Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیتر تیل (کارآفرین میلیاردر آمریکایی-آلمانی) از دولت آمریکا خواسته است که رابطه چین با بیت کوین را از منظر ژئوپولتیکی ارزیابی کند. پیتر تیل، بنیانگذار و سرمایه گذار پی پال هشدار داده است که دولت مرکزی چین ممکن است از بیت کوین به عنوان ابزاری برای تضعیف سیاست خارجی و پولی ایالات متحده استفاده کند. همچنین وی افزود، سعی شده است از یورو به همین منظور استفاده شود.

در یک رویداد مجازی که به میزبانی بنیاد ریچارد نیکسون برگزار می‌شد، در مورد اینکه آیا ارز دیجیتال صادر شده توسط بانک مرکزی چین یا CBDC می‌تواند وضعیت دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره جهانی تهدید کند، اظهار نظر کرد. تیل، که به طرفدار بیت کوین مشهور است، اظهار داشت: چین ممکن است بیت کوین را به عنوان ابزاری برای فرسایش سلطه دلار مورد استفاده قرار دهد.

وی گفت: “از نظر چینی‌ها، آنها دوست ندارند دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره مورد استفاده قرار گیرد، زیرا به ایالات متحده اهرم‌های زیادی را برای تسلط بر زنجیره‌های تأمین نفت و انواع مختلفی از این قبیل می‌دهد.” همچنین اضافه کرد: “اگرچه من طرفدار بیت کوین هستم، تعجب نمی کنم که در این مرحله، بیت کوین را باید تا حدی به عنوان یک سلاح مالی چین علیه ایالات متحده تصور کرد که ارزهای فیات به خصوص دلار آمریکا را تهدید می‌کند.”

تیل به تلاش‌های چینی‌ها برای تسلط بر معاملات نفت با یورو برای تضعیف جایگاه جهانی دلار در سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: “من فکر می‌کنم یورو، به عنوان بخشی از سلاح چینی در برابر دلار باشد – در دهه گذشته چین واقعا این قصد را نداشت، اما دوست داشت دو ارز ذخیره مانند یورو را ببیند. ”

این سرمایه‌دار حدس می‌زند که چین واقعاً نمی‌خواهد رنمینبی (سیستم ارزی جمهوری خلق چین) به ارز ذخیره جهانی تبدیل شود، که از اقدامات آنها مشخص است. از این رو، تیل نتیجه می‌گیرد که حمایت از بیت کوین به چین وسیله ای برای تضعیف وضعیت دلار در سطح بین المللی ارائه می‌دهد: “چین می‌خواهد برای تضعیف [دلار] کار‌هایی انجام دهد و شاید از منظر ژئوپلیتیک، ایالات متحده باید سوالات سخت‌تری راجع به نحوه عملکرد دقیق آن بپرسد.”

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها