Categories
اخبار صرافی‌‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

موتورهای جستجوی چینی نتایج را برای بهترین صرافی های ارز دیجیتال مسدود می‌کنند.

در حال حاضر تایپ کردن کلمات کلیدی برای صرافی‌های رمزنگاری بایننس، OKEx و Huobi در موتورهای جستجوی چینی نتیجه‌ای ندارد.

به نظر می‌رسد موضع چین در قبال معاملات غیر متمرکز ارزهای رمزنگاری شده حتی سخت‌تر شده است. روزنامه نگار چینی کالین وو و سایت خبری رمزنگاری 8BTCNews هر دو ادعا کرده‌اند که از روز چهارشنبه، نتایج جستجو برای برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان هیچ نتیجه‌ای را نشان نمی‌دهد.

کارمندان کوین تلگراف در چین خود صرافی‌های ارزهای دیجیتال را در موتورهای جستجو سرچ کرده‌اند و غیرقابل دسترس بودن نتایج را تأیید کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد هنوز جستجوهای مرکب مانند “بایننس آکادمی” یا “مرکز تحقیقات هیوبی” از مسیرهای سانسور عبور می‌کنند.

در صورت ادامه وضعیت، به نظر می‌رسد این آخرین مرحله افزایش سانسور پکن در مورد اطلاعات مربوط به ارزهای رمزنگاری از طریق رسانه‌های اجتماعی در پکن باشد. روز دوشنبه، ویبو که یک سرویس میکروبلاگینگ مانند توییتر در چین با بیش از 530 میلیون کاربر فعال ماهانه است، حساب‌های متعلق به چندین سازنده محبوب بیت کوین (BTC) و محتوای رمزنگاری را به حالت تعلیق درآورد.

کالین وو یا وو بلاکچین در توییتر متذکر شده‌اند که جستجوی Binance ، Huobi و OKEx برای کاربران Baidu و Sogou، دو موتور جستجوی مهم چینی نشان داده نمی‌شود. علاوه بر این، هر دو رسانه وو و 8BTCNews ادعا می‌كنند كه Weibo همان اقدامات سانسور را اعمال كرده است، و خاطرنشان كرد وZhihu  وQuora   نیز از آنها پیروی کرده‌اند.

اقدامات سانسور فقط بخشی از تلاش چین برای محدود کردن فعالیت‌های مختلف ارزهای دیجیتال از جمله فعالیت استخراج و جمع آوری کمک مالی را تشکیل می‌دهد، و این موارد را غیرقانونی می‌داند. دولت چین مناطقی را که هدف قرار داده است شامل موسسات مالی و پرداختی است که خدمات مربوط به پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال و توکن‌ها را ارئه می‌دهند که می توانند به عنوان دروازه‌های رمزنگاری فیات مورد استفاده قرار گیرند.

سرکوب معادن استخراج معطوف به نگرانی دولت در مورد ردپای کربن ناشی از این صنعت، به ویژه در مناطقی مانند مغولستان داخلی است. حداقل سه شرکت استخراج BTC.TOP ، Huobi و HashCow اعلام کرده‌اند که فعالیت خود را در سرزمین اصلی  یعنی چین متوقف می‌کنند.

تاکنون، نمایندگان این صرافی‌ها هیچ اطلاعیه عمومی در مورد اقدامات آشکار سانسور رسانه‌های اجتماعی بیان نکرده‌اند.

بایننس در مورد این وضعیت اظهارنظری نکرد اما خاطرنشان کرد:

بایننس در حال حاضر مبادله ارزهای دیجیتال را در چین انجام نمی‌دهد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها