Categories
اخبار بیت کوین, تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به نقل از ای ام بی کریپتو، بیت کوین سال 2021 را با یک صعود قیمت آغاز کرد و با افزایش بیشتر ، در آوریل به بالاترین قیمت 64،863 دلار افزایش یافت. اما فقط در طی شش هفته بین آوریل و مه، بیت کوین از آن سطح با نزول قیمت به کمتر از نصف ارزش خود سقوط کرد. طی چند هفته گذشته، قیمت این ارز دیجیتال در حدود سطح مقاومت 32000 تا 35000 دلار متوقف شده است.

در کنار این تغییرات قیمت، احساسات سرمایه گذاران نیز در محدوده بین اشتیاق و نارضایتی تغییر می‌کند. و این روند در گذشته نیز مشاهده شده است. پس آیا تاریخ بطور کامل دوباره تکرار می‌شود؟

معامله گر معروف ارزهای دیجیتال با نام مستعار Kaelo، در یک توئیتر شباهت‌های احتمالی بین نمودار بیت کوین از ژوئیه سال 2020 و دوره بازه را بررسی کرد. این تحلیلگر با بیش از 334 هزار دنبال کننده، سیر سال گذشته بیت کوین را مشخص کرد:

فقط یادآوری می‌کنم که یک سال پیش نیز همه فکر می‌کردند وضعیت بیت کوین وحشتناک به نظر می‌رسد. کار عاقلانه در آن زمان گرفتن سود قبل از سقوط دوباره به زیر 6 هزار دلار بود. طولی نکشید که این چرخه تغییر کرد.

وضعیت حاضر همین گونه بنظر می‌رسد، در میان هرج و مرج ادامه دار در بازار، خوش بینی‌هایی را تزریق می‌کند.

علاوه بر این، این تحلیلگر همچنین یک چشم انداز جالب را با مقایسه سناریوهای نزولی در اواسط ژوئیه سال 2020 و 2021 ارائه داد. وی گفت:

نمودار از 9 تا 20 ژوئیه وحشتناک به نظر می‌رسید.

با این حال، همانطور که در بالا اشاره شد، قیمت این کوین پس از آن، برای غلبه بر این مرحله نزولی، سخت صعودی شد.

حال با توجه به این مقایسه، آیا در این مرحله این شانس وجود دارد که تاریخ دوباره تکرار شود یا خیر، کالئو گفت:

این بدان معنا نیست که تاریخ دوباره به همان شکل تکرار خواهد شد، اما اغلب شباهت‌هایی وجود دارد.

نمودار زیر نمایانگر مرحله فعلی است.

حتی اگر نمودار نزولی به نظر برسد، می‌تواند تا حدودی شبیه به نمودار قیمت بیت کوین در ژوئیه باشد. این تحلیلگر با توجه به پیروی از قافیه اتفاق افتاده در سال قبل، امیدوار است که بتوان شاهد بهبود قیمت مشابه سال گذشته در ماه جولای باشد. طبق نمودار پیوست شده توسط وی، بیت کوین می‌تواند تا پایان ماه ژوئیه در روند خنثی قرار داشته باشد و سپس برای رسیدن به مرز 48000 دلار تا ماه آگوست، شاهد رشد قیمت خود باشد.

تحلیلگر دیگر با نام مستعار سانتیمنت با ارائه یک دیدگاه مشابه، با در نظر گرفتن تجزیه و تحلیل یا مشاهدات گذشته، داده‌های زیر را ارائه داد،طبق نمودار بالا، بیت کوین تمایل دارد که خلاف جهت احساس عمومی در بازار عمل کند. این را در نظر بگیرید، در اوایل ژانویه زمانی که BTC به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده بود، عمدتا همه در بازار خوشبین بودند، اما به سرعت قیمت با افت مواجه شد. برعکس، هنگامی که احساسات در بازار به نفع نزولی بودن قیمت بود، بیت کوین یک دوره چشمگیر را دنبال کرد تا در نهایت بالاترین قیمت ثبت شده را نشان داد.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین با افزایش 1.5 درصدی در 24 ساعت گذشته کمتر از 31،700 دلار  معامله می‌شد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها