Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مدیر سابق صندوق‌های تامینی جیم کرامر روز دوشنبه (21 ژوئن) توضیح داد که چرا اخیراً تقریباً تمام دارایی‌های باقی مانده بیت کوین خود را فروخته است.

کرامر مجری برنامه  Mad Money شبکه CNBC است. او همچنین یکی از مجریان Squawk on the Street” CNBC” است و همچنین یکی از بنیانگذاران وب سایت اخبار مالی TheStreet.

چگونه جیم کرامر وارد بیت کوین شد

در 10 سپتامبر 2020، آنتونی پمپلیانو (معروف به “پمپ”)، که یکی از بنیانگذاران Morgan Creek Digital و همچنین مجری “The Pomp Podcast” است، به 370 هزار دنبال کننده خود در توییتر گفت که موفق شده است کرامر را متقاعد کند مقداری بیت کوین خریداری کند.
سپس در 11 دسامبر 2020، کرامر به کاترین راس، خبرنگار TheStreet، گفت که او بیت کوین بیشتری خریداری کرده است و توضیح داد که چرا:

بله، من احساس كردم كه بازگشت به سطح 17 هزار دلار سطح مناسبی برای خرید به نظر می‌رسد و در آن سطح خرید خواهم کرد و سپس بزرگتر و بزرگتر خواهم شد

من فکر می‌کنم لازم است انواع مختلف از دارایی‌ها را در سبد خود داشته باشید. من طلا دارم و قصد دارم بمقداری بیت کوین نیز به سبد خود اضافه کنم، موقعیت بزرگی برای من نیست، اما قطعاً متنوع سازی بسیار مهم است و بیت کوین یک دارایی است و من می‌خواهم تعادلی از دارایی‌ها را داشته باشم.

خب، با نتیجه گیری از نظرات کرامر در مصاحبه اخیر، به نظر می رسید کرامر احتمالا سرمایه بیشتری در بیت کوین سرمایه گذاری خواهد کرد.

مصاحبه کننده پمپ بود، که از کرامر دعوت کرده بود برای دومین بار در پادکست او حضور پیدا کند (اولین حضور کرامر در پادکست پمپ در قسمت شماره 383 بود، که در 14 سپتامبر 2020 منتشر شد).

در زیر برخی از نکات برجسته از نظرات کرامر در مورد بیت کوین در طی این مصاحبه (قسمت # 517 Pomp Podcast) آورده شده است.

مصاحبه با کرمر آغاز شد که از پامپ برای کسب سود زیاد تشکر کرد:

من دقیقاً همان کاری را که به من گفتی انجام دادم … رفتم و با مدیر مالی خود تماس گرفتم و گفتم” گوش کن، من فقط با این پسر پامپ صحبت کردم “… و گفتم که نیم میلیون دلار می‌خواهم در بیت کوین سرمایه گذاری کنم … من می‌خواهم از شما تشکر کنم … زیرا این اتفاق افتاد و من سود زیادی کسب کردم …  درست همانطور که پیش بینی کردی اتفاق افتاد. این اتفاق خیلی سریعتر از آنچه که به من پیشنهاد کردی اتفاق افتاد … من بسیار سپاسگزارم.

کرامر سپس در مورد ناامیدی خود از طلا صحبت کرد:

من برای سالها فکر می‌کردم که فقط باید طلا داشته باشم … اما طلا مرا ناامید کرد.

پامپ سپس پرسید آیا فکر می کنی مردم قصد دارند “طلا را رها کرده و بیت کوین بخرند”.

کرامر پاسخ داد:

اگر نظر مرا بخواهی، آنها می‌خواهند نیمی از طلای خود را بفروشند. من از سال 1983 تاکنون همیشه گفته‌ام که 10٪ سرمایه باید به طلا اختصاص یابد و اکنون می‌گویم 5٪ طلا، 5٪ بیت کوین. ”

با این حال، شاید جالب‌ترین قسمت مصاحبه زمانی بود که کرامر کمی درباره “پایان نامه رونق و رشد اقتصادی” خود صحبت کرد. به طور خلاصه، وی گفت كه در آمریكا انتظار دارد كه در نیمه دوم سال 2021 شاهد نوعی رونق اقتصادی باشد كه در دهه 1990 شاهد آن بودیم، و معتقد است كه این رونق حتی “بهتر” از آنچه در 1946 اتفاق افتاد خواهد بود. کرامر گفت: ارتباط پایان نامه رونق و رشد اقتصادی او با بیت کوین مرتبط است:

اگر پایان نامه من در مورد رونق و رشد اقتصادی درست باشد … شما دیوانه هستید که بیت کوین ندارید … برای من اهمیتی ندارد که الان 70،000 دلار باشد. رشد اقتصادی به معنای بیت کوین است. ”

در تاریخ 3 مارس، کرامر در برنامه “Squawk on the Street” در CNBC در مورد آینده‌ای که بعد از دوران کووید 19 انتظار دارد در نیمه دوم 2021 در ایالات متحده ببیند صحبت کرد:

رونق در کشور اتفاق خواهد افتاد و فکر نمی‌کنم مردم برای آن آماده باشند. وقتی من با شرکت‌های دارویی صحبت می‌کنم، آنها فکر می‌کنند بعد از دوران کووید19 شروع رونق اقتصادی خواهد بود. شرکت‌های حمل و نقل نیز فکر می‌کنند که بعد از دوران کووید 19 شروع یک رونق خواهد بود. … آن زمان ممکن است اوج رونق اقتصادی بعد از کرونا باشد.

اولین باری که کرامر فروش برخی از دارایی‌های بیت کوین خود را اعلام کرد

در 15 آوریل، کرامر هنگام صحبت با دیوید فابر، مجری برنامه “Squawk on the Street” CNBC، فاش کرد که با افزایش قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته، او با فروش برخی از دارایی‌های BTC خود سود کسب کرده است .

او گفت:

من تصمیم گرفتم که مرتد شوم … بعد از اینکه من و شما این بحث را داشتیم که هیچ کس بیت کوین خود را نباید بفروشد …  من مقدار زیادی بیت کوین با قیمت 12000 دلار خریداری کردم … می‌دانم مردم از من عصبانی خواهند شد، اما دیروز وام مسکن خود را با آن پرداخت کردم. من نمی دانم. آیا این اقدام من خطرناک است، دیوید؟ در واقع من مقداری از بیت کوین خود را فروخته‌ام … در این نمودار، شاید تنها من فروشنده باشم، اما پرداخت وام با سود حاصل از آن بسیار عالی بود … مثل پول‌های رویایی بود که ناگهان واقعی می‌شد، نظر شما چیست؟

وی سپس با هیجان جزئیات بیشتری را ارائه داد:

من بیت کوین خود را فروختم … سپس آن پول را برداشتم … و با آن وام خود را پرداخت کردم، بنابراین الان خانه و سهام خود را دارم زیرا من این ارز را خریداری كرده‌ام. دیوید، نمی‌دانم کار درستی کرده‌ام یا خیر، فکر می‌کنم کار درستی کرده باشم.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها