Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها

ارز ویگو (WIGO) توکن حاکمیتی و بومی اکوسیستم ویگو سوآپ (WigoSwap) است که محصولات متنوعی را در حوزه دیفای (DeFi) به کاربران خود ارائه می‌دهد.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

شاید روزی نباشد که شاهد عرضه توکن‌ها یا ارزهای دیجیتال جدید به بازار نباشیم. ارز ویگو با نماد WIGO حدود دو سال قبل در سال ۲۰۲۱ وارد عرصه کریپتو شد. WIGO توکن حاکمیتی و بومی اکوسیستم ویگو سوآپ (WigoSwap) است. حداکثر میزان عرضه آن برابر ۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ عدد است و در زمان نگارش این مطلب، قیمتی برابر با حدود ۰.۰۰۸ دلار دارد. در ادامه، به شما خواهیم گفت که ارز ویگو چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و مزایای آن کدامند.

ویگو سوآپ چیست؟

ارز ویگو

ویگو سوآپ یک پلتفرم دیفای یکپارچه در شبکه بلاکچین فانتوم (FTM) است که محصولات مختلفی را در خود جای داده است، از جمله صرافی غیرمتمرکز (DEX) با کارمزد تراکنش بسیار پایین، فارمینگ و استخرهای استیکینگ، سیستم نمایه کاربر (WigoGalaxy)، سیستم رفرال منحصربه‌فرد، مینی گیم‌های پیش‌بینی‌ محور، بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) و دیگر محصولات هیجان‌انگیز.

تفاوت صرافی متمرکز و غیرمتمرکز

به لطف بهره‌گیری از شبکه بلاکچین فانتوم، اکوسیستم ویگو تمام این محصولات را با یک رابط کاربری ساده، قابل درک و شسته و رفته در اختیار کاربران قرار می‌دهد و تجربه استثنایی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. تیم توسعه‌دهنده می‌گوید که «ما سرویس‌های منحصربه‌فرد دیفای را با سرعت بسیار بالا و هزینه پایین به کاربران ارائه می‌دهیم.»

ویگو سوآپ به دنبال طراحی محصولاتی که به راحتی توسط کاربران قابل استفاده باشند، ایجاد فرصت‌های جدید برای کسب درآمد غیرفعال و کمک به ایجاد پروژه‌های جدید در بستر شبکه فانتوم است. آن‌ها تلاش می‌کنند تا با ایده‌پردازی مداوم و رفع مشکلات پروتکل‌های موجود، استفاده از این پلتفرم را برای همه ساده و سودآور سازند.

مأموریت ویگو سوآپ

مأموریت اصلی ویگو سوآپ آن است که محصولاتی را برای استفاده آسان کاربران توسعه دهد. ویگو سوآپ همچنین تلاش می‌کند که فرصت‌هایی برای پروژه‌های جدید با امکان کسب درآمد غیرفعال ایجاد نماید.

محصولات WIGO

از جمله محصولات ارائه‌شده توسط پلتفرم ویگو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرافی غیرمتمرکز
  • فارمینگ (WigoFarm)
  • استخرهای استیکینگ (WigoBank)
  • سیستم نمایه کاربر (WigoGalaxy)
  • مینی گیم‌های پیش‌بینی محور (FTM Market Prediction)
  • بازار توکن‌های غیرمثلی
  • IDO Shuttle
  • محصولات GameFi
  • DAO Government

توکنومیک ارز ویگو

توکنومیک ارز ویگو

چنانکه در ابتدا اشاره کردیم، ارز ویگو دارای حداکثر میزان عرضه ۲ میلیارد عدد توکن است.

۸ درصد از حداکثر میزان عرضه (Max Supply) برای ضرب کردن توکن‌های اولیه توسط تیم توسعه‌دهنده ویگو سوآپ در زمان راه‌اندازی پروژه در نظر گرفته شده بود، به شرح ذیل:

  • سرمایه‌گذاران مرحله کشت ایده (Seed Funders): سه درصد معادل ۶۰ میلیون عدد توکن
  • ایردراپ به اعضای جامعه کاربری: سه درصد معادل ۶۰ میلیون عدد توکن
  • عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO): دو درصد معادل ۴۰ میلیون عدد توکن

۲ درصد از حداکثر میزان عرضه ارز ویگو به همراه ۵۰،۰۰۰ دلار ارز دیجیتال فانتوم، به عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز اختصاص داده شد. از همین رو، قیمت WIGO در ابتدای IDO حدود ۰.۰۰۱۲۵ دلار بود. توکن‌های نقدینگی (LP) تولیدشده توسط ایجاد استخر اولیه و دریافت‌شده توسط تیم اصلی ویگو سوآپ به مدت ۳۶۵ روز قفل شدند و در فارمینگ مورد استفا‌ده قرار نگرفتند.

توکنومیک چیست؟

تخصیص مابقی توکن‌ها به صورت زیر است:

  • پاداش فارمینگ و استیکینگ: هشت درصد معادل ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون عدد توکن
  • تیم توسعه‌دهنده اصلی: ده درصد معادل ۲۰۰ میلیون عدد توکن
  • سازمان مستقل غیرمتمرکز ویگو: دو درصد معادل ۴۰ میلیون عدد توکن

چرا ویگو از بلاکچین فانتوم استفاده می‌کند؟

بلاکچین فانتوم

ذکر این نکته ضروری است که بلاکچین فانتوم یک شبکه فوق‌العاده سریع و بسیار امن است. به همین دلیل، بلاکچین فانتوم برای توسعه‌دهندگان ویگو جذاب بوده است. فانتوم دارای یک شبکه نسبتاً قابل اعتماد است که قابلیت همکاری بین شبکه‌های مختلف را فراهم می‌آورد.

قیمت فانتوم

این امر به نوبه خود، به کاربران اجازه می‌دهد که بدون مواجهه با موانع احتمالی، در شبکه مشارکت داشته باشند. به طور کلی، شبکه‌های از این دست تمایل دارند که به نفع کاربران اولیه عمل کنند. اما فانتوم در این مورد متفاوت است؛ این شبکه تلاش می‌کند تا تمام کاربران خود را منتفع سازد.

در نهایت، شبکه فانتوم به گونه‌ای طراحی شده است که استفاده از آن بسیار آسان باشد و پایبندی به فناوری بلاکچین را تسهیل کند. همچنین باید اشاره کنیم که شبکه فانتوم با هدف رفع نیازهای کاربران خود در آینده فعالیت می‌کند.

ساختار ماژولار

مین نت یا شبکه اصلی فانتوم با ماشین مجازی اتریوم کاملاً سازگار است و این بلاکچین Fantom را به یک شبکه فوق‌العاده همه‌کاره تبدیل می‌کند. ساختار ماژولار شبکه فانتوم استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز را تسهیل می‌کند. به علاوه، توسعه‌دهندگان می‌توانند از سرعت بالا و هزینه‌های پایین این شبکه بهره‌مند شوند.

استقلال

فانتوم یک شبکه کاملاً مستقل است که برای DAppهای فعال بر روی این شبکه استقلال ایجاد می‌کند. این ویژگی شبکه فانتوم منجر به یک نوع مقیاس‌پذیری برتر می‌شود. این مقیاس‌پذیری به واسطه راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه، با بلاکچین‌های مستقل خود، به دست می‌آید و بنابراین، آن‌ها می‌توانند توکن‌های سفارشی، توکنومیک یا قوانین حاکمیتی خود را داشته باشند.

امنیت بالا

فانتوم از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند که مصرف انرژی را کاهش و مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی را افزایش می‌دهد. این شیوه به صدها گره اجازه می‌دهد تا در شبکه کار کنند و به این طریق، به اهداف تمرکززدایی و امنیت بالا دست پیدا می‌کند. علاوه بر این، هدف بلاکچین فانتوم مقابله با مشکل مهم سرعت در صنعت کریپتو است. تمرکززدایی و امنیت در شبکه فانتوم تا حدی با حذف رهبران به دست می‌آید که اتکا به گروه کوچکی از بازیگران را از میان برمی‌دارد.

مزایای استفاده از ویگو سوآپ برای دیفای

ویگو سوآپ دیفای

امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) راهکار جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد تا بتوانند زندگی مالی خود را کنترل کنند و به طیف گسترده‌ای از خدمات مالی بدون نیاز به واسطه‌های سنتی دسترسی پیدا کنند. در فضای شلوغ پلتفرم‌های دیفای، چه چیزی ویگو سوآپ را متمایز می‌کند؟ در اینجا، به مزایای استفاده از ویگو سوآپ برای دیفای اشاره خواهیم کرد.

رابط کاربرپسند

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران برای ورود به حوزه دیفای، پیچیدگی رابط کاربری است. رابط کاربری ویگو سوآپ به گونه‌ای طراحی شده که استفاده از آن است. این رابط کاربری با دستورالعمل‌های واضح و طرح‌بندی ساده، پیمایش و یافتن آنچه که به دنبال آن هستید را آسان می‌سازد.

طیف گسترده سرویس‌های دیفای

ویگو طیف گسترده‌ای از سرویس‌های دیفای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، از جمله صرافی غیرمتمرکز، ییلد فارمینگ، پیش‌بینی بازار و غیره. این بدان معناست که شما می‌توانید به تمام سرویس‌های دیفای خود به صورت یکجا و بدون نیاز به جابجایی بین پلتفرم‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

نقدینگی بالا

ویگو سوآپ دارای سطح نقدینگی بالایی است، به این معنی که به راحتی می‌توانید دارایی‌های مد نظرتان را خرید و فروش کنید، بدون آنکه لازم باشد زمان زیادی را منتظر انجام شدن سفارش بمانید. اگر تریدر باشید، این امر به ویژه مهم است.

کارمزدها و پاداش‌های رقابتی

یکی دیگر از مزایای ویگو، کارمزدها و پاداش‌های رقابتی است، از جمله کارمزد پایین برای تراکنش‌ها و پاداش‌های سخاوتمندانه برای ییلد فارمینگ. این بدان معناست که با استفاده از پلتفرم ویگو سوآپ، می‌توانید هزینه‌ها را به حداقل و درآمد خود را به حداکثر برسانید.

جامعه فعال و تعاملی

WigoSwap یک جامعه فعال و قوی از کاربران دارد که به طور منظم با تیم در تعامل هستند و بازخورد و پشتیبانی ارائه می‌دهند. این امر به نوبه خود، یک محیط خوشایند و حمایت‌کننده ایجاد می‌کند که همکاری و نوآوری را تقویت می‌کند.

ممیزی‌های امنیتی

ویگو سوآپ اهمیت امنیت در فضای دیفای را درک می‌کند و به همین دلیل، تحت ممیزی امنیتی توسط CertiK قرار گرفته که یک شرکت امنیتی معتبر است. انجام ممیزی به اطمینان از حفظ امنیت و سازگاری پلتفرم کمک می‌کند و همچنین، کاربران دیگر لازم نیست که نگران امنیت دارایی‌هایشان باشند.

اجرا بر روی یک بلاکچین با عملکرد بالا

همانطور که قبلاً اشاره شد، WIGO بر روی بلاکچین فانتوم اجرا می‌شود که یک شبکه با سرعت بالا و کم‌هزینه برای برنامه‌های DeFi است. به این ترتیب، کاربران می‌توانند بدون نگرانی در مورد ازدحام شبکه یا هزینه‌های بالا، تراکنش‌های خود را به سرعت و به طور کارآمد پردازش کنند.

همکاری با شرکت‌های پیشرو در فضای دیفای

ویگو سوآپ با شرکت‌های ‌پیشرو در فضای دیفای مانند چین لینک، انکر و سرتیک همکاری می‌نماید که به افزایش امنیت و عملکرد ‌پلتفرم کمک می‌کند. این نشان‌دهنده تعهد ویگوسوآپ به ماندن در خط مقدم صنعت دیفای و فراهم آوردن بهترین تجربه ممکن برای کاربران خود است.

ویگو بریج (WigoBridge)

ویگو بریج wigobridge

ویگو بریج یک پل کراس چین است که راه حلی ساده، ایمن و کارآمد برای تعامل با چندین بلاکچین ارائه می‌دهد. ویگو بریج با تمرکز بر تجربه کاربر طراحی شده است و محیطی همه‌کاره و شهودی را برای تراکنش‌های کراس چین یکپارچه فراهم می‌کند.

در جهان بلاکچین که به سرعت در حال گسترش است، قابلیت همکاری به یک نیاز مبرم تبدیل شده است. ویگو بریج در صدد برطرف کردن این نیاز با ایجاد یک رابط برای جریان سیال اطلاعات و دارایی‌ها در میان بلاکچین‌های مختلف است.

کاربران WigoBridge می‌توانند تنها با یک کلیک بین توکن‌های بومی در زنجیره‌های پشتیبانی‌شده جابجا شوند. ویگو بریج سادگی و کارایی را برای تعاملات کراس چین به ارمغان می‌آورد و دیفای را برای همه کاربران دسترس‌پذیرتر می‌سازد.

یک سنگ بنای دیگر طراحی ویگو بریج، ادغام آن با اسکوئید (Squid) است. این ویژگی از توانایی اسکوئید برای انجام یکپارچه و امن تراکنش‌های کراس چین استفاده می‌کند و در نتیجه، لایه‌ای از امنیت و اعتماد را به سرویس‌های ویگو بریج اضافه می‌کند. به این طریق، کاربران می‌توانند انتقال سریع، قابل اعتماد و امن را بین بلاکچین‌های مختلف تجربه کنند.

سخن آخر

ویگو سوآپ یک انتخاب برتر برای کاربران دیفای است که به دنبال طیف گسترده‌ای از محصولات، سرویس‌ها، امنیت و انطباق بالا، رابط کاربر‌پسند، هزینه‌ها و پاداش‌های رقابتی و یک شبکه بلاکچین قابل اعتماد و کارآمد هستند. ارز ویگو با تمرکز بر نوآوری و تجربه کاربری، موقعیت خوبی برای ادامه پیشروی در فضای دیفای در سال‌های آینده دارد.

در دانشگاه مترجمی زبان انگلیسی خوندم. از همان آغازین روزهای اینترنت دایل آپ، عاشق فناوری بودم‌ و روزانه ساعت‌ها وقتم رو صرف مطالعه موضوعات مختلف این حوزه میکردم. کارم رو با مترجمی آغاز کردم و بعداً وارد عرصه تولید محتوا شدم. از موقعی که دوج یه جوک کوین بود وارد عرصه کریپتو شدم. شش ساله که در این حوزه هم مینویسم و هم فعالیت شخصی دارم. تلاشم اینه که بتونم اطلاعات مفیدی رو در اختیار سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به خصوص تازه‌کار دنیای ارزهای دیجیتال قرار بدم.
«آینده ازآن کریپتو خواهد بود»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها