Categories
تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت بیت کوین به سمت 40000 دلار حرکت می‌کند زیرا تحلیل تکنیکال به نفع خریدارهاست.

قیمت بیت کوین هنوز 38٪ از بالاترین قیمت خود فاصله دارد اما تعداد اندکی از اندیکاتورهای تکنیکال نشان می دهند که گاوها در حال جمع آوری قدرت هستند.

قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ 13 ژوئن با افزایش قیمت به 39،252 دلار روند صعودی را تجربه کرد، اما بسیاری از تحلیلگران هنوز در مورد اینکه آیا این دارایی دیجیتال آماده ادامه روند صعودی خود است هنوز مردد هستند.

در این دو ماه بیت کوین از بالاترین قیمت خود در حدود 65،000 دلار فاصله گرفته است. تجزیه و تحلیل بازار توسط Delphi Digital یک الگوی اصلی سر و شانه را شناسایی کرد و اظهار داشت “اگر BTC زیر 30،000 دلار برسد، می‌تواند کاهش قیمت بیشتری را نشان دهد.”

با توجه به این نکته، اکنون زمان مناسبی است که برخی از نکات کلیدی داده‌ها را مرور کنیم تا چشم انداز بیشتری در مورد قیمت بعدی بیت کوین بدست آوریم.

دارندگان کوتاه مدت بیت کوین ضرر می‌کنند

ممکن است کاهش 50 درصدی قیمت طی دو ماه گذشته برای افرادی که با نوسان بازار ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند بسیار زیاد به نظر برسد، اما برای معامله گران بلند مدت که چندین بار چنین کاهش‌های قیمتی را طی یک دهه گذشته تجربه کرده‌اند تعجب آور نیست.

دارندگان کوتاه مدت بیت کوین ضرر می‌کنند

همانطور که در نمودار بالا دیده می‌شود، کاهش 70٪ یا بیشتر برای BTC غیر معمول نیست، به ویژه پس از افزایش قابل توجه قیمت آن، این موضوع اشاره به اینکه دارد که احتمال ریزش بیشتر هنوز وجود دارد زیرا جنگ بین خریدارها و فروشندگان در محدوده 30000 دلار هنوز وجود دارد.

با سقوط سریع قیمت بیت کوین، دارندگان جدید و قدیمی بیت کوین را به سمت حاشیه سوق داد، در نتیجه با توجه به داده‌های SOPR (نسبت سود مصرفی خروجی) که توسط تحلیلگر ارزهای دیجیتال filbfilb گزارش شده است، معامله گران با ضرر در حال فروش دارایی خود هستند.

در چند روز گذشته علائم بازگشت SOPR ظاهر شده است، که نشان می‌دهد کیف پول‌های متوسط ​​اکنون دوباره در حال فروش با سود هستند.

شاخص ترس و حرص ارزهای دیجیتال  (CFGI)نیز به پایین‌ترین حد خود در زمان آغاز فروش در مارس 2020 بعد از همه گیری کووید 19 رسیده است.

سطح بالایی از ترس که در حال حاضر توسط اکثر معامله گران تجربه می‌شود و باعث شده است که بسیاری از این افراد در حاشیه قرار بگیرند زیرا نگرانی در مورد ضررهای بیشتر همچنان یک احتمال بالقوه است.

با این حال، برای دیگر سرمایه گذاران، امتیاز کم این شاخص نشانه “حریص بودن هنگام ترس دیگران” است همانطور که وارن بافت می‌گوید و نمودار بالا نشان می‌دهد که خرید در لحظات ترس زیاد دیگر افراد معمولا سطح ورود خوبی می‌باشد.

احساسات نسبت به بازار در حال برگشت است

اگرچه بیت کوین طی دو ماه گذشته بیش از 30000 دلار سقوط کرده است، اما باید توجه داشت که مقدار آن و همچنین قیمت فعلی آن تقریبا دو برابر قیمت قبلی بیت کوین در سال 2017 است، که نشان می‌دهد این صعود قیمت در شش ماه گذشته چقدر قابل توجه بوده است.

تجزیه و تحلیل درون زنجیره Decentrader نشان می‌دهد که اخیراً یک سیگنال “فروش بیش از حد” ایجاد شده است، ” که نشان می‌دهد BTC ممکن است به زودی آماده چرخش و حرکت به سمت بالا باشد.”

اندیکاتور سنتیمنتال آدرسهای فعال، تغییر 28 روزه قیمت را که با خط نارنجی نشان داده شده است، با تغییر آدرسهای فعال 28 روزه روی زنجیره مقایسه می‌کند که با مجموعه خطوط خاکستری نشان داده شده است.

خط نارنجی که از زیر خط چین سبز رنگ به سمت محدوده تغییر آدرس فعال حرکت می‌کند، یک سیگنال صعودی در نظر گرفته می‌شود و این اتفاق اخیراً در 10 ژوئن رخ داده است، که نشان دهنده احتمال چرخش بازار است.

طبق گفته Rekt Capital، تحلیلگر مشهور در توییتر، بیت کوین هنوز در مسیر تحقق یک رکورد جدید تاریخی است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها