Categories
مقالات بازارهای مالی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هراس در صنعت ارزهای رمزنگاری به سرعت حل و فصل می‌شود. کل بازار طی 24 ساعت گذشته 4٪ کاهش یافته است اما اصلاح واقعی تا 20 ماه می به بیش از 20٪ رسیده است. در حالی که قیمت بیت کوین اخیراً تلاش می‌کرد تا بالاتر از 50 هزار دلار حرکت کند، قیمت اتریوم از بالاترین سقف قیمتی اخیر خود 4372 دلار سقوط کرد. با گمانه زنی‌ها درباره یک دوره نزولی طولانی مدت که جمع می شود ، دو نکته وجود دارد که باید قبل از نتیجه گیری مشخص به آنها توجه کنید.

اتریوم : تنظیم به موقع بازار؟

از 18 آوریل، اتریوم با رشد 124.47٪ در بازار روبرو شده است. این دارایی موفق شده است چندین سطح کلیدی گذشته را شکسته و اصلاحات موجود را می‌توان به عنوان یک تنظیم مجدد ایده آل در نظر گرفت. دارایی در حال حاضر از خط 0.5 فیبوناچی در حال بازگشت است که اساساً صعودی است. شاخص مقاومت نسبی یا RSI نیز در حال رسیدن به حالت خنثی است که آخرین بار در آغاز آوریل، قبل از این حرکت صعودی بدست آمده است.

از نظر ساختاری، این اصلاح قیمت هنوز کاملا صعودی نیست. مقدار اتریوم نگهداری شده در صرافی‌ها پس از افت قیمت همچنان پایین باقی می‌ماند و این نشان دهنده فشار فروش کم است.

بازار سنتی دوباره بر بیت کوین تأثیر می‌گذارد؟

پیش از این، بیشتر اصلاحات در صنعت رمزنگاری همیشه به کاهش بازار سهام سنتی نسبت داده می‌شد. با این حال، بیت کوین فعلا مستقل از بازار سهام سنتی عمل می‌کند. نمودار مقایسه‌ای فوق بین Bitcoin vs SPX vs Dow Jones از نظر همبستگی بین DJI و SPX و عدم همبستگی آن با بزرگترین دارایی رمزنگاری را نشان می‌دهد. به طور کلی، بازار سهام سنتی به بازار رمزنگاری کمک کرده است تا در گذشته بهبود یابد، اما عدم همبستگی فعلی آن به معنای ارگانیک بودن فروش است و از عوامل خارجی تحریک نمی‌شود.

از نظر بنیادی، استخراج کنندگان بیت کوین نیز نزولی نیستند. براساس داده‌ها، شاخص موقعیت Bitcoin Miner از ابتدای مارس زیر 1 است. شاخص MPI بالای 2 نشان می‌دهد که استخراج کنندگان به شدت در بازار فروش انجام می‌دهند. موقعیت ادامه دار آن در زیر 1 نشان می‌دهد که احساسات ماینرها در کوتاه مدت تغییر کرده است و بازار به طور کلی صعودی است.

یکی از نگرانی‌های جزئی که توسط کی یونگ جو، مدیر عامل کریپتو کوانت، مورد اشاره قرار گرفت، احتمال فروش بیت کوین توسط نهنگ‌ها در 24 ساعت گذشته بود. تخلیه نهنگ معمولاً یک دوره اصلاح را به دنبال دارد، زیرا در بازار تمایل به فروش افزایش می‌یابد.

بنابراین، چه چیزی جریان بازار را کنترل می‌کند؟

این هیاهو پس از آنکه ایلان ماسک دست به اعتراض دیگری در توییتر دست زد آغاز شد. نظرات قبلی ماسک در مورد مصرف انرژی BTC موضوع بحث بود که منجر به نامگذاری بیت کوین به عنوان ارز رمزنگاری “بسیار متمرکز” توسط ایلان ماسک شد. در حالی که وی گمانه زنی‌ها درباره تسلا در این دوره زمانی را برای فروش بیت کوین را روشن نکرد، ویلی وو گفت که واکنش بازار از قبل شروع شده است.

خسارت قبلاً انجام شده است. بازار به آرامی در حال اصلاح بود، زمانیکه ترس از عدم اطمینان به آینده ناشی از عدم تحقیق شما ظاهر شد. افراد زیادی وجود دارد که می‌تواند جذب بازار شود.

– ویلی وو (woonomic) 17 مه 2021

آیا معامله گران باید نگران باشند؟

در حال حاضر، نه. در حالی که افت به زیر 46،000 دلار ایده آل نیست، بیت کوین موقعیت خود را بالاتر از سطح حمایت طولانی مدت خود و 42،000 دلار حفظ می‌کند. در زمان نوشتن این خبر، این دارایی توانسته است در محدوده 45 هزار دلار بهبودی ایجاد کند و احتمالا ظرف 24 تا 48 ساعت آینده موقعیتی بالاتر از 46.5 هزار دلار را آغاز کند. بازار در حال یک تغییر شدید قیمتی است. شاخص‌ها احتمال زیادی برای حرکت صعودی را نشان می‌دهند بنابراین هنوز وقت آن نرسیده است که حس وحشت را در خود احساس کنید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها