Categories
تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها, تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 8 دقیقه

5 ارز دیجیتال برتر برای تحت نظر گرفتن در این هفته: بیت کوین ، ماتیک پالیگان ، ایاس ، مونرو ، آوی

اگر قیمت بیت کوین بتواند در محدوده پشتیبانی 30 تا 33 هزار دلار حفظ شود، ماتیک پالیگان ، ایاس ، مونرو و آوی می‌توانند طی روزهای آینده بیشتر صعود کنند.

بیت کوین (BTC) در تلاش است تا هر سطح قیمتی را در طول دوره برگشت خود حفظ کند، که نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر است. آیا این بدان معناست که روند صعودی به پایان رسیده و موسسات سرمایه گذاری بازارهای ارزهای دیجیتال را رها می‌کنند؟

نه برعکس است. خبرنامه هفتگی Glassnode اشاره کرد که حق اشتراک Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) در حال افزایش است، که نشان می‌دهد موسسات سرمایه گذاری در سطوح پایین‌تر در حال جمع شدن هستند.

GBTC تنها نیست، یکی دیگر از ابزارهای محبوب موسسات سرمایه گذاری، صندوق معاملاتی ارز بیت کوین Purpose Canadian نیز شاهد ورود سرمایه شدید است. به گفته تحلیل گران در Glassnode، این “علائم اولیه علاقمندی مجدد موسسات” را نشان می‌دهد.

یکی دیگر از معیارهایی که ممکن است نشانگر رسیدن بیت کوین به کف قیمتی خود باشد نمودار تسلط آن است که به نظر می‌رسد مشابه اوایل سال 2017 باشد. اگر سلطه بیت کوین سیر مشابه سال 2017 را دنبال کند، این نشان می‌دهد که بیت کوین هنوز با اوج خود فاصله دارد و فصل آلت کوین‌ها هنوز می‌تواند ادامه داشته باشد.

اکنون که گزینه‌های ماهانه و معاملات آتی به پایان رسیده است، سرمایه گذاران احتمالاً این سوال را دارند که آیا بیت کوین می‌تواند هفته آینده بهبودی جدی را شروع کند و کدام یک از آلت کوین‌ها در صورت وقوع افزایش می‌یابند؟

بیایید 5 ارز دیجیتالی را بررسی کنیم که می‌توانند در این هفته حرکتهای صعودی خود را شروع کنند.

بیت کوین | BTC

اولین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بیت کوین با نماد BTC است. شکست مختصر بیت کوین نتوانست از میانگین متحرک ساده 200 روزه (41،014 دلار) در 26 و 27 مه عبور کند که نشان می‌دهد خریدارها با ورود خود از این سطح دفاع می‌کنند. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (41327 دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه فروش بیش از حد هستند که نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل می‌شوند.

بیت کوین | BTC

بیت کوین سطح حمایت 33،000 دلاری را بشکند، توقف بعدی می‌تواند منطقه حمایتی 30،000 تا 28،000 دلار باشد. اگر این منطقه نیز از دست رفت، بیت کوین ممکن است شاهد روند نزولی شدید باشد و ریزش تا 20،000 دلار امکان پذیر است.

هرچه برای مدت بیشتری قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه بماند، شروع گام بعدی روند صعودی برای خریدارها دشوارتر خواهد بود.

با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از SMA 200 روزه بالاتر رود، این امر خرید قوی در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد. این اقدام می‌تواند مسیر را برای رسیدن احتمالی به سطح 61.8٪ فیبوناچی اصلاحی یعنی 48،231 دلار باز کند.

نمودار 4 ساعته شکل گیری یک مثلث متقارن را نشان می‌دهد که به طور کلی به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می‌کند. اگر خرس‌ها قیمت بیت کوین را به زیر سطح این مثلث بکشانند، بیت کوین می‌تواند تا 30،000 دلار و سپس به سطح هدف 20،316 دلار سقوط کند.

از طرف دیگر، اگر گاوها قیمت را بالاتر از سطح مقاومت مثلث برسانند و در آن سطح حفظ کنند، ممکن است این الگو بصورت معکوس عمل کند. چنین حرکتی نشان می‌دهد روند نزولی به پایان رسیده است و بیت کوین می‌تواند به هدف 51951 دلار برسد.

ماتیک پالیگان | MATIC

دومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته ماتیک پالیگان با نماد MATIC است. ماتیک پالیگان امروز از سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.58 دلار) برگشت کرد و این نشان می‌دهد که گاوها با افت قیمت به این سطح حمایتی شروع به خرید می‌کنند. رشد چشمگیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI در منطقه مثبت نشان می‌دهد این مسیر کمترین مقاومت را در برابر صعود دارد.

ماتیک پالیگان | MATIC

با این حال، ماتیک پالیگان یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است، که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین گاوها و خرس‌ها است. اگر گاوها قیمت پالیگان را به بالای سطح مقاومت مثلث ببرند، ماتیک پالیگان می‌تواند تا 2.70 دلار افزایش یابد و سپس مسیر خود را به سمت هدف 4.20 دلار آغاز کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح مقاومت این مثلث پایین بیاید، ماتیک پالیگان می‌تواند ماندگاری خود را در داخل مثلث افزایش دهد. شکست و بسته شدن در زیر مثلث ضعف را نشان می‌دهد و می‌تواند قیمت به 0.80 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد در صورت ادامه روند صعودی با مقاومت خط روند نزولی روبرو است. اگر خرس‌ها به زیر سطح حمایت 1.51 دلار برسند، ماتیک پالیگان یک الگوی سر و شانه نزولی را تکمیل می‌کند که می‌تواند به 0.68 دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط روند نزولی برسانند، حرکت صعودی می‌تواند افزایش یافته و ماتیک پالیگان مقاومت 2.43 دلار را به چالش بکشد. شکستن این سطح از سمت بالا می‌تواند منجر به افزایش 2.70 دلار شود.

ایاس | EOS

سومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته ایاس با نماد EOS است. ایاس تلاش برای بهبودی قیمت را تجربه کرد، که در 27 ماه مه در سطح 38.2٪ فیبوناچی اصلاحی تا 7.89 دلار کاهش یافت. با این حال، نشانه مثبت این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر حمایت 5.60 دلار برسد. این نشان می‌دهد که معامله گران منتظر کاهش بیشتر قیمت برای خرید نیستند.

ایاس | EOS

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.95 دلار) برسانند و در آن سطح حفظ کنند، نشان می‌دهد که عرضه بیش از تقاضا است. این می‌تواند درهای صعود را تا سطح اصلاحی 50٪ تا قیمت 9.23 دلار و سپس به سطح اصلاحی 61.8٪ تا قیمت 10.57 دلار باز کند.

اگر خرس‌ها تلاش بعدی را برای بازگشت به سمت میانگین متحرک نمایی 20 روزه یا سطح 7.89 دلار متوقف کنند، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی احتمال وقفه در زیر 5.60 دلار را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت ایاس می‌تواند تا SMA 200 روزه (4.52 دلار) و سپس به 3.57 دلار سقوط کند.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که گاوها از حمایت 5.60 دلار دفاع می‌کنند و این نشان می‌دهد فشار فروش کاهش یافته است. 20-EMA تخت و RSI درست در زیر نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

اگر گاوها قیمت را به بالای 6.81 دلار برسانند، ایاس می‌تواند به 200-SMA برسد و سپس به 8.69 دلار برسد. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این مقاومت نشان دهنده بازگشت گاوها به بازی است. متناوباً، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر سطح حمایت 5.60 تا 5 دلار را برسانند، ایاس می‌تواند تا 3.57 دلار سقوط کند.

مونرو | XMR

چهارمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته مونرو با نماد XMR است. تلاش‌های مکرر خرس‌ها برای رساندن مونرو به زیر سطح SMA 200 روزه (222 دلار) در چند روز گذشته با شکست روبرو شده است. این نشان می‌دهد که گاوها در سطح فعلی در حال جمع شدن می‌باشند.

مونرو | XMR

خریداران تلاش کردند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (294 دلار) در 29 مه افزایش دهند اما سایه بلند کندل فروش نشان دهنده فشار فروش بسیار زیاد در سطوح بالاتر است. با این حال، گاوها احتمالاً دوباره تلاش می‌کنند تا در سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه از این سطح حمایت کنند.

در صورت موفقیت، قیمت مونرو می‌تواند حرکت صعودی خود را شروع کند که ممکن است تا سطح 61.8٪ فیبوناچی اصلاحی تا 368.45 دلار این صعود ادامه داشته باشد. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند زیرا معامله گرانی که در سطوح بالاتر خرید کرده‌اند ممکن است موقعیت‌های خود را ببندند.

در صورت کاهش قیمت و پایین آمدن تا به زیر سطح میانگین متحرک نمایی 200 روزه، این دیدگاه صعودی باطل می‌شود. در چنین شرایطی ممکن است مونرو به 175 دلار و سپس به 124.69 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته یک شکل گیری مثلث متقارن را نشان می‌دهد، که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین گاوها و خرس‌ها در مورد جهت حرکت بعدی است. مدل 20-EMA و RSI نزدیک نقطه میانی نیز تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

اگر این گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از مثلث برسانند و این سطح را حفظ کنند، این به نفع گاوها خواهد بود. سپس قیمت می‌تواند به سطح 200-SMA نزدیک شود، که ممکن است به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و از سمت پایین مثلث شکسته شود، مونرو می‌تواند تا 175 دلار و سپس به 124.69 دلار سقوط کند.

آوی | AAVE

پنجمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته آوی با نماد AAVE است. آوی در تلاش است تا حمایت قوی 280 دلاری را از دست بدهد. این سطح از تاریخ 26 ژانویه شکسته نشده است، از این رو گاوها احتمالاً از آن دفاع می‌کنند. SMA 200 روزه (290 دلار) درست بالاتر از این سطح یک مزیت افزوده است.

آوی | AAVE

با این حال، کاهش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (398 دلار) و RSI زیر 43 نشان می‌دهد روند کوتاه مدت به نفع خرس‌هاست. فروشندگان سعی می‌کنند هرگونه افزایش قیمت آوی را در سطح EMA 20 روزه متوقف کنند. در صورت موفقیت، آوی ممکن است دوباره به 280 دلار برسد.

شکست و نزدیک شدن به زیر این سطح حمایت می‌تواند روند نزولی را شروع کند و روند کاهشی تا 160 دلار ادامه یابد. برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، آوی می‌تواند تا 489 دلار افزایش یابد، که احتمالاً به عنوان یک مقاومت سخت عمل می‌کند.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که گاوها این تا سطح 280 دلار به خرید ادامه داده‌اند. 20-EMA در حال مسطح شدن است، این نشان می‌دهد که فشار فروش در حال کاهش است. اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط روند نزولی رسانده و آنرا حفظ کنند، آوی می‌تواند تا 418 دلار افزایش یابد. یک شکست به سمت بالا و نزدیک به این مقاومت می‌تواند منجر به صعود قیمت تا 480 دلار شود.

اگر قیمت از 20-EMA یا خط روند نزولی کاهش یابد و به زیر 280 دلار برسد، این دیدگاه صعودی فاقد اعتبار خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت را به پایین‌ترین سطح 23 مه در سطح 208.09 دلار برسانند و روند نزولی را شروع کنند.

امیدواریم مطلب 5 ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها