Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ایلان ماسک می‌گوید: تسلا به دلیل استفاده شدید بیت‌کوین از سوخت‌های فسیلی جهت استخراج آن را دیگر قبول نمی‌کند. ایلان ماسک روز چهارشنبه با اشاره به نگرانی در مورد استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج بیت کوین ، گفت تسلا استفاده مشتریان از بیت کوین برای خرید وسایل نقلیه خود را متوقف کرده است.

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، پس از انتشار این توییت تقریباً 17 درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد از ابتدای ماه مارس رسید. در معاملات آسیا این رقم کمی بهبود یافت اما در اوایل صبح پنجشنبه با 50،933 دلار هنوز 12٪ کاهش را نشان می‌دهد. ماسک گفت که تسلا هیچ بیت کوینی نمی‌فروشد و قصد دارد به محض انتقال فرآیند استخراج بیت کوین با انرژی پایدارتر، از بیت کوین برای معاملات استفاده کند.

ماسک گفت:ما همچنین در حال بررسی ارزهای رمزنگاری دیگری هستیم که از کمتر از 1٪ انرژی برای تراکنش بیت کوین استفاده می‌کنند. ماسک در ماه مارس گفت که مشتریان تسلا می‌توانند وسایل نقلیه الکتریکی این شرکت را با بیت کوین خریداری کنند.

ارز دیجیتال هنگامی ایجاد می‌شود که رایانه‌های پرقدرت برای حل معماهای پیچیده ریاضی در مقابل سایر رقابت‌ها به رقابت بپردازند، این یک فرآیند انرژی زا است که در حال حاضر اغلب به برق تولید شده با سوخت‌های فسیلی، به ویژه ذغال سنگ متکی است.

جدیدترین اطلاعات موجود از دانشگاه کمبریج و آژانس انرژی بین المللی نشان می‌دهد، با نرخ فعلی، استخراج بیت کویین با روند فعلی سالانه تقریباً همان مقدار انرژی را که هلند در سال 2019 مصرف کرده است، نیاز دارد.

تسلا در فوریه فاش کرد که 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است، قبل از اینکه آن را به عنوان روش پرداخت برای خرید اتومبیل‌های شرکت خود در ماه مارس بپذیرد، باعث افزایش تقریباً 20 درصدی در قیمت این ارز رمزنگاری شد.

ماسک روز چهارشنبه گفت که تسلا هیچ بیت کوینی نمی فروشد و قصد دارد به محض انتقال تراکنش‌ها به انرژی پایدارتر، از بیت کوین برای معاملات استفاده کند.

روز چهارشنبه، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت معاملاتی ارزهای رمزنگاری OANDA، گفت که ماسک از سرمایه گذاران در تمرکز بر پایداری پیشی می‌گیرد.

مویا گفت: تأثیرات زیست محیطی ناشی از استخراج بیت کوین یکی از بزرگترین خطرات برای کل بازار رمزنگاری بود. طی چند ماه گذشته، همه افراد اخبار مبنی بر اینکه بیت کوین بیشتر از آرژانتین و نروژ از برق استفاده می‌کند را نادیده گرفته‌اند.

کریس وستون، رئیس تحقیق در کارگزاری پپرستون در ملبورن، گفت که واکنش ماسک ضربه ای به بیت کوین است اما تأیید ردپای مصرف کربن در این ارز رمزنگاری است.

وستون گفت: تسلا تصویری از سازگار بودن با محیط زیست را برای خود در دنیا ایجاد کرده است و بیت کوین کاملاً مخالف آن تصویر ایجاد شده در ذهن مردم است. خود ماسک معتقد به ارزهای دیجیتال است و در عین حال طرفدار فناوری پاک است.

ماسک گفت: ارز رمزنگاری شده در بسیاری از سطوح ایده خوبی است و ما اعتقاد داریم آینده امیدوار کننده ای دارد اما این امر نباید هزینه زیادی برای محیط زیست داشته باشد.

تسلط ماینرهای چینی بیت کوین و عدم انگیزه برای تبدیل سوخت‌های فسیلی ارزان قیمت به سوخت‌های تجدیدپذیر گران‌تر، می‌تواند به این معنی باشد که مقدار کمی از مشکلات مربوط به انتشار کربن رفع شده است.

بر اساس داده‌های دانشگاه کمبریج، ماینرهای چینی حدود 70٪ از تولید بیت کوین را انجام می‌دهند. آنها تمایل دارند از انرژی‌های تجدید پذیر (عمدتا از نیروگاه‌های آبی) در ماه‌های بارانی تابستان بجای سوخت‌های فسیلی (در درجه اول ذغال سنگ) برای بقیه سال، استفاده کنند.

از نظر تئوری، شرکت‌های تجزیه و تحلیل کننده بلاکچین می‌گویند، ردیابی منبع بیت کوین امکان پذیر است، این احتمال وجود دارد که بابت بیت کوین سبز کارمزد دریافت شود. سیاست‌های شدیدتر تغییر آب و هوا توسط دولت‌های سراسر جهان نیز ممکن است کمک کننده باشد.

برخی از طرفداران بیت کوین خاطرنشان می‎کنند که سیستم مالی موجود (با میلیون‌ها کارمند و کامپیوتر در دفاتر با تهویه مطبوع خود) نیز از انرژی زیادی استفاده می‌کند.

ماسک از طرفداران ارزهای رمزنگاری دیگر بوده است و امسال توئیت‌هایی را منتشر کرده است که باعث شده است که ارز دیجیتالی دوج کوین را که قبلاً مبهم بود شناخته شود. ماسک روز یکشنبه گفت که شرکت موشکی تجاری وی اسپیس ایکس این ارز رمزنگاری شده را به عنوان روش پرداخت برای راه اندازی یک مأموریت ماه در سال آینده پذیرفته است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نگار تنگسیری
نگار تنگسیری
2 سال قبل

ایلان ماسک همه رومسخره کرده بنظرم

حسین
حسین
2 سال قبل

سلام دوست عزیزم. بله ایلان ماسک از اشخاصی هست که در حوزه ارزهای دیجیتال تاثیر گذاره. بهترین کار اینه که از طریق آموزش اطلاعات خودمون رو در این بازار بالا ببریم و کسب سود کنیم