Categories
مقالات صرافی‌ها

صرافی پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) نسبتاً جدید است که بر روی بلاک چین هوشمند بایننس ایجاد شده است.

زمان مطالعه: 16 دقیقه

صرافی پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) نسبتاً جدید است که بر روی بلاک چین هوشمند بایننس ایجاد شده است. بازارساز خودکار صرافی پنکیک سواپ چندین روش نوآورانه برای ایجاد جریان درآمد از ارزهای دیجیتالی به کاربران خود ارائه می‌دهد. در ادامه مقاله بررسی صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap) ما به جزئیات بیشتری در مورد آنچه باعث می‌شود این صرافی گزینه خوب و منبع درآمدی برای کاربران خود باشد می‌پردازیم. قبل از هر چیز صرافی پنکیک سواپ چیست؟

فهرست مطالب

صرافی پنکیک سواپ چیست؟

صرافی پنکیک سواپ در 20 سپتامبر 2020 راه اندازی شد. پنکیک سواپ یک DEX (مخفف عبارت Decentralized EXchange) به معنی صرافی غیرمتمرکز است که در بلاکچین هوشمند بایننس که با نماد BSC نمایش داده می‌شود فعال است. این صرافی از استخر نقدینگی بدون نیاز به مجوز استفاده می‌کند و به طور خودکار توسط الگوریتم‌ها (الگوریتم مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های ازقبل تعریف شده‌است که برای حل محاسبات استفاده می‌شود) اجرا می‌شود.

استفاده از الگوریتم‌ برای اجرای این استخر‌ها، پنکیک سواپ را به یک بازار ساز خودکار تبدیل می‌کند.

چرا نام پنکیک سواپ؟

خب، این صرافی به سادگی از روند مالی غیر متمرکز تبعیت می‌کند که از توکن‌هایی با اسم غذا استفاده می‌کند. ابتدا سوشی سواپ، سپس BakerySwap و اکنون هم پنکیک سواپ داریم. بسیاری از صرافی‌ها و ارزهای دیجیتال دیگر با موضوع غذا در فضای دیفای نیز وجود دارند. در مورد پنکیک سواپ از توکنی با نام خوشمزه کیک استفاده می‌شود، که یک توکن BEP-20 در BSC یا همان زنجیره بایننس است.

صرافی پنکیک سواپ دارای امکان تراکنش‌های سریع و کارمزدهای کمتری نسبت به صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر است که بر روی اتریوم ساخته شده‎‌اند. پنکیک سواپ می‌تواند به عنوان پلتفرمی هم‌رده صرافی‌های یونی سواپ و سوشی سواپ مورد مقایسه قرار بگیرد.

اگر هنوز از بازار ساز خودکار مثل پنکیک سواپ استفاده نکرده‌اید و نمی‌دانید چیست باید بدانید، بازار سازها صرافی‌های غیرمتمرکزی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند دارایی‌های دیجیتالی خود را بر روی استخر نقدینگی معامله کرده و سود خوبی را جمع آوری کنند. بدین صورت‌که کاربر دارایی‌های دیجیتالی خود را به منابع نقدینگی وام می‌دهد و در عوض توکن دریافت می‌کند که پس از آن می‌تواند برای به دست آوردن دارایی‌های دیجیتالی بیشتر توکن دریافت شده را در گرو صرافی بگذارد!

خدمات پنکیک سواپ

همانطور که ممکن است بر اساس توضیحات بالا حدس زده باشید، پنکیک سواپ به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های بایننسی با استاندارد BEP-20 را مبادله کنند. همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا از ارزهای دیجیتال خود برای تامین نقدینگی برای استخرهای معامله استفاده کنند و در نتیجه توکن‌های اضافی به‌دست آورند. همچنین می‌توانید در پنکیک سواپ توکن‌ها را به اشتراک بگذارید و توکن‎‌های بیشتری از آن روش کسب کنید.

خدمات پنکیک سواپ به اختصار:

  • انجام معامله توکن‌های BEP20
  • تامین نقدینگی برای استخر، دریافت کارمزد و توکن LP
  • توکن‌های LP (تامین کننده نقدینگی) خود را در گرو صرافی بگذارید تا توکن CAKE به دست آورید
  • برای کسب توکن Cake بیشتر، از استیکینگ Cake استفاده کنید
  • توکن CAKE خود را گرو بگذارید تا توکن پروژه‌های دیگر را پاداش بگیرید!

مزایای پنکیک سواپ

در ادامه به مزایای صرافی پنکیک سواپ می‌پردازیم:

توکن‌های بیشتری کسب کنید

پنکیک سواپ، مانند بسیاری از DEX‌ها، ارز اختصاصی خود را با نام CAKE معرفی کرده است. کاربران می‌توانند ارز CAKE را در گرو این صرافی بگذارند یا از آن در استخرهای SYRUP پنکیک سواپ استفاده کنند تا توکن‌های CAKE بیشتری به دست آورند، یا حتی توکن پروژه‌های دیگر ساخته شده بر روی زنجیره هوشمند بایننس مانند DODO ،UST (Terra USD)، یا LINA (Linear Finance)  را کسب کنند که البته فقط چند تا از این ارزها را برای شما نام بردیم. در حال حاضر در این صرافی 16 استخر تایید شده است و تعداد بیشتری نیز به آن اضافه می‌شود.

کارمزد کم و معاملات سریع

یکی از شکایات فزاینده در مورد پروژه‌های ساخته شده بر روی اتریوم، کارمزدهای بالا و کندی تراکنش‌ها از طریق این شبکه است. پنکیک سواپ تنها از شبکه اتریوم استفاده نمی‌کند، بلکه از شبکه BSC و توکن BEP-20 نیز استفاده می‌کند. در نتیجه کارمزدهای پرداخت شده بسیار کمتر است، معمولاً از 0.04 دلار تا 0.20 دلار متغیر است و معاملات به طور متوسط ​​کمتر از 5 ثانیه طول می‌کشد. این را با اتریوم مقایسه کنید، جایی که کارمزدها در بیشتر سال 2021 بیش از 20 دلار بوده است و تأیید تراکنش‌ها حداکثر 5 دقیقه طول می‌کشد.

بدون نیاز به مجوز KYC

هر صرافی متمرکز که ما در مورد آن می‌دانیم از الزامات “مشتری خود را بشناسید و مبارزه با پولشویی (KYC/AML) “پیروی می‌کند که با درخواست اسناد متفرقه برای اثبات هویت خود، حریم خصوصی کاربران را از بین می‌برد. به عنوان صرافی غیر متمرکز تحت هیچ مرجع نظارتی، کاربران می‌توانند با احترام به حریم خصوصی خود در پنکیک سواپ معامله کنند. هر کسی در هر نقطه از جهان می‌تواند صدها دارایی موجود در پنکیک سواپ با بیش از 600 میلیارد دلار نقدینگی معامله کند.

حسابرسی شده و ایمن است

پنکیک سواپ زمان و هزینه دریافت عدم ممیزی و رسیدگی از شرکت امنیت سایبری CertiK را پرداخت کرده و اماده خدمت رسانی به معامله گران است. همچنین با CertiK ادغام شده است تا از همه نظر محافظت‌های زیر را دریافت کند:

  • Security Oracle
  • CertiK Shield
  • DeepSEA
  • The CertiK Virtual Machine

در پنکیک سواپ چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

در پنکیک سواپ می‌توانید برای تجارت و مبادله توکن BEP20، کسب ارزهای دیجیتال دیگر از طریق گرو گذاشتن توکن CAKE و تامین نقدینگی استفاده کنید.

معامله در پنکیک سواپ

اکثر توکن‌های CAKE همانطور که تصور می‌کنید در خود پنکیک سواپ معامله می‌شوند. با این حال، حجم معاملات مناسبی در توکن‌های CAKE در بایننس هم وجود دارد و حتی می‌توانید آنها را مستقیماً در بایننس خریداری کرده و سپس به کیف پول دیجیتالی منتقل کنید که دارایی‌های CAKE و BEP-20 را پشتیبانی می‌کند تا توکن‌های CAKE خود را در پنکیک سواپ بعدها معامله کنید.

کارمزدهای پنکیک سواپ

اگر با صرافی‌های دیگر مانند یونی سواپ و سوشی سواپ آشنا هستید، سیستم را تشخیص می‌دهید که به موجب آن کاربران نقدینگی را به استخرها ارائه می‌دهند و در ازای آن توکن LP (تامین نقدینگی) دریافت می‌کنند.

توکن‌های LP به دارندگان این حق را می‌دهد که بخشی از کارمزدهای معاملاتی ایجاد شده در این پلتفرم را جمع آوری کنند. کارمزد معاملات در پنکیک سواپ کمتر از 0.2% است، با بازده 0.17% به ارائه دهندگان نقدینگی و 0.03 % باقیمانده به خزانه پنکیک سواپ، که در آنجا برای کاهش عرضه سوزانده خواهند شد.

کیف‌های پشتیبانی شده در پنکیک سواپ

پنکیک سواپ از تعدادی کیف پول دیجیتال محبوب مانند کیف پول تراست ولت، متامسک، TokenPocket ،WalletConnect ،MathWallet و پشتیبانی می‌کند. در حالی که متامسک یک کیف پول ERC-20 شبکه اتریوم است، همچنان می‌تواند دارایی‌های BEP-20 شبکه بایننس را نیز ذخیره کند.

چگونه از پنکیک سواپ در متامسک استفاده کنیم؟

اگر در حال حاضر کیف پول متامسک دارید که به شبکه اصلی اتریوم متصل است، می‌توانید متامسک را به BSC متصل کرده و از پنکیک سواپ استفاده کنید.

برای افزودن شبکه BSC به کیف پول متامسک، ابتدا روی کیف پول متامسک خود روی “Ethereum Mainnet” و سپس روی “Custom RPC” کلیک کنید.

بررسی صرافی

با وارد کردن اطلاعات زیر می‌توانید کیف پول متامسک خود را به شبکه binance Smart Chain) BSC) متصل کنید:

  • Network Name: Smart Chain
  • New RPC URL: https://bsc-dataseed.binance.org/
  • ChainID: 56
  • Symbol: BNB
  • Block Explorer URL: https://bscscan.com

هنگامی که شبکه BSC را به کیف پول متامسک خود اضافه کردید، می‌توانید متامسک را به پنکیک سواپ متصل کرده و از آن استفاده کنید. اما، قبل از انجام معاملات در پنکیک سواپ، برای پرداخت کامزد تراکنش‌ها در شبکه BSC، به مقداری BNB در کیف پول متامسک خود نیز نیاز دارید.

توزیع و دریافت توکن CAKE

توکن‌ CAKE بیشتر را می‌توان به عنوان تامین کننده نقدینگی و از طریق سرمایه گذاری با CAKE خریداری شده بدست آورد. میزان انتشار فعلی ارز CAKE به شرح زیر است:

میزان انتشار

پاداش در هر بلوک -CAKE 40، با این حال 15 ارز کیک در هر بلوک سوزانده می‌شود، و پاداش خالص در هر بلوک 15 ارز CAKE است.

انتشار روزانه (بر اساس 30 هزار بلوک در روز) – 1.2 میلیون ارز کیک، اما با 450.000 توکن در روز سوزانده شده، پاداش روزانه خالص 750.000 ارز CAKE در روز است.

توزیع ارز CAKE

  • ماینرهای ارز – 60 درصد پاداش در هر بلوک (15 ارز CAKE)
  • دارندگان – 40 درصد پاداش در هر بلوک (10 ارز CAKE)
  • فارمرهای روزانه – 450،000 ارز CAKE (بر اساس 30 هزار بلوک در روز)
  • دارندگان ارز CAKE روزانه – 300،000 ارز CAKE (بر اساس 30 هزار بلوک در روز)

در حال حاضر اقدامات تورم زایی دیگر این صرافی به شرح زیر است:

  • %0.9 از ارز CAKE برداشت شده از مزارع به آدرس توسعه دهنده ارسال می‌شود و سپس سوزانده می‌شود
  • 10% از ارز CAKE خرج شده برای بلیط‌های قرعه کشی سوزانده می‌شود
  • 100٪ ارز CAKE جمع آوری شده در IFO ها سوزانده می‌شود

همه دارندگان توکن CAKE در آینده از این طریق می‌توانند در شبکه این صرافی تصمیم‌گیری کنند. هر دارنده ارز CAKE با رای دادن به پیشنهادات موجود یا ایجاد پیشنهادات خود می‌تواند در اداره صرافی پنکیک سواپ شرکت کند.

چگونه می‌توان ارز CAKE را سرمایه گذاری کرد؟

برای سرمایه گذاری توکن‌های CAKE، ابتدا باید CAKE و مقداری BNB را به کیفی منتقل کنید که توسط پنکیک سواپ از آن‌ها مانند متامسک و تراست ولت پشتیبانی می‌شود.

همچنین باید مقداری BNB را به آدرس BEP20 خود در کیف پول منتقل کنید تا بتوانید کارمزد تراکنش را پرداخت کنید.

اگر BNB را از صرافی بایننس به کیف پول دیجیتالی خود منتقل می‌کنید، حداقل مبلغ قابل برداشت (0.1 % BNB) برای این تراکنش کافی است.

در ادامه برای سرمایه گذاری توکن‌های CAKE خود، ابتدا روی دکمه “connect” در پنکیک سواپ کلیک کنید و کیف پول خود را به پلتفرم پنکیک سواپ متصل کنید.

ارز کیک در کیف پول - صرافی PancakeSwap

برای سرمایه گذاری روی ارز CAKE، روی گزینه “pools” در پنکیک سواپ کلیک کنید و سپس روی دکمه “unlock” کلیک کنید تا کیف پول شما باز شود. اگر هنوز کیف پول خود را وصل نکرده‌اید، شما می‌توانید توکن‌های CAKE خود را در CAKE pool ذخیره کنید تا توکن‌های CAKE بیشتری به دست آورید. اما ابتدا باید با کلیک روی دکمه ”approve CAKE” در استخر CAKE، ارز CAKE خود را به dapp منتقل کنید.

پس از آن، شما به سادگی می‌توانید توکن‌ CAKE خود را در استخر قرار دهید و شروع به کسب CAKE بیشتر کنید.

کارمزدهای معامله در بایننس اسمارت چین در مقایسه با اتریوم بسیار ارزان‌تر است. شما برای هر معامله چند دلار یا بیشتر نمی‌پردازید، بنابراین می‌توانید بدون نیاز به تغییر نظر خود نسبت به دیفای از بایننس اسمارت چین لذت ببرید.

با قرار دادن توکن‌های CAKE خود در استخر CAKE، می‌توانید ارز کیک بیشتری کسب کنید، یا می‌توانید به دنبال توکن‌های دیگر مانند HAKKA و CGG باشید. سرمایه گذاری توکن‌ CAKE در چندین استخر نیز یک گزینه است.

پس از قرار دادن توکن‌ CAKE خود در استخرهای SYRUP، می‌توانید با استفاده از دکمه ”harvest” پاداش خود را دریافت کنید، که اتوماتیک این پاداش را به کیف پول شما ارسال می‌کند.

در حال حاضر می‌توانید SYRUP را برای به‌دست آوردن توکن‌های ALPHA ، TWT و XVS سرمایه گذاری کنید. بعد از اتصال کیف پول خود به dapp، می‌توانید نرخ APY استخرهای SYRUP را مشاهده کنید.

نحوه استفاده از صرافی پنکیک سواپ

نحوه استفاده از صرافی پنکیک سواپ هنگامی که درک کنید در هر قسمت از سایت چه می‌گذرد کار دشواری نیست. هنگامی که برای اولین بار از وب سایت بازدید می‌کنید، درک آنچه اتفاق می‌افتد دشوار است، اما این به این دلیل است که بسیاری از ویژگی‌ها تا زمانی که کیف پول را وصل نکنید و قفل آن را باز نکنید قفل می‌مانند.

پس از انجام این کار، گزینه‌های زیادی از اطلاعات اضافی را که قبل از اینکه اتصال به این کیف پول باز شود روی سایت وجود نداشت، مشاهده خواهید کرد. همه بازده‌های مختلف ارائه شده در مزارع و استخرهای مختلف را مشاهده خواهید کرد و این شانس را خواهید داشت که نقدینگی خود را اضافه کرده و توکن خود را در اختیار سهام قرار دهید.

افزودن نقدینگی به استخرهای پنکیک سواپ

شما می‌توانید نقدینگی را به استخرهای پنکیک سواپ اضافه کنید تا با به دست آوردن توکن‌های FLIP، توکن‌ CAKE را به دست آورید.

برای افزودن نقدینگی به استخرهای پنکیک سواپ، روی گزینه “liquidity” در زیر منوی معاملات کلیک کنید.

نقدینگی در پنکیک سواپ

قبل از ارائه نقدینگی به یک جفت ارز در پنکیک سواپ، ابتدا باید ارزها را در صفحه “farmms” بررسی کنید تا ببینید کدام استخر برای پرورش توکن CAKE بهترین است.

مثلا میزان پاداش برای جفت ارز CAKE-BNB برابر 40 و در حال حاضر بالاترین است.

اما مهمتر از همه، هنگام انتخاب جفت ارزی که نقدینگی به آن اضافه می‌کنید، باید APR و ضرر دائمی را در نظر بگیرید.

برای افزودن نقدینگی به پنکیک سواپ، روی دکمه “add liquidity” در صفحه نقدینگی کلیک کنید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید نقدینگی را به استخر BNB-CAKE اضافه کنید، ابتدا هر توکن، BNB و CAKE را انتخاب کرده و مبلغ یکی از توکن‌ها را وارد کنید. اگر 2  BNB در کیف پول خود دارید، برای افزودن نقدینگی به استخر BNB-CAKE نیز به 42.6925 CAKE نیاز دارید که به طور خودکار با توجه به قیمت CAKE/BNB توسط پروتکل محاسبه می‌شود.

پس از وارد کردن مقدار توکن‌هایی که می‌خواهید به مجموعه اضافه کنید، روی دکمه “تأیید” کلیک کنید تا قرارداد هوشمند بتواند توکن‌های شما را خرج کند.

پس از تأیید توکن‌ها، می‌توانید به سادگی از دکمه “عرضه” برای افزودن نقدینگی به مجموعه استفاده کنید.

هنگامی که نقدینگی را به جفت‌های پنکیک سواپ ارائه می‌دهید، توکن‌های ارائه دهنده نقدینگی (LP) دریافت می‌کنید و هزینه معاملات (0.17) دریافت می‌کنید.

پس از ارائه نقدینگی به یک جفت در برگه “farm”، می‌توانید توکن‌های LP خود را در صفحه مزرعه قرار دهید و علاوه بر کارمزد معاملات، توکن CAKE نیز کسب کنید.

برای سرمایه گذاری توکن‌های LP خود و شروع به کسب توکن کیک، ابتدا روی دکمه “فعال کردن” در زیر جفت ارزی که نقدینگی خود را اضافه کرده‌اید کلیک کنید، که به پنکیک سواپ اجازه می‌دهد تا توکن‌های LP شما را خرج کند.

پس از فعال کردن فارم با تأیید معامله روی کیف پول خود، می‌توانید توکن‌های LP خود را در مزرعه قرار دهید.

چگونه نقدینگی را از پنکیک سواپ برداشت کنیم؟

برای حذف نقدینگی از پنکیک سواپ، ابتدا کیف پول خود را به پلتفرم صرافی متصل کرده و روی برگه “liquidity” در پایین منوی معاملات کلیک کنید.

روی جفتی که نقدینگی را اضافه کرده‌اید کلیک کنید. در صفحه نقدینگی در پنکیک سواپ در بخش ”your liquidity” نشان داده شده است.

چگونه نقدینگی را از پنکیک سواپ برداشت کنیم؟

پس از کلیک روی جفت ارز خود، می‌توانید از دکمه “remove” برای حذف نقدینگی خود از استخر استفاده کنید.

اگر توکن‌های LP خود را در مزرعه برای به دست آوردن توکن‌ CAKE قرار داده‌اید، ابتدا باید توکن‌های LP خود را حذف کنید تا نقدینگی خود را از پنکیک سواپ حذف کنید.

پس از برداشتن توکن‌های LP خود از مزرعه، می‌توانید به صفحه نقدینگی بروید و نقدینگی خود را از استخر حذف کنید.

فارمینگ در پنکیک سواپ

جادو از اینجا شروع می‌شود و مطمئن هستم به همین دلیل است که بسیاری از شما که این مطلب را می‌خوانید و به پنکیک سواپ علاقه مند هستید. بازدهی حاصل از فارمینگ صرفاً در مقایسه با نرخ‌های سود بانکی سنتی، غیر قابل باور است.

عملکرد فارمینگ

برخی از عملکردهای قابل توجه برای فارمینگ:

حالا شما برخی از توکن‌های LP مرحله قبل را دارید و اکنون زمان آن رسیده که آنها را سرمایه گذاری کنید و برای خود توکن کیک بیشتر به دست بیاورید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به برگه “Farms” در نوار کناری سمت چپ بروید. در مرحله بعد می‌خواهید گزینه‌ای را انتخاب کنید که با توکن‌های LP شما مطابقت داشته باشد.

خواهید دید که روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در پنکیک سواپ وجود دارد. تا اواخر فوریه 2021 69 استخر نقدینگی مختلف وجود خواهد داشت که می‌توانید برای تامین نقدینگی استخرها از 23.52 AP تا 378.19 APY بازدهی داشته و سود کسب کنید.

هنگامی که نقدینگی را به استخرها می‌رسانید، باید انتقال توکن‌ها به استخر را تأیید کنید. تأیید شما چیزی است که به قرارداد هوشمند اجازه می‌دهد تا توکن‌ها را از طرف شما برداشت کند. هنگامی که کیف پول خود را متصل می‌کنید، این شانس را دارید که با کلیک روی تأیید قرارداد، توکن‌های LP خود را سرمایه گذاری کنید. وقتی روی آن دکمه کلیک می‌کنید، پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد معامله را تأیید کنید و به شما اطلاع می‌دهد که کارمزد این تراکنش چقدر خواهد بود.

در آن مرحله مبلغی را که می‌خواهید سرمایه گذاری کنید انتخاب و آن را تأیید کنید. پس از سرمایه گذاری می‌توانید صفحه را ترک کنید و هر زمان که برگشتید می‌توانید ببینید چقدر ارز کیک به دست آورده‌اید. برای برداشتن پاداش‌ها و انتقال آن‌ها به کیف پول خود، می‌توانید در هر زمان روی Harvest کلیک کنید.

در این اینجا فقط برخی از استخرهای موجود برای فارمینگ که در اختیار شما قرار می‌گیرد را معرفی می‌کنیم:

CAKE-BNB LP
SUSHI-ETH LP
DODO-BNB LP
SWINGBY-BNB LP
BRY-BNB LP
ZEE-BNB LP
LTC-BNB LP
DAI-BUSD LP

همه پاداش‌های LP در توکن‌های CAKE هستند. همچنین می‌توانید از توکن CAKE برای نظردهی در اداره این صرافی استفاده کنید، می‌توانید آن را سرمایه گذاری، CAKE یا ارزهای دیگری جمع آوری کنید، یا می‌توانید از آن برای شرکت در قرعه کشی تورم در پنکیک سواپ استفاده کنید. بسیار مهم است که نحوه عملکرد این مجموعه‌های AMM و فرصت‌های استثنایی ارائه شده را به خوبی درک کنید.

همچنین مهم است درک کنید که LP ها در برخی شرایط در معرض خطر از دست رفتن دائمی هستند. این امر هنگام تجمیع دارایی‌های نامرتبط و دارای نوسان زیاد می‌تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین درک خطرات مرتبط ضروری است.

استخرهای Syrup

علاوه بر استفاده از توکن‌های LP برای عملکرد فارمینگ، توکن‌ CAKE را می‌توان در استخرهای SYRUP قرار داد که 43.33٪ تا 275.12٪ APY در زمان نوشتن این مقاله بازدهی دارند. همچنین می‌توانید از این مجموعه‌های SYRUP برای کسب توکن‌های دیگر در هنگام سرمایه گذاری CAKE استفاده کنید. برای مثال می‌توانید UST ، LINA ، SWINGBY و بسیاری از توکن‌های دیگر را بدست اورید. در صورت تمایل می‌توانید توکن خود را نیز اضافه کنید.

لاتاری در پنکیک سواپ

در پنکیک سواپ هر روز لاتاری برگزار می‌شود و هرکسی با 10 CAKE یا بیشتر می‌تواند شرکت کند. هر جلسه قرعه کشی لاتاری 6 ساعت طول می‌کشد ، بنابراین روزانه 4 قرعه کشی انجام می‌شود. هزینه هر بلیط برای قرعه کشی لاتاری 10 CAKE است و به خریدار، ترکیبی تصادفی از چهار رقم می‌دهد که هر کدام از 1 تا 14 متغیر است. به عنوان مثال ممکن است 14 – 8 – 4 – 1 به عنوان چهار شماره خود دریافت کنید.

برای برنده شدن، برنده تمام پول‌ها، که نصف جمع قرعه کشی است، چهار شماره شما باید با چهار عدد موجود در بلیط برنده، از جمله موقعیت اعداد مطابقت داشته باشد. بنابراین در مثال ذکر شده شما فقط برنده بلیت 14 – 8 – 4 – 1 خواهید بود. اگر چیزی شبیه به 14 – 8 – 1 – 4 بود، شما می‌باختید زیرا اعداد در یک ترتیب نیستند.

اما اگر دو یا سه عدد را در موقعیت مشابه بلیط برنده داشته باشید، پاداش‌های کوچکتری دریافت می‌کنید. سه عدد 20 درصد از کل جکپات و دو عدد 10 درصد از کل جکپات را برنده می‌شود. البته اگر بیش از یک برنده وجود داشته باشد، لازم است برنده‌ها تقسیم شوند. به عنوان مثال در زمان نوشتن کل جکپات 24.276 CAKE است. این بدان معناست که می‌توانید به شرح زیر برنده شوید:

4 عدد – 12،139 ارز CAKE

3 عدد- 4،855 ارز CAKE

2 عدد- 2،428 ارز CAKE

در آخرین قرعه کشی هیچ بلیطی با 4 شماره وجود نداشت ، اما 15 بلیط با سه شماره و 320 بلیط با دو شماره مطابقت داشت. این بدان معناست که هر فرد با سه شماره مطابقت 323.67 CAKE و هر فرد با دو شماره تطبیق 7.5875 CAKE دریافت کردند.

توکن‌های غیرقابل مثلیNFT در پنکیک سواپ

کارهای که می‌توانید در پنکیک سواپ انجام دهید، علاوه بر عملکردهای ساده، خرید ارز CAKE و خرید بلیط لاتاری است. همچنین می‌توانید توکن‌ غیرقابل مثلی NFT خاصی که توسط صرافی ایجاد شده است برنده شوید.

اگر یکی از این NFT‌های منحصر به فرد را برنده شدید، می‌توانید آن را در کیف پول خود به عنوان خاطره‌ای از شانس خود نگه دارید، یا می‌توانید آن را بلافاصله با ارزش توکن CAKE نمایش دهید.

برای شرکت در مسابقه باید روی لاتاری ثبت نام کنید. همه برندگان به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند. فرصت‌های جدید برای ثبت نام و کسب جدیدترین NFT در صفحه کلکسیون پنکیک سواپ نمایش داده می‌شود. و می‌توانید به آنجا بروید تا ببینید چه NFT‌های خوبی قبلاً تولید و ارائه شده است.

تیم‌ها و پروفایل‌ها

حتی در صورتی که فکر می‌کنید معامله نمی‌تواند به اندازه کافی سرگرم کننده باشد، می‌توانید یک پروفایل عمومی ایجاد کنید و به تیم‌ها بپیوندید تا آمار شخصی خود را به نمایش بگذارید و برای دستیابی به موفقیت‌های تیمی رقابت کنید.

توجه داشته باشید که این ویژگی هنوز در حال توسعه است، اما هنگام انتشار، وظایفی در دسترس خواهد بود که برای تیم‌های موجود امتیاز ایجاد می‌کند.

پیشنهادات مقدماتی برای فارمینگ

پیشنهاد اولیه فارمیگ (IFO) روشی است که توکن‌های تازه راه اندازی شده بین کاربران جدیدی که در پنکیک سواپ فارمینگ می‌کنند توزیع می‌شود. کاربران می‌توانند با استفاده از توکن‌های LP از یکی از استخرهای پشتیبانی شده به توکن‌های IFO دسترسی پیدا کنند تا به فروش توکنی که به تازگی راه اندازی شده است دسترسی پیدا کنند.

یک برگه IFO در نوار کناری سمت چپ وب سایت پنکیک سواپ وجود دارد که در آن می‌توانید IFO های آینده و شرایط خرید هرگونه توکن تازه راه اندازی شده را بررسی کنید.

توکن CAKE

توکن CAKE درست پس از راه اندازی پنکیک سواپ در ماه سپتامبر با قیمتی در حدود 1.37 دلار از کوره خارج شد و پس از برخی نوسانات اولیه در سطح 0.25 دلار کاهش یافت و تصویب شد. پس از گذراندن تقریباً دو ماه در آن قیمت، صعود آغاز شد، زیرا صعود آلتکوین ها در 2021 افزایش یافت.

قیمت توکن کیک تا کجا بالا می‌رود؟

پس از رسیدن به بالاترین سطح 21.41 دلار در 19 فوریه 2021 ، ارز کیک به همان سرعت سقوط کرد و یک هفته بعد تقریباً در نیمی از بالاترین سطح خود در 11.72 دلار معامله شد. این کاهش سریع بخشی از فروش بزرگتر در بازار ارزهای دیجیتال بود. با این اوصاف، هیچ توضیحی در مورد سطح قیمتی توکن در یک هفته، یک ماه یا یک سال آینده وجود ندارد. با توجه به محبوبیت روزافزون پلتفرم‌های دیفای و فارمینگ با عملکرد بالا، ما حدس می‌زنیم که ارزش این ارز تا اخر امسال بالاتر خواهد بود.

اهرم در پنکیک سواپ

هنگامی که می‌خواهید توکن‌های LP خود را در مزرعه به اشتراک بگذارید تا ارز CAKE کسب کنید، اهرم‌های متفاوتی را برای هر مزرعه مشاهده خواهید کرد.

شاید از خود بپرسید که اهرم چیست؟ آیا وقتی ضریب زیاد است، توکن‌ CAKE بیشتری کسب می‌کنم؟ نه ، اینطور نیست

اهرم در پنکیک سواپ

اهرم کننده مقدار CAKE اختصاص داده شده به هر مزرعه است. از سوی دیگر، APR تحت تأثیر اهرم و مقدار توکن‌های LP در مزرعه قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال، اگر 200،000 توکن CAKE به مزارع اختصاص داده شود، مزرعه CAKE-BNB بیشتر توکن‌ها را دریافت می‌کند زیرا اهرم 40x است.

اما، هنگامی که بسیاری از کاربران توکن‌های LP خود را در مزرعه خاصی قرار می‌دهند، ممکن است ارزش APR هنوز پایین باشد هر چند که ضریب زیاد باشد، که این موضوع در مورد مزرعه CAKE-BNB همچنان صادق است.

آیا صرافی پنکیک سواپ امن است؟

پنکیک سواپ از زمان نگارش این مقاله به مدت 5 ماه بدون هیچ مشکلی به کارخود ادامه داده است و به عنوان یک صرافی غیر متمرکز کاملاً بی‌خطر به نظر می‌رسد. تیم پشت این DEX تا آنجا پیش رفته است که توسط CertiK بررسی شده است و نتایج نشان داد که همه جای این ارز و صرافی امن است. البته یک حسابرسی به این معنا نیست که معاملات کاملاً ایمن است. و شما همیشه باید از بودجه‌ای که قصد دارید به هر یک از برنامه‌های جدید دیفای متعهد شوید‌، مراقبت کنید.

وبسایت رسمی صرافی پنکیک سواپ.

نقشه راه پنکیک سواپ

خوب، این واقعاً یک نقشه راه نیست، بیشتر شبیه یک لیست انجام وظایف است. تیم پنکیک سواپ به هر صورتی که می‌خواهید آن را بنامید در بررسی اقلام موجود در پنج ماه گذشته که در DEX وجود داشته است، کار خود را بسیار خوب انجام داده است. تا فوریه 2021 موارد زیر باقی می ماند:

  1. وام و استقراض: وام دهید و وام بگیرید و در توکن‌های BSC و LP – CAKE تخفیف کامزد بدست آورید
  2. تجارت حاشیه‌ای یا مارجین: توکن‌های BSC را با اهرم “معامله دوره‌ای روی بلاکچین”  CAKE با بازخرید بسوزانید.
  3. Gamification مبتنی بر NFT: تکمیل وظایف، افزایش لول و غیره برای کسب NFT-از CAKE و نگهداری آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

در بایننس اسمارت چین صرافی پنکیک سواپ بزرگترین و پر استفاده‌ترین AMM برای فارمینگ و تولید ارز است. با بیش از 650 میلیون دلار حجم معاملات روزانه، که بیش از دو برابر حجم معاملات سوشی سواپ و تقریباً به اندازه یونی سواپ (v2) است. این پروژه تاکنون بزرگترین پروژه‌ای است که بر روی BSC اجرا می‌شود و همچنان که محبوبیت این دیفای همچنان در حال افزایش است، اگر به رشد خود ادامه ندهد، تعجب آور خواهد بود.

صادقانه، افزودن دیفای dApp به BSC یک گام مهم است زیرا به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون گیر افتادن در هزینه‌های هنگفت شبکه اتریوم در دیفای شرکت کنند. به احتمال زیاد پنکیک سواپ در آینده رشد چشمگیری خواهد داشت. بایننس با گنجاندن پنکیک سواپ در صندوق شتاب‌دهنده بایننس، که بودجه‌ای را برای کمک به رشد سریع‌تر پروژه فراهم می‌کند، به این امر کمک کرده است.

به طور کلی روشن است که دیفای همچنان در حال رشد است، هم در اتریوم و هم در BSC، و پنکیک سواپ در حال ایجاد نامی برای خود به عنوان مکانی برای افزودن دارایی است. این تیم در راه اندازی و بهبود DEX در مدت کوتاهی کار فوق العاده‌ای انجام داده است و ما انتظار داریم سطح جدیدی از نوآوری را در فضای دیفای به ارمغان بیاورد.

پنکیک سواپ پروژه‌ای است که ارزش استفاده از آن را برای پرورش سرمایه دارد و ارزش تماشای آن را دارد تا ببینید در ماه‌ها و سال‌های آینده چه تحولاتی ایجاد خواهد کرد. نظر شما درباره این صرافی چیست؟ لطفا کامنت کنید

سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها