبل کوین‌ها معطوف کنند که به طور بالقوه بر تسلط بیت کوین تأثیر می‌گذارد.

استفاده از دامیننس بیت کوین برای ترید

معامله گران می‌توانند از تسلط بیت کوین برای تجزیه و تحلیل روند استفاده کنند، که می‌تواند به آنها در شناسایی روندهای بالقوه بازار کمک کند. دامیننس بیت کوین ابزاری مفید برای استفاده به عنوان ابزار تحلیل روند است. هنگام تجزیه و تحلیل تکنیکال رابطه بین دامیننس بیت کوین و قیمت بیت کوین، معامله گران می‌توانند تعیین کنند که آیا زمان خوبی برای خرید یا فروش بیت کوین است یا خیر.

نمودار تسلط بیت کوین چیست؟

نمودار دامیننس بیت کوین نموداری است که درصد ارزش بازار بیت کوین را در مقایسه با کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد. این بینشی در مورد وضعیت بازار کریپتو، تغییر احساسات کاربران و ارزش کل بازار ارائه می‌دهد. با دنبال کردن نمودار، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند استراتژی‌های تجاری/سرمایه‌گذاری خود را تنظیم کنند.

کاربرد نمودار دامیننس بیت کوین چیست؟

نمودار دامیننس بیت‌کوین چندین کاربرد دارد، از جمله ریسک گریزی، نمای کلی بازار و قابلیت ردیابی. نمودار تسلط بیت کوین می‌تواند به معامله گران و سرمایه گذاران کمک کند تا شروع فازهای نزولی و صعودی بازار و الگوهای معکوس را شناسایی کنند و مراحل تثبیت قیمت کوتاه مدت را پیش بینی کنند.

با این حال، استفاده از نمودار دامیننس بیت کوین دارای معایبی است، مانند افزایش عرضه بیت کوین به دلیل فعالیت ماینینگ که ممکن است منجر به افزایش مجزا در نمودار شود. شاخص تسلط واقعی بیت کوین می‌تواند با مقایسه ارزش بازار بیت کوین تنها با ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) به دور زدن برخی از این مشکلات کمک کند. معامله گران اغلب قیمت بیت کوین و تسلط آنها را به‌طور همزمان تجزیه و تحلیل می‌کنند تا به نتایج معاملات برسند.

مزایا و معایب استفاده از نمودار تسلط بیت کوین

مزایا

  • بینش‌های ارزشمندی را در مورد وضعیت بازار کریپتو، تغییر احساسات کاربران و کل سرمایه بازار ارائه می‌دهد.
  • یک ابزار مفید برای تجزیه و تحلیل روند، که می‌تواند به معامله گران کمک کند تا روندهای بالقوه بازار را شناسایی کنند.

معایب

  • افزایش عرضه: معرفی ارزهای دیجیتال جدید می‌تواند ارزش ارزهای دیجیتال موجود را کاهش دهد و به طور بالقوه بر تسلط بیت کوین تأثیر بگذارد.
  • کاستی‌های ارزش بازار: سرمایه‌گذاری بازار همیشه بهترین معیار برای ارزش ارزهای دیجیتال نیست، زیرا فناوری اساسی یا مورد استفاده را در نظر نمی‌گیرد.
  • شاخص تسلط واقعی بیت کوین: برخی از کارشناسان استدلال می‌کنند که شاخص تسلط واقعی بیت کوین باید استیبل کوین‌ها را حذف کند، زیرا آنها به معنای واقعی ارزهای دیجیتال نیستند.

در اینجا چند ترکیب دیگر وجود دارد که به شما در تصمیم گیری معاملاتی بر اساس دامیننس بیت‌کوین کمک می‌کند:

  • قیمت بیت کوین در حال افزایش است و تسلط در حال افزایش است: اقدام معاملاتی (ممکن): به نفع بیت‌کوین (بازار صعودی)
  • قیمت بیت کوین در حال افزایش است و تسلط در حال کاهش است: اقدام معاملاتی (ممکن): آلت کوین‌ها را ترجیح دهید (ساخت فصل آلت کوین)
  • قیمت بیت کوین در حال کاهش است و تسلط در حال افزایش است: اقدام معاملاتی (ممکن): فیات را نگه دارید (امواج نزولی عظیم)
  • قیمت بیت کوین در حال کاهش است و تسلط در حال کاهش است: اقدام معاملاتی (ممکن): آلت کوین‌ها را مورد پسند قرار دهید (برعکس روند، آلت کوین‌ها محبوب‌تر می‌شوند)

نتیجه گیری

دامیننس بیت کوین مفهومی است که معامله گران و سرمایه گذاران می‌توانند برای یافتن فرصت‌های معاملاتی از آن استفاده کنند. نمودار تسلط بیت کوین (BTC) معیاری است که سهم بازار بیت کوین را به نسبت کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد.

در همین حال، دامیننس تتر ممکن است برای بیت‌کوین خوب باشد زیرا تحلیلگران ادعا می‌کنند که بین عرضه تتر و افزایش قیمت بیت‌کوین همبستگی وجود دارد. مطالعه‌ای توسط BDC Consulting نشان می‌دهد که عرضه تتر دارای “همبستگی قوی و معنی دار آماری” با قیمت بیت کوین است.

سوالات متداول

رابطه دامیننس بیت کوین با افزایش و کاهش قیمت‌ها چیست؟

وقتی هم تسلط و هم قیمت‌ها بالا می‌روند، ممکن است یک بازار صعودی در راه باشد. کاهش قیمت‌ها و افزایش تسلط ممکن است نشان دهنده سیگنال‌های نزولی در بازار باشد. در نهایت، اگر هر دو شاخص کاهش پیدا کنند، یک روند نزولی بزرگتر در راه است.

رابطه بین دامیننس تتر و بیت کوین چیست؟

دامیننس تتر و بیت‌کوین یک همبستگی معکوس دارد. با افزایش دامیننس بیت کوین، تسلط تتر کاهش یافته است، در حالی که با سقوط سلطه بیت کوین، دامیننس تتر وارد روند صعودی شده است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها