Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 5 دقیقه

فایل‌کوین (FIL) یک شبکه ذخیره سازی و به اشتراک گذاری پرونده غیرمتمرکز است که از قدرت فناوری بلاکچین برای ارائه فرصت‌های جدید  به کاربران استفاده می‌کند.

پلتفرم‌های غیرمتمرکز به اشتراک گذاری پرونده اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب شده‌اند. فایل‌کوین با ترکیب فن آوری‌های مختلف تجربه‌ای بی نظیر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که به معنای شانس بیشتر برای کسب رمزنگاری است.

فایل‌کوین در ساده‌ترین شکل خود مانند سایر پلتفرم‌های اشتراک فایل مانند Dropbox کار می‌کند. تفاوت اصلی این است که به جای یک مرجع متمرکز که داده‌ها را ذخیره می‌کند، کاربرانی که مایل به ذخیره اطلاعات هستند می‌توانند فضای ذخیره سازی موجود توسط ماینرهایی را که فضای دیسک ارائه می‌دهند پیشنهاد دهند. به این ترتیب ، فایل‌کوین از فناوری بلاکچین خارج از برنامه‌های مالی استفاده می‌کند.

فایل‌کوین (FIL) چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

فایل‌کوین تلاش می‌کند تا برخی از نگرانی‌های مهم بخش‌های اشتراک فایل و ذخیره سازی ابر را برطرف کند. در حال حاضر، این صنایع از متمرکز بودن رنج می‌برند. شرکت‌های بزرگی مانند خدمات وب آمازون سهم عظیمی از بازار را در اختیار دارند. موقعیت‌یابی آنها به آنها امکان می‌دهد شرایط شک‌‌برانگیز و هزینه‌های بالاتر را به کاربرانی که فاقد گزینه‌های قابل اعتماد هستند، دیکته کنند.

فضای هارد استفاده نشده

هرگز خوب نیست که بگذارید وسایل استفاده نشده شما هدر برود. این جمله به خصوص هنگام بحث درباره فضای استفاده نشده هارد دیسک شما درست است. تا همین اواخر، این فضای ذخیره سازی بدون استفاده هیچ ارزشی نداشت. امروز می‌توانید با تقسیم فضای بلااستفاده از هارد دیسک خود، سود قابل توجهی کسب کنید.

سانسور

همراه با تمرکز، سانسور نیز به همراه آن می‌آید. رهبران صنعت اکنون نقش دروازه بان‌ها را بازی می‌کنند. آنها انتخاب می‌كنند كه چه اطلاعاتی برای انتقال به توده مردم مناسب است. متأسفانه، به نظر می‌رسد این روند شرکت‌های فناوری برای آینده نیز ادامه داشته باشد.

مزایای فایل‌کوین (FIL)

کاربران فایل‌کوین  (FIL) از مزایای متنوعی برخوردار هستند که این پلتفرم را به یک رقیب جدی در بازار تبدیل می‌کند. این پروتکل باعث ایجاد انگیزه در شبکه جهانی اپراتورهای رایانه‌ای می‌شود تا خدمات مشترک و ذخیره سازی پرونده را برای انبوه مردم فراهم کنند. این استراتژی، همکاری بیشتر بین کاربران را تشویق می‌کند. به طور چشمگیری، جامعه فایل‌کوین رشد بسیار سریعی در بازار دارد.

بهره وری

رویکرد غیرمتمرکز فایل‌کوین برای ذخیره سازی، کاربران و ارائه دهندگان ذخیره سازی را در درجه اول قرار می‌دهد. این پلتفرم دارای سرعت بازیابی اطلاعات است که از رهبران صنعت مانند آمازون پیشی گرفته است. با رشد بازار، زیرساخت‌های آن به گونه‌ای طراحی شده است که پاسخگویی آن را بهبود بخشد. به این ترتیب فایل‌کوین این قابلیت را دارد که به سریعترین و ارزان ترین روش ذخیره داده در اینترنت تبدیل شود.

ضد سانسور

ماهیت غیر متمرکز همتا به همتا فایل‌کوین باعث مقاومت در برابر سانسور می‌شود. شبکه‌های غیرمتمرکز نقطه خرابی ندارند. علاوه بر این، هیچ دروازه بانی وجود ندارد و تمام داده‌های موجود در شبکه فایل‌کوین با بالاترین استانداردها رمزگذاری شده‌اند.

فایل‌کوین (FIL) چگونه کار می‌کند؟

فایل‌کوین در بالای پروتکل ذخیره سازی و بازیابی پرونده‌های نظیر به نظیر دیگری به نام سیستم فایل بین سیاره‌ای (IPFS) ساخته شد. این پلتفرم بسیار شبیه فایل‌کوین است اما بدون مزیت‌های مالی است. کاربران می‌توانند داده‌ها و فضای ذخیره سازی را با استفاده از شبکه IPFS به صورت رایگان به اشتراک بگذارند. با این حال، با استفاده از این پروتکل نمی‌توانید سود کسب کنید. به این ترتیب فایل‌کوین قابلیت استفاده از سیستم را بهبود می‌بخشد.

کاربران فایل‌کوین برای استخراج، بازیابی و توزیع داده‌ها به ماینرها پرداخت می‌کنند. به دلیل تلاش‌هایشان، ماینرها پاداش‌هایی به صورت توکن‌های FIL دریافت می‌کنند. مبلغی که کاربر برای خدمات ذخیره سازی می‌پردازد توسط بازار آزاد تعیین می‌شود. قابل توجه است، هزینه‌ها بسته به اینکه کاربر سرعت خود را نسبت به ساعات شلوغی انتخاب کند و بالعکس متفاوت است. عوامل دیگری نیز در قیمت گذاری نقش دارند. به طور خاص، قیمت تحت تأثیر در دسترس بودن و تقاضا است.

شبکه فایل‌کوین توسط دو نوع ماینر نگهداری می‌شود. هرکدام از این ماینرها بابت در دسترس قرار دادن فضای ذخیره سازی یا داده‌ها به کاربران پاداش می‌گیرند. جالب اینجاست که در اکوسیستم فایل‌کوین، استخراج کنندگان با یکدیگر رقابت می‌کنند تا کمترین قیمت ذخیره سازی را ارائه دهند. از همه بهتر، تنها معیار ماینر شدن داشتن فضای خالی دیسک سخت و اتصال به اینترنت است. با این حال، هنگامی که یک استخراج کننده هستید، براساس قابلیت اطمینان و قیمت ذخیره سازی که ارائه می‌دهید قضاوت می‌شوید.

ماینرهای ذخیره سازی

اصلی‌ترین نوع استخراج کننده در اکوسیستم فایل‌کوین، ماینرهای ذخیره‌سازی هستند. این دسته از ماینرها افرادی هستند که به عنوان ارائه دهنده فضای ذخیره سازی عمل می‌کنند. قابل ذکر است که این استخراج کنندگان می‌توانند افراد یا سازمان‌ها باشند. هر دو نوع استخراج کننده چندین فرآیند محاسباتی فشرده را انجام می‌دهند که به آنها اثبات می‌گویند. این سیستم‌ها برای ایمن سازی شبکه کار می‌کنند. بطور ساده، این سیستم‌ها تأیید می‌کنند که ماینرها داده‌هایی را که ادعا می‌کنند ذخیره کرده‌اند درست است و این کار را با اطمینان انجام می‌دهند یا خیر.

بازیابی ماینرها و خدمات

نوع دوم استخراج کنندگان در شبکه فایل‌کوین پیش از جمع آوری داده‌ها عمل می‌کنند. هدف آنها بازیابی بیشترین فایلهای بارگیری شده و تحویل آنها به کاربران نزدیک است. برای واجد شرایط بودن به عنوان یکی از این ماینرها، باید اتصال اینترنتی قوی داشته باشید.

توکن‌های FIL

توکن‌های FIL به عنوان توکن اصلی ابزار شبکه فایل‌کوین عمل می‌کنند. کاربران بصورت FIL پرداخت و پاداش می‌گیرند. توکن‌های FIL دارایی‌های دیجیتالی همه کاره‌ای هستند که می‌توانند در صرافی‌های جهانی معامله شوند.

اجماع

فایل‌کوین دو اثبات ارائه می‌دهد که برای اطمینان از معتبر بودن شبکه با هم کار می‌کنند. این سیستم‌ها در پس زمینه به عنوان پروتکل‌های اصلی سیستم فایل‌کوین کار می‌کنند. به این ترتیب، این پروتکل‌ها به عنوان ویژگی‌های خود ترمیم کننده عمل می‌کنند.

اثبات تکثیر

سازوکار اثبات تکثیر تأیید می‌کند که یک ماینر تعداد نسخه‌های داده‌ای را که ادعا می‌کند واقعاً ذخیره کرده است یا خیر.

اثبات زمان – مکانی

سازوکار اثبات زمان مکانی تأیید می‌کند که یک ماینر داده‌ها را برای مدت زمان توافق شده ذخیره کرده است یا خیر.

این سیستم‌ها به فایل‌کوین اجازه می‌دهد تا استخراج کنندگان معیوب را به طور مستقل شناسایی کند.این پروتوکل تاریخچه هر استخراج کننده را حفظ می‌کند. هر ماینر از نظر اطمینان، قابل اعتماد بودن، قیمت و در دسترس بودن نمره دریافت می‌کند. ماینرهایی که دارای نمره بالایی هستند، فرصت‌های ذخیره سازی بیشتری کسب می‌کنند. در نتیجه، پاداش بیشتری می‌گیرند.

تاریخچه فایل‌کوین (FIL)

داستان فایل‌کوین با عرضه اولیه کوین توسط آزمایشگاه‌های پروتوکل فایل‌کوین در سال 2017 آغاز می‌شود. در آن زمان، این پلتفرم سرتیتر خبرها را به عنوان یکی از بزرگترین دوره‌های تأمین مالی صنعت معرفی کرد. به طور خاص، این رویداد 205.8 میلیون دلار تأمین کرد و میزان بالای علاقه سرمایه گذاران به این پروژه را نشان داد. به طور قابل توجهی، این رویداد مورد حمایت سرمایه داران ماجراجوی سکویا و آندرسن هوروویتز قرار گرفت.

نحوه خرید فایل‌کوین (FIL)

FIL در اکثر صرافی‌های معتبر موجود است. بایننس که برترین صرافی رمزنگاری در جهان است، دسترسی به FIL را ارائه می‌دهد. برای دستیابی به این توکن منحصر به فرد باید در بایننس ثبت نام کنید. پس از تأیید، می‌توانید بلافاصله معامله کنید. برای دریافت FIL باید ارز فیات، بیت‌کوین یا اتریوم واریز کنید. پس از شارژ حساب خود، می‌توانید جفت معاملاتی BTC / FIL را پیدا کرده و فوراً معاملات را شروع کنید.

نحوه ذخیره فایل‌کوین  (FIL)

اگر می‌خواهید سرمایه گذاری عمده ای در FIL انجام دهید یا اگر می‌خواهید مدت زمان طولانی این رمزنگاری را نگهداری کنید، بهترین گزینه کیف پول سخت افزاری است. کیف پول‌های سخت افزاری رمزگذاری شما را به صورت آفلاین در “خزانه” ذخیره می‌کنند. این استراتژی، تهدیدهای آنلاین دسترسی به دارایی‌های شما را غیرممکن می‌کند. Ledger Nano S یا نوع پیشرفته‌تر آن Ledger Nano X هر دو از فایل‌کوین (FIL)پشتیبانی می‌کنند.

فایل‌کوین (FIL) – تنظیم بازار برای گسترش

اگر به دنبال این هستید که فایل‌کوین در آینده چه ترسیمی را ارائه می‌دهد، انتظار می‌رود که پروتکل‌های اشتراک فایل مبتنی بر بلاکچین را وارد بازار کند. این سیستم‌ها به کاربران در تأمین درآمد منفعل کمک می‌کنند و به کاهش اثر کربن و ضایعات تولید شده توسط کاربرانی که دیگر نیازی به خرید سخت افزار ندارند کمک می‌کند. به همین دلایل، فایل‌کوین قرار است در ماه‌های آینده رشد گسترده‌ای را تجربه کند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها