Categories
تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت بیت کوین تقریباً 55 درصد از پایین‌ترین سطح خود احیا شده است.

قیمت BTC به تازگی میانگین متحرک 200 روزه را لمس کرده است.

یک خط روند بلند مدت ممکن است به عنوان مقاومت عمل کرده و باعث عقب نشینی قیمت شود.

سطوح قیمت بیت کوین که باید مراقب آنها باشید

به نقل از کوین گیپ، قیمت بیت کوین (BTC) سرانجام از محدوده 2 ماهه خود که خرس‌ها پیوسته قیمت را در این محدوده در دست داشتند خارج شد. این یک نشانه عالی برای کل بازار ارزهای دیجیتال است زیرا اکثر کوین‌ها از BTC پیروی کرده و دوباره احیا شده‌اند. بسیاری امسال سقف قیمتی جدیدی را برای بیت کوین پیش بینی می‌کنند، اما تعدادی دیگر نیز معتقدند که این بازار در حال جهش است و زمینه را برای سقوط به 20000 دلار پایین فراهم می‌کند.

BTC چندین بار حمایت 30،000 دلاری را نگه داشت زیرا گاوها همیشه در این نقطه برای خرید وجود داشتند. همین امر باعث شد که قیمت بیت کوین طی سه هفته 15000 دلار افزایش یابد. در زمان نگارش این مقاله، BTC با مقاومت خط روند طولانی مدتی که بعد از ثبت بالارتین قیمت تاریخی شکل گرفته است، روبرو شده است. BTC باید این مقاومت را بشکند تا از نظر تکنیکال در یک روند صعودی کامل قرار گیرد.

در کنار این روند، میانگین متحرک 200 روزه قرار دارد. قیمت بیش از 2 ماه زیر این خط میانگین متحرک گیر کرده است و گاوها باید این سطح را بشکنند تا در وضعیت ایمن باشند. همچنین مقاومت عمده 44،700 دلار وجود دارد که باید همراه با دو مقاومت دیگر شکسته شوند.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین: نمودار 1 روزه BTC/USDT

TradingView Chart Snapshot

اگر BTC نتواند این 3 مقاومت مهم را برطرف کند، قیمت به سطح حمایت 42،500 دلار باز می‌گردد. به نظر می‌رسد سناریوی فعلی اینگونه باشد. اگر این سطح حمایت جزئی نتواند بیت کوین را حفظ کند، با عبور قیمت از خط روند کوتاه مدت، نزول بیشتری رخ می‌دهد. در صورت وقوع چنین سناریویی مشخص می‌شود که روند نزولی کمی در بازار وجود دارد و BTC احتمالاً تا جایی در محدوده بین 37،800-  40،200 دلار کاهش می‌یابد.

با نگاه به شاخص قدرت نسبی، می‌توانیم ببینیم که قدرت 2 بار مختلف در هفته گذشته به منطقه اشباع خرید رسیده است. متأسفانه، در حالی که بیت کوین تقریباً به سطح 45 هزار دلار رسیده بود، دوباره تا 42500 دلار کاهش یافت.

به این اتفاق واگرایی نزولی گفته می‌شود و در فضای ارزهای دیجیتال بسیار دقیق هستند. اندیکاتور RSI stochastic دقیقاً همان کاری را انجام داد که قبلا با تشکیل یک کف پایینی بعد از سقف انجام داد. هر دو شاخص دارای واگرایی نزولی هستند و این احتمالاً باعث عقب نشینی قیمت خواهد شد.

تجزیه و تحلیل قیمت BTC

قیمت لحظه ای: 44000 دلار
روند: صعودی
نوسان: زیاد
سطح حمایت: 42،500 دلار
سطح مقاومت: 44،700 دلار

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً نظر نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات بیتشال نیست. هر سرمایه‌گذاری و معامله با ریسک همراه است. هنگام تصمیم‌گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها