اخبار بیت کوین

معاملات آتی (آینده) بیت‌کوین در دسامبر به حدود 73،500 دلار می‌رسد

کارمزد قرارداد آتی سه ماهه بیت کوین به بالاترین رکورد (50٪) رسید و این نشان‌دهنده ناکارآمدی بازار است. بیت کوین (BTC) تقریباً یک ماه است که در تلاش است مقاومت 60،000 دلاری را بشکند. اما با وجود بن بست، بازارهای آتی BTC هرگز اینقدر صعودی نبوده‌اند. در حالی که معاملات نقطه‌ای عادی نزدیک به 59،600 دلار معامله می‌شوند، قراردادهای بیت‌کوین که سررسید آن در ژوئن است در بالای 65،000 دلار معامله می‌شوند.

قراردادهای آتی معمولاً در بازارهای خنثی تا صعودی معامله می‌شوند، و این در هر دارایی شامل کالاها، سهام، شاخص‌ها و ارزها اتفاق می‌افتد. با این حال، کارمزد سالانه (پایه) 50٪ برای قراردادهای منقضی شده در سه ماه بسیار غیرمعمول است.

برخلاف قرارداد دائمی (یا مبادله معکوس، این قراردادهای آتی با تاریخ ثابت نرخ بودجه ندارند. بنابراین، قیمت آن‌ها بسیار متفاوت از مبادلات منظم نقطه ای خواهد بود. معاملات آتی با زمان ثابت، از نظر خریداران، جهش نرخ نهایی بودجه را از بین می برند، که ممکن است به 43٪ در ماه برسد.

از طرف دیگر، فروشنده از کارمزد قابل پیش بینی سود می‌برد، معمولاً استراتژی‌های بلند مدت آربیتراژ را قفل می‌کند. با خرید لحظه ای (عادی)  همزمان بیت‌کوین و فروش قراردادهای آتی، فرد با سود از پیش تعیین شده بدون ریسک مواجه است. بنابراین، فروشنده قراردادهای آتی تقاضای سود بیشتری را دارد وقتیکه بازارها کاملا صعودی هستند.

معاملات آتی سه ماهه معمولاً با 10 تا 20 درصد در مقابل معاملات لحظه ای عادی انجام می‌شود که قفل کردن وجوه به جای برداشت سریع آن توجیه شود. نمودار نشان می‌دهد که حتی در طی صعود 250٪ بین مارس و ژوئن 2019، معاملات آتی زیر 25٪ بود. اخیراً در فوریه 2021 بود که چنین پدیده‌هایی دوباره به وجود آمد. قبل از اینکه سود 3 ماهه آتی در 8 فوریه 2021 از سطح سالانه 25% پیشی گرفت بیت کوین در 60 روز 135٪ رشد کرد.

در حالی که معامله گران حرفه ای معاملات آتی تاریخ ثابت را ترجیح دهند، خرده فروش‌ها قراردادهای دائمی را ترجیح می‌دهند و از دردسر انقضا دوری می‌کنند. علاوه بر این، معامله گران خرده فروش پرداخت 10٪ یا بیشتر کارمزد را گران می‌دانند، اگرچه قراردادهای دائمی گرانتر می باشند زمانیکه نرخ بودجه را در نظر می‌گیریم.

در حالیکه نرخ 0.2٪ اخیر بودجه در هر 8 ساعت فوق العاده است، اما قطعاً برای بازارهای بیت‌کوین عادی است. چنین هزینه‌ای معادل 19.7 درصد در ماه است اما به ندرت بیش از دو روز طول می‌کشد.

نرخ بالای بودجه باعث می‌شود میزهای آربیتراژ مداخله کنند، قراردادهای تاریخ ثابت را بخرند و قراردادهای آتی دائمی را بفروشند. بنابراین، اهرم طولانی خرده فروشی نقطه پایه را به سمت بالا حرکت می‌دهد، و نه برعکس.

از آنجا که بازارهای رمزنگاری تا حد زیادی کنترل نشده هستند، ناکارآمدی‌ها همچنان ادامه دارند. بنابراین، در حالی که کارمزد 50٪ پایه غیرمعمول به نظر می‌رسد، باید یادآوری شود که معامله‌گران خرده فروشی هیچ وسیله دیگری برای اهرم کردن موقعیت‎های خود ندارند. به نوبه خود، این کار باعث تحریفات موقتی می‌شود، اگرچه لزوماً از دیدگاه معامله نگران کننده نیست.

در حالی که هزینه‌های گزاف نرخ بودجه همچنان باقی است، به دلیل رشد بیش از حد، مجبور به بستن موقعیت‌های خود می‌شوند. بنابراین، قرارداد 73،500 دلار دسامبر لزوماً منعکس‌کننده انتظارات سرمایه‌گذاران نیست و چنین کارمزدی باید کمتر شود.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا