Categories
اخبار صرافی‌‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت آرژانتین دستور داده است که صرافی ارز دیجیتال گزارشات ماهانه کاربران را ارائه دهند.

در حالی که آرژانتین تلاش می‌کند کاهش ارزش پول ملی خود را متوقف کند، مقامات دولتی کاربران رمزنگاری را در رادار خود قرار داده‌اند.

آرژانتین در ماه‌های اخیر اقداماتی برای تنظیم صنعت رمزنگاری انجام داده است.

این حرکات در حالی صورت می‌گیرد که این کشور سعی در مبارزه با فرار سرمایه دارد.

آرژانتین در حال به روزرسانی چارچوب نظارتی خود است تا کنترل بیشتری بر عملیات مالی مربوط به ارزهای رمزنگاری را در اختیار داشته باشد.

در نتیجه، سازمان مالیاتی آرژانتین، AFIP، با انتشار فرم 8126 خواستار گزارش‌های ماهانه اطلاعات مشتریان از صرافی‌های رمزنگاری در این کشور است.

این مقررات پردازش کننده‌های پرداخت و نهادهای غیر بانکی را که برخی خدمات مالی از جمله مبادلات رمزنگاری را ارائه می‌دهند، هدف قرار می‌دهد. اطلاعات خواسته شده اجباری گسترده است و شامل لیستی کامل از کاربران، جابجایی وجوه و موجودی در پایان ماه است.

رسمیت این سند پس از ابتکاری از سوی بانک مرکزی آرژانتین مبنی بر الزام کلیه موسسات بانکی مستقر در این کشور برای ارائه اطلاعات شخصی مشتریانی که معلوم است با ارزهای رمزنگاری معامله می‌کنند، انجام می‌شود.

بانک مرکزی در ماه آوریل قصد دارد هرگونه اطلاعات از مشتریانی که حساب دارایی رمزنگاری دارند یا در خرید، فروش و / یا مدیریت پرداخت‌های رمزنگاری مشارکت دارند، شناسایی کند. بانک مرکزی همچنین درخواست داده‌های اشخاص ثالث مجاز برای جابجایی چنین وجوهی را ارائه داده است.

همانطور که قبلاً رمزگشایی شده بود، رئیس جمهور دولت فعلی آلبرتو فرناندز در تلاش است تا خروج سرمایه، کاهش ارزش پزوی آرژانتین و فرار مالیاتی را کنترل کند. پزوی آرژانتین بین ژانویه و اوایل آوریل 10 درصد از ارزش خود را از دست داد. محدود کردن معاملات ارز رمزنگاری شده یک گام آشکار برای رسیدن یه این هدف است. ارزهای رمزنگاری شده در آرژانتین نه تنها به دلیل خواص ذخیره‌ای ارزشمندشان بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند بلکه همچنین از تحت نظر گرفته شدن و رادار سیستم‌های مالی سنتی نیز در امان هستند.

سیاستمداران آرژانتینی در تلاشند تا این مسئله را تغییر دهند. پیشنهادی از طرف حزب حاکم می‌خواهد AFIP مسئولیت اکوسیستم را به عهده بگیرد، در حالی که مخالفان این اقدام را مسئولیت مشترک بین AFIP، بانک مرکزی و CNV  (برابر با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای کشور آرژانتین) می‌دانند.

در آمریکای لاتین، آرژانتین از نظر میزان معاملات بیت کوین جایگاه هفتم را در پلتفرم‌های P2P در اختیار دارد. اما، طبق اطلاعات MakerDAO، استفاده از استیبل کوین‌ها مانند DAI نیز در حال رشد است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها