Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تاکنون مقامات روسی در مورد استفاده از بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده برای سرمایه گذاری دیدگاه مشکوکی نشان داده و بی‌ثباتی و عدم شفافیت آن را وسیله‌ای برای پولشویی و همچنین دیگر نگرانی‌های خود دانسته‌اند.

اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا بیت کوین و ارزهای دیجیتالی می‌توانند به عنوان تسویه قرارداد با نفت و برق در نظر گرفته شوند در حالی که دولت روسیه از دلار فاصله می‌گیرد و راه‌های جدیدی برای مبادله این کالاها با ارزهای مختلف پیدا می‌کند.

پوتین طی مصاحبه اخیر خود با CNBC که در وب سایت کرملین منتشر شد، به این موضوع نزدیک شد و توضیح داد که فکر کردن برای چنین اقدامی زود است، زیرا سرمایه گذاری در بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده خطرناک و زودرس است، اما او همچنین راهی برای فرصت‌های آینده ترسیم می‌کند. با این حال، وی بیان کرد که بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده ارزش دارد و نظر خود را در مورد توسعه آینده آنها بیان کرد و گفت:

“همه چیز تکامل می‌یابد، بیت کوین هم تکامل یافته و ارزش دارد ”

این شفاف سازی‌ها و ادعاهای مشابه الکسی مویسس معاون وزیر دارایی، روسیه را از ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال دور می‌کند. اظهارات مویزس که در وب سایت اینترفاکس ارسال شده است، علاقه‌ای به پیروی از اقدامات چین نشان نداد.

بسیاری از کشورها مانند ایالات متحده در حال بازنگری در دیدگاه خود در مورد ارزهای رمزنگاری شده هستند و امیدها برای مقررات جدید افزایش می‌یابد. در حالی که ممنوعیت چین وزن قابل توجهی در بازار ایجاد کرده بود، سیاست‌های جدید سایر کشورها می‌تواند فرصت‌های جدیدی را باز کند.

چرا روسیه تصمیم خود را بر روی بیت کوین تغییر داد

اعداد و ارقام، انکار سوددهی ارز دیجیتال را دشوار می‌کند. در حالی که رئیس کمیته دومای دولتی، آکساکوف، نظر ناپایدار بودن ارزهای رمزنگاری شده را به اشتراک می‌گذارد، او همچنین در مصاحبه‌ای که در اینترفاکس منتشر شد، فرصت‌های سوددهی که ارزهای دیجیتال می‌دهد را پذیرفت.

پوتین همچنین به افزایش تورم ایالات متحده اشاره کرد، زیرا بزرگترین اقتصاد جهان در معرض خطر است. با متزلزل شدن شرایط دلار، ارزهای دیجیتالی قلمرو خود را به دست می‌آورند. وی همچنین ادعا کرد که مقامات ایالات متحده از پول خود به عنوان وسیله‌ای برای کنترل استفاده می‌کنند.

قانون روسیه در مورد دارایی‌های مالی دیجیتالی که در ژانویه گذشته به اجرا درآمد، تحمل‌کننده‌ ترین و شدیدترین آن نبود. با تکامل ارزهای دیجیتال در کنار نیازها و منافع اقتصادی روسیه، ممکن است بر روی محدودیت‌ها تجدید نظر شود.

اگرچه استفاده از بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده برای پرداخت کالا و خدمات غیرقانونی است، اما غیرنظامیان مجاز به سرمایه‌گذاری روی آنها هستند. به عبارت دیگر، دولت روسیه ارزهای دیجیتال را به عنوان ارز تصور نمی‌کند، اما امکان مبادله آنها با روبل وجود دارد.

تأثیر بیت کوین و ارزهای دیجیتال بر اقتصاد غیرقابل انکار شده است. همانطور که در قانون ذکر شده، ارزهای رمزنگاری شده به عنوان “یک کد دیجیتالی یا نامی است که ممکن است توسط مالکان به عنوان ابزار پرداخت مورد استفاده قرار گیرد.”

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها