مقالات صرافی‌ها

مقایسه کوین‌بیس و کوین‌بیس پرو

کوین‌بیس و کوین‌بیس‌پرو صرافی‌های رمزنگاری شناخته شده متعلق به کوین‌بیس گلوبال اینک هستند. هر دو به شما امکان می‌دهند از پول فیات (مانند دلار آمریکا یا یورو) برای خرید ارزهای مختلف استفاده کنید. سرمایه‌گذاران مبتدی به علت سادگی کوین‌بیس را انتخاب می‌کنند، در حالی که کاربران با تجربه گزینه پیشرفته کوین‌بیس‌پرو را دوست دارند. پلتفرم‌ها در گزینه‌های خرید و هزینه متفاوت هستند.

در این راهنما، ما دو گزینه حساب پلتفرم را بررسی کردیم و آنها را براساس ویژگی‌ها، ساختار کارمزد و ارزهای پشتیبانی شده مقایسه کردیم. هر دو طرح دارای امنیت عالی و سهولت استفاده را فراهم می‌کنند. کوین‌بیس هزینه‌های بالاتری دارد و برای افرادی که تازه وارد سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه شده‌اند ساخته شده است. کوین‌بیس‌پرو انواع معاملات بیشتری را با کارمزد کمتر ارائه می‌دهد و برای معامله‌گران فعال مناسب است.

کوین‌بیس در مقابل کوین‌بیس‌پرو: کدام یک را باید انتخاب کنید؟

مزایای کوین‌‌‌بیس

  • می‌توان از طریق PayPal برداشت کرد
  • در ده‌ها کشور موجود است
  • می‌توانید ارز رمزنگاری شده را با کارت‌های نقدی یا اعتباری خریداری کنید

معایب کوین‌بیس

  • ساختار هزینه‌ای بالاتر و پیچیده‌تر
  • معاملات محدودتر
  • این پلتفرم خریدهای ارز رمزنگاری شده شما را ردیابی می‌کند

مزایای کوین‌بیس پرو

  • گزینه‌های معاملاتی بیشتر
  • ساختار هزینه ساده
  • نمودارهای کاربرپسند

معایب کوین‌بیس پرو

  • فقط دو اندیکاتور و همپوشانی برای نمودارها دارد
  • مبتدیان با منحنی آموزشی روبرو می‌شوند
  • هزینه ممکن است بالاتر از پلتفرم‌های دیگر باشد

ویژگی‌ها

این پلتفرم انواع مختلف کاربر را پشتیبانی می‌کند، کوین‌بیس ویژگی‌های ایده آل برای سرمایه گذاران جدید فراهم می‌کند در حالی که کوین‌بیس‌پرو مجموعه ویژگی‌های غنی مورد نیاز برای معامله گران حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

برنامه‌های تلفن همراه: هر نوع حساب دارای یک برنامه تلفن همراه با امتیاز بالا است که تجربه‌ای مشابه آنچه در مرورگر وب را ارائه می‌دهد.

کیف پول دیجیتال: پلتفرم کوین‌بیس کیف پول هات با پشتیبانی از چند کوین و روش‌هایی برای کسب رمزارز فراهم می‌کند. برای استفاده از کیف پول دیجیتال نیازی نیست که کاربر کوین‌بیس باشید.

در دسترس بودن: عملکردهای مختلفی در بیش از 100 کشور با محدودیت در دسترس هستند. به عنوان مثال، اگر در هاوایی زندگی می‌کنید، نمی‌توانید از پلتفرم استفاده کنید، یا نمی‌توانید در پلتفرم مکزیک فروش انجام دهید.

آموزش کاربران: این پلتفرم ویدیوهای آموزشی، مقالات و راهنماها با به روزرسانی‌های بازار ارائه می‌دهد.

کاربران کوین‌بیس‌پرو از ویژگی‌های پیشرفته برای معامله گران باتجربه بهره‌مند هستند. برنامه بصری آن ابزار رسم همراه با انواع میانگین متحرک ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید سابقه معاملات، دفتر سفارش و نمودارهای قیمت خود را مشاهده کنید.

انواع معاملات نیز متفاوت است و کوین‌بیس اجازه خرید، فروش، ارسال و دریافت معاملات را می‌دهد. کوین‌بیس‌پرو گزینه‌های پیشرفته ای مانند سفارش توقف، سفارش محدود و سفارشات مارجین را ارائه می‌دهد.

ارزهای پشتیبانی شده

کوین‌بیس و کوین‌بیس‌پرو از ارزهایی مانند USD ، GBP و EUR پشتیبانی می‌کنند. به علاوه، شما می‌توانید از بین بیش از 50 آلت‌کوین در هر دو پلتفرم انتخاب کنید. تفاوت‌هایی وجود دارد، کوین‌بیس Bitcoin Bitos Satoshi Vision (BSV) ارائه می‌دهد، اما از Golem (GNT) یا Loom Network (LOOM) پشتیبانی نمی‌کند. شما می‌توانید LOOM و GNT را در کوین‌بیس‌پرو خریداری کنید اما BSV را نمی‌توانید خریداری کنید.

رمزارزهایی که با هر دو نوع حساب پشتیبانی می‌شوند شامل رمزارزهای معروف مانند:

اتریوم (ETH)

لایت‌کوین  (LTC)

کاردانو (ADA)

بیت‌کوین‌کش  (BCH)

استوملار لومنز  (XLM)

چین‌لینک  (LINK)

یونی‌سواپ  (UNI)

Aave (AAVE)

کوین‌بیس و کوین‌بیس‌پرو طیف گسترده‌ای از ارزهای رمزپایه را در مقایسه با پلتفرم‌های تبادل دیجیتال مانند Gemini ارائه می‌دهند. با این حال، کوین‌بیس از بهترین صرافی‌های رمزنگاری مانند بایننس عقب است.

امنیت

پلتفرم ‌کوین‌بیس از همان سطح امنیت بالا برای ‌کوین‌بیس و ‌کوین‌بیس‌پرو برخوردار است. علاوه بر این، این صرافی رمزنگاری شده اخیراً اعلام کرده‌ است که برای لیست مستقیم ثبت نام کرده است، که متفاوت از عرضه اولیه (IPO) است اما هنوز سهام را به عموم مردم می‌فروشد. استانداردهای ایمنی و امنیتی آن به اندازه استاندارد این صنعت ایمن یا حتی ایمن‌تر است.

کلیه موجودی‌های نقدی USD توسط شرکت بیمه سپرده گذاری فدرال (FDIC) تا سقف 250 هزار دلار برای هر شخص محافظت می‌شود. این صرافی در مورد ارائه ویژگی‌های ایمنی برای معامله در سایت یا استفاده از برنامه تلفن همراه بسیار حساس است.

کوین‌بیس 98٪ از وجوه مشتری را بصورت آفلاین در خزانه‌ها یا صندوق‌های امانات ذخیره می‌کند، که ذخیره سرد نامیده می‌شود. 2٪ باقیمانده به صورت آنلاین و با حمایت بیمه نامه ‌کوین‌بیس نگهداری می‌شود که خسارات ناشی از نقض امنیت سایبری در تسهیلات ‌کوین‌بیس را پوشش می‌دهد.

همه حساب‌ها فرآیند احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) و ورود اثر انگشت بیومتریک را ارائه می‌دهند. کیف پول‌های دیجیتال و کلیدهای خصوصی از رمزگذاری AES-256 استفاده می‌کنند. البته، شما باید یک رمز عبور امن و قوی انتخاب کنید. علاوه بر این، با ‌کوین‌بیس‌پرو، شما این امکان را دارید که وجوه خود را در ذخیره سرد شخصی و آفلاین خود ذخیره کنید.

هزینه‌ها

‌کوین‌بیس و ‌کوین‌بیس پرو از نظر ساختار کارمزد متفاوت هستند، ‌کوین‌بیس گران تر و پیچیده تر از کوین‌بیس پرو می‌باشد. ‌کوین‌بیس پرو هزینه کمتری دارد و از رویکرد سازنده استفاده می‌کند. طبق ‌کوین‌بیس، “نرخ پایه برای همه معاملات خرید و فروش در ایالات متحده 4٪ است.” اما، هزینه‌ها براساس مکان و روش پرداخت شما متفاوت است.

کوین‌بیس بر اساس روش پرداخت، مبلغ بالاتری را بابت نرخ ثابت یا کارمزد متغیر دریافت می‌کند. ‌کوین‌بیس پرو از طبقات استفاده می‌کند، معاملات دلاری بیشتر هزینه‌های کمتری دارد. مثلا:

معاملات کمتر از 10000 دلار، 0.50٪ هزینه دریافت‌کننده یا 0.50٪ هزینه پرداخت‌کننده را پرداخت می‌کنند

معاملات 10،000 تا 50،000 دلار معادل 0.35٪ هزینه دریافت کننده یا 0.35٪ پرداخت‌کننده را پرداخت می‌کنند

معاملات 50،000 تا 100،000 دلار معادل 0.25 هزینه دریافت کننده یا 0.15 پرداخت کننده.

معاملات 100000 تا 1 میلیون دلار معادل 0.20 هزینه دریافت کننده یا 0.10 هزینه پرداخت‌کننده را پرداخت می‌کنند

راه جلوگیری از دادن کارمزد از طریق معامله در پلتفرم کوین‌بیس پرو یا پرداخت پول با کیف پول دیجیتال است. اگرچه هزینه‌های کوین‌بیس با سایر صرافی‌ها قابل مقایسه است، این هزینه‌ها می‌توانند به سرعت جبران شوند.

اگر قرار است 100 دلار برای خرید آلت‌کوین در کوین‌بیس هزینه کنید، مبلغ بالاتری را که شامل هزینه ثابت کوین‌بیس یا میزان درصد براساس روش پرداخت است پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر از طریق کارت اعتباری پرداخت کرده باشید ، 3.99٪ (بالاتر از هزینه ثابت 2.99 دلار) پرداخت می‌کنید. در کوین‌بیس پرو، بابت خرید 100 دلار 50 سنت یا 0.50٪ بیشتر پرداخت می‌کنید.

سهولت استفاده

برای شروع کار با کوین‌بیس یا کوین‌بیس پرو نیازی به دانلود چیزی ندارید، زیرا همه این ویژگی‌ها با استفاده از مرورگر وب در دسترس هستند. هر دو نسخه با یک برنامه موبایل کاربر پسند ارائه می‌شوند.

سادگی کوین‌بیس آن را به گزینه ساده‌تری برای مبتدیان تبدیل می‌کند. فقط از خرید و فروش پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید مستقیماً روی برنامه یا مرورگر وب بروید و شروع به سرمایه گذاری کنید. کوین‌بیس پرو در ابتدا به نظر می‌رسد پیچیده‌تر باشد زیرا اطلاعات بسیار بیشتری و گزارش‌های پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهد.

با این حال، هنگامی که وارد پلتفرم می‌شوید، استفاده از آن بسیار آسان است. ویژگی‌های پیشرفته معاملات گزینه‌های بیشتری به کاربران ارائه می‎دهد، به همین دلیل برای افرادی که با معاملات رمزنگاری آشنا هستند  مناسبتر است.

سوالات متداول

کوین‌بیس و کوین‌بیس پرو چیست؟

کوین‌بیس و کوین‌بیس پرو پلتفرم‌های پیشتاز مبادله رمزارزها هستند که متعلق به شرکت کوین‌بیس گلوبال اینک هستند، که در سال 2012 تاسیس شده است. کوین‌بیس مانند یک کارگزاری با کیف پول مجازی است، در حالی که کوین‌بیس پرو به عنوان صرافی‌ای است که مردم از یکدیگر خرید و فروش می‌کنند.

مبتدیان از کوین‌بیس استفاده می‌کنند زیرا خرید و فروش رمزارز در آن ساده است. کاربران نیازی به یادگیری سرمایه گذاری با زبان بین المللی را ندارند. در عوض، آنها می‌توانند بروی پلتفرم بروند و معامله کنند. افرادی که با معامله آشنا هستند از کوین‌بیس پرو استفاده می‌کنند تا از انواع معاملات متنوع استفاده کنند. استفاده از پلتفرم کوین‌بیس پرو نیز آسان است، بنابراین مبتدیان می‌توانند به سرعت با اصطلاحات آشنا شوند و شروع به سرمایه گذاری کنند.

کوین‌بیس و کوین‌بیس پرو چگونه کار می‌کنند؟

صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می‌کنید، باید یک حساب کاربری در کوین‌بیس ایجاد کنید. انجام این کار به نام، آدرس ایمیل و رمز ورود جدید نیاز دارد. پس از تأیید آدرس ایمیل خود، می‌توانید شماره تلفن خود را تأیید کنید تا یک فرآیند احراز هویت دو مرحله‌ای تنظیم شود.

پس از اتمام راه اندازی حساب خود، کاربران مستقر در ایالات متحده باید شماره تأمین اجتماعی را ارائه دهند، در حالی که سایر کشورها باید یک شکل شناسایی دیگر ارائه دهند. پس از پایان کار، می‌توانید کارت اعتباری، نقدی یا حساب بانکی خود را اضافه کنید.

تصمیم بگیرید که چه مقدار پول می‌خواهید هزینه کنید و “معامله” را کلیک کنید. می‌توانید مقدار کامل کوین یا کسری از آن را خریداری کنید. انتخاب کنید که کدام آلت‌کوین را می‌خواهید خریداری کنید، نحوه پرداخت خود را انتخاب کنید و روی پیش نمایش خرید کلیک کنید. هزینه کوین‌بیس، روش پرداخت، قیمت و مبلغ خرید خود را در این صفحه مشاهده خواهید کرد. برای تکمیل معامله خود روی “خرید” کلیک کنید.

آیا باید از کیف پول کوین‌بیس استفاده کنم؟

کیف پول دیجیتال کوین‌بیس یک برنامه مستقل است که بر روی تلفن‌های iOS و Android کار می‌کند. نیازی نیست که بر روی پلتفرم کوین‌بیس معامله کنید. برای کیف پول کوین‌بیس، کلیدها در دستگاه شما ذخیره می‌شوند و به شما امکان کنترل دارایی‌های رمزنگاری را می‌دهند. همچنین می‌توانید توکن‌های دیجیتال و مجموعه‌های دیجیتالی را ذخیره کنید.

برخلاف برخی دیگر از کیف پول‌ها، کیف پول کوین‌بیس از احراز هویت دو عاملی استفاده می‌کند و آن را به یک انتخاب مطمئن تبدیل می‌کند. به علاوه‌، به شما امکان می‌دهد ارزهای رمزپایه را از کیف پول‌های دیگر مدیریت کنید. می‌توانید از لیست کیف پول‌های شخص ثالث انتخاب کنید، عبارت کلیدی 12 کلمه‌ای خود را وارد کنید و سپس می‌توانید به وجوه خود دسترسی پیدا کنید. با این حال، بررسی بهترین کیف پول‌های بیت کوین برای یافتن گزینه‌ای متناسب با نیازهای شما ضروری است.

چه کسی باید از کوین‌بیس یا کوین‌بیس پرو استفاده کند؟

کوین‌بیس و کوین‌بیس پرو برنامه‌های موبایلی کاربر پسند را ارائه می‌دهند، اما کوین‌بیس برای افراد تازه وارد به سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه طراحی شده است. با محدود کردن انواع معاملات، گزینه‌های شما را ساده می‌کند.

اگر گزینه‌های پیشرفته‌تری برای سرمایه گذاری می‌خواهید، کوین‌بیس پرو یک انتخاب عالی است. اگرچه استفاده از آن آسان است اما گزینه‌های مختلف آن گیج کننده هستند. با این وجود، در هزینه‌های صرفه‌جویی می‌کنید و می‌توانید کارهای بیشتری را در پلتفرم کوین‌بیس پرو انجام دهید. در بیشتر موارد، افراد می‌توانند دوره معاملات ارز رمزنگاری شده را بگذرانند و سپس از کوین‌بیس پرو استفاده کنند.

جمع بندی

ما کوین‌بیس و کوین‌بیس پرو را از نظر ویژگی‌هایی مانند انواع معامله، گزینه‌های خرید و برداشت و ارزهای پشتیبانی شده مورد بررسی قرار دادیم. علاوه بر این، سهولت استفاده در یک مرورگر وب و برنامه‌های تلفن همراه را ارزیابی کردیم. همچنین ساختار هزینه و سطح امنیتی را برای هر دو نوع حساب و کیف پول کوین‌بیس را در نظر گرفتیم.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا