Categories
مقالات بیت‌کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بسیاری از افراد حس صعودی نسبت به بیت کوین ندارند (اما نشانه‌هایی وجود دارد که بیت کوین در حال تغییر روند است). در اینجا علائمی توضیح داده شده است که چرا احتمالا بیت کوین برای شروع دوباه روند صعودی خود تاخیر خواهد داشت.

بیت کوین در 14 آوریل 2021، حدود یک ماه پیش، به بالاترین سطح خود یعنی تقریبا 65 هزار دلار رسید. با این حال، طی 10 روز گذشته قیمت به سرعت سطح 50000 دلار را شکست و حتی چهارشنبه گذشته به 30 هزار دلار نیز رسید.

این احساس نزولی کل بازار رمزنگاری را تحت تأثیر قرار داد، و حتی آلتکوین‌ها بیشتر متحمل افت قیمت شدند: ETH که در 11 روز گذشته به بالاترین قیمت خود را به  4400 رسیده بود، قبل از یک اصلاح قیمت جزئی در اوایل بازار امروز به زیر 1800 دلار رسید. کف این حمام خونین بازار رمزنگاری کجاست؟ هیچ کس نمی‌داند، اما شاید ارزش داشته باشد که به سیگنالهای خوش بینانه زیر توجه داشته باشید.

شاخص ترس و طمع رمزنگاری: آوریل 2020 را به خاطر می‌آورید؟

شاخص ترس و طمع رمزنگاری اکنون در سطوحی است که از آوریل 2020 تاکنون مشاهده نشده است، یعنی زمانی که آخرین سقوط بازار رمزنگاری رخ داده است، با کاهش BTC به زیر 4000 دلار، در اوج بیماری همه گیر کرونا، “پنج شنبه سیاه”.

در زمان رسیدن قیمت بیت کوین به 4000 دلار، زمان شگفت انگیزی برای خرید بود، اما در آن زمان لزوماً مشخص نبود. این روزها، بیت کوین بیش از 50 درصد از بالاترین قیمت خود 65 هزار دلار سقوط کرده و به 30 هزار دلار در روز چهارشنبه رسیده است (آیا شاخص بار دیگر درست پیش بینی می‌کند و آیا این سقوط یک فرصت برای افرادی است که در حال حاضر رمزارزهای خود را نقد کرده‌اند یا به استیبل کوین تبدیل کرده‌اند؟

در اینجا چندین بار در 2 سال گذشته که شاخص حرص و ترس زیر 15 بوده است.

آنچه را که می‌خواهید از آن نتیجه بگیرید.

– Bluntz (SmartContracter) 23 مه 2021

مدل S2F: باند زیرین نزدیک به سطح 30 هزار دلار

به طور مشابه، مدل ورود پول به سهام (S2F) نشان می‌دهد که BTC با توجه به مرحله آن در چرخه، بعد از رسیدن به 3000 دلار برگشت خواهد داشت. مدل S2F بیت کوین را به عنوان یک کالا در نظر می‌گیرد (با توجه به اینکه دارای عرضه ثابت و صدور محدود، مشابه با طلا است) و در نتیجه از فاکتورهایی شامل مقدار عرضه در گردش و سرعت تولید به منظور تعیین کمبود و در نتیجه قیمت استفاده می‌شود.

از نظر سوابق کوتاه مدت بیت کوین، مدل S2F و چرخه 4 ساله قابل اعتماد است. همانطور که توسط PlanB، سازنده این مدل بیان شده است: “ادامه این سقوط تا چند هفته آینده (در واقع پایان چرخه صعودی) مدل S2F و مدل چرخه 4 ساله را بی اعتبار می‌کند”، که فعلا اینگونه بنظر می‌رسد (بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که هنوز زمان آن نرسیده است که اوضاع به بدتر از این تغییر کند).

در حال حاضر باند پایین S2F بر روی سطح 30 هزار دلار قرار دارد که پایین‌ترین میزان فعلی این هفته است.

استیبل کوین‌ها در صرافی‌ها به بالاترین قیمت تاریخی خود رسیده‌اند، آیا منتظر هستند؟

مقدار استیبل کوین‌ها در صرافی‌ها در بلاترین میزان سالانه خود قرار دارند (لکس مسکوفکی می‌گوید که “تعداد زیادی گلوله در کنار ایستاده‌اند و منتظرند وارد میدان شوند.”

البته، این فقط می‌تواند به معنای این باشد که تعداد زیادی از تازه واردان آماده ورود به اکوسیستم ارز رمزنگاری باشند، اما به احتمال زیاد می‌تواند به معنی این باشد که بازیکنان بزرگ در حال آمادگی برای خریدهای بزرگ هستند.

علاوه بر این، جان بولینگر، خالق اندیکاتور باند بولینگر، معتقد است که BTC ممکن است نزدیک به کف دوبل باشد.

همه این شاخص‌ها گرد هم می‌آیند و تصویری بهتر از پتانسیل کوتاه مدت بیت کوین را نسبت به آنچه بازار به نظر می‌رسد ترسیم می‌کنند. پس از موجهای حرکتی بی وقفه روزهای گذشته، ممکن است زمان آن باشد که بیت کوین مقداری نفس بکشد، زیرا RSI نشان می‌دهد که بیت کوین در منطقه فروش بیش از حد است.

آلت کوین‌ها در حمام خون- افزایش سلطه بیت کوین

واضح است که وضعیت آلت کوین‌ها نگران کننده‌تر می‌باشد (تسلط بیت کوین به 40٪ پایین‌ترین سطح خود رسیده است و به طور مداوم در حال افزایش است (در حال حاضر نزدیک 47٪ است). با از بین رفتن حباب قیمت آلت کوین‌ها، احتمالاً وضعیت سلطه بیت کوین حتی بیشتر بهبود خواهد یافت.

به راحتی می‌توان از آن نسخه‌های تبلیغاتی دوج کوین به عنوان “پول بدون مفهوم” و “دست‌های ضعیف” نام برد. وقتی این دست‌ها از بین رفت، پول هوشمند به سمت ارزهای رمزنگاری بزرگ و به احتمال زیاد به پادشاه آنها یعنی بیت کوین باز می‌گردد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها