Categories
اخبار بیت کوین, تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هر آنچه در مورد “حرکت شدید” و آینده قیمت بیت کوین باید بدانید.

بازار بیت کوین اخیراً فاقد هرگونه حرکت خاص قیمتی بوده است. در واقع، نزدیک به دو ماه است که بیت کوین در محدوده خنثی قرار گرفته است. در زمان نوشتن این خبر، بیت کوین سطح حمایتی 33 دلار خود را از دست داده است و با قیمت 31،885.27 دلار معامله می‌شود.

با این وجود، بیت کوین اکنون باید آماده یک حرکت بزرگ باشد و خود را برای یک اتفاق غیرمعمول آماده کند، رویدادی که قرار است تأثیر شدیدی روی قیمت آن بگذارد. قبل از پرداختن به این موضوع، لازم است ابتدا وضعیت فعلی بیت کوین را بررسی کنید.

تحلیل قیمت بیت کوین

نمودار مومنتوم شبکه ویلی وو، در زمان نگارش این مقاله، حاکی از آن است که حرکت شدید بیت کوین هنوز شروع نشده است. حرکت شبکه همیشه یک عامل مهم در تعیین سرنوشت بیت کوین بوده است. همانطور که در نمودار نشان داده شده است، مومنتوم قبل از شروع بازارهای گاوی 2013 و 2017 به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال، پس از 2019، دوباره به همان وضعیت راکد برگشته است.

آیا مومنتوم سست بیت کوین به این معنی است که چرخه بازار این بار از یک مرحله عبور کرده است؟ لزوماً اینطور نیست. با نگاهی به چگونگی اوضاع بیت کوین در گذشته، ادعا می‌کنیم که یک چرخه صعودی مثبت در حال شکل گیری است. با این حال، مرحله فوق ممکن است کمی به تاخیر بیفتد.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که بیت کوین وارد یک منطقه بی ثبات پیچیده شده است. طبق گفته جان ویک معامله گر محبوب، این رویداد می‌تواند نشان دهنده یک وقوع یک شکست باشد یا اینکه یک رویداد جعلی باشد. ویک با تاکید بر شدت حرکت فوق الذکر، در توئیتی نوشت:

حرکتی شدید و قریب الوقوع. این نشان می‌دهد زمان آن رسیده که بسیار دقت کنید. می‌تواند در هفته‌های آینده به صورت شکست یک سطح قیمتی مهم یا یک شکست جعلی اتفاق بیفتد.

همچنین لازم به ذکر است که مرحله فشردگی به طور مکرر اتفاق نمی‌افتد. هر چند دو نمونه قبلی بسیار چشمگیر بوده است. هنگامی که فشردگی وارد مرحله آخر شد، قیمت بیت کوین از 9100 دلار به 60000 دلار افزایش یافت. پس از آن، فشار خرس‌ها باعث شد قیمت این ارز دیجیتال به 30000 دلار برسد.

قابل ذکر است، اولین فشار بیت کوین را به مرحله صعودی مرحله 2 رساند در حالی که فشار بعدی مسیر بیت کوین را به سمت نزولی کاهش داد. اکنون، حتی با وجود اینکه به نظر می‌رسد زمان دقیق یا نوع فشار در حال حاضر مبهم است، ویک ادعا می‌کند که حرکت بعدی رو به بالا خواهد بود. او گفت:

این [شکست] می‌تواند به سمت نزولی یا صعودی باشد. در حال حاضر پیش بینی من حرکت رو به بالا با یکی از دو سناریوی زیر با رنگ سفید است.

اگر سناریوی A اتفاق بیفتد، صعود این کوین با موانع کمی روبرو خواهد شد. با این حال، اگر وضعیت B روی دهد، حرکت صعودی تنها پس از رسیدن به سطح 30000 دلار اتفاق خواهد افتاد. باز هم، به نظر می‌رسد احتمال روند نزولی کمتر است زیرا بیت کوین در حال حاضر در مرحله خنثی است. حرکت گذشته قیمت نشان می‌دهد که مرحله دوم، احتمالاً یک روند صعودی است.

در حال حاضر، اگر روند صعودی اتفاق بیفتد، اندیکاتور مومنتوم، حرکتی را شروع می‌کند که به شدت منتظر آن است و بازار بیت کوین شاهد حرکات شدیدی خواهد بود. هنگامی که بیت کوین از محدوده خنثی خود خارج شد و وارد محدوده بالای 40 هزار دلاری شد، چرخه صعودی دوباره اتفاق خواهد افتاد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها