Categories
مقالات اتریوم

هارد فورک لندن اتریوم یکی از مهم‌ترین هارد فورک‌های این شبکه است چرا که تاثیر گسترده‌ای بر مهم‌ترین معظل این شبکه یعنی کارمزدها دارد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با سپری شدن هفته‌ها، ما در حال نزدیک شدن به ارتقا مهم شبکه اتریوم در 2021 هستیم. شاید قبلاً در مورد هارد فورک لندن اتریوم برای ماه ژوئیه شنیده باشید. هارد فورک لندن اتریوم یکی از مهم‌ترین هارد فورک‌های این شبکه است چرا که تاثیر گسترده‌ای بر مهم‌ترین معظل این شبکه یعنی کارمزدها دارد.

هارد فورک لندن اتریوم چیست؟

هارد فورک لندن اتریوم بعد از هارد فورک برلین بزرگترین هارد فورک شبکه اتریوم است. این بروزرسانی قرار است در ماه ژوئیه منتشر شود. گرچه این برنامه ریزی زمانی می‌تواند تغییر کند، اما امضای هارد فورک لندن در ژوئیه سال 2021 به این معنی است که شبکه‌های آزمایشی نیاز است که در ماه ژوئن بروزرسانی شوند. علاوه بر این، این فورک باید در ماه مه تنظیم شود و EIPهای انتخاب شده برای هارد فورک لندن اتریوم باید در ماه مارس و آوریل 2021 آزمایش و اجرا شوند.

طبق جلسه شماره 107 Ethereum Core Dev، که در تاریخ 5 مارس برگزار شد، به احتمال زیاد در مجموع شش EIP در هارد فورک لندن گنجانده می‌شود. با این حال، تنها پیشنهاد بهبود اتریوم که به طور رسمی به عنوان بخشی از هارد فورک لندن اتریوم ارائه شده است EIP-1559 است. یکی دیگر از ویژگی‌های بالقوه‌ای که به نظر می‌رسد در هارد فورک لندن گنجانده شود، EIP-3238 است و نتیجه آن چیزی به نام “بمب تاخیر دشواری” اتریوم است.

EIP-1559 (تغییر کارمزد بازار برای زنجیره ETH 1.0)

بدون شک، EIP-1559 یکی از بحث برانگیزترین پیشنهادهای بهبود برای اتریوم در حال حاضر است. طبق تعریف ساده EIP-1559 ،EIP-1559 شامل “مکانیزم قیمت گذاری معاملات” است که شامل یک هزینه ثابت شبکه است که سوزانده می‌شود و برای مقابله با تراکم شبکه به صورت پویا اندازه بلوک را افزایش یا کاهش می‌دهد.

اساساً، EIP-1559 می‌تواند تجربه کاربر را برای مدیریت کارمزد در اتریوم اصلاح کند و “BASEFEE” را معرفی کند که به سطح فعلی شلوغی شبکه اتریوم بستگی دارد. به همین ترتیب، کارمزدهای گزاف اتریوم که اخیراً دیده شده است، می‌تواند کاهش یابد.

EIP-3238 (تاخیر بمب دشواری اتریوم)

برای درک EIP-3238، ابتدا باید بدانیم که بمب دشواری اتریوم چیست. بمب دشواری اتریوم بخشی از اتریوم است که سطح دشواری پازل اثبات کار اتریوم را افزایش می‌دهد. به همین ترتیب، این امر باعث طولانی شدن زمان بلاک و به طور موثر نرخ فعلی جوایز ETH را برای استخراج کنندگان اتریوم کاهش می‌دهد.
با دیدن این مکانیزم که به مرور زمان سختی استخراج را افزایش می‌دهد، در نهایت منجر به رویدادی می‌شود که تحت عنوان “عصر یخبندان اتریوم” شناخته می‌شود.

این رویداد زمانی است که استخراج زنجیره اتریوم به قدری سخت می‌شود که انجام چنین کاری برای استخراج کنندگان جذابیتی نخواهد داشت. بعلاوه، بمب دشواری اتریوم احتمالاً منجر به حرکت به سمت Ethereum 2.0 را تشویق می‌کند. EIP-3238 بمب دشواری اتریوم را به تأخیر می‌اندازد تا زمان‌های بلوک 30 ثانیه‌ای تا اواسط سال 2022 رخ ندهد.

هارد فورک اتریوم شانگهای چیست؟

بعد از هارد فورک لندن اتریوم چه اتفاقی می‌افتد؟ اگرچه هارد فورک لندن مربوط به آینده است و احتمالاً در پاییز سال 2021 رخ خواهد داد، اما در مورد هارد فورک بعدی نیز اکنون صحبت‌هایی شده است. منطق حکم می‌کند که این نسخه بعدی شبکه اتریوم باید “هارد فورک شانگهای اتریوم” نام‌گذاری شود، به نام بروزرسانی Devcon2 که در سال 2016 در شانگهای انجام شد. اگرچه هنوز بیانیه رسمی اعلام نشده است اما هارد فورک شانگهای اتریوم به طور موقت برای اکتبر 2021 برنامه ریزی شده است.
جالب اینجاست که برخی حدس می‌زنند که این هارد فورک ممکن است به روشی که هارد فورک برلین و لندن بر روی ویژگی‌ها متمرکز هستند، نباشد. در عوض، هارد فورک شانگهای احتمالا حول ادغام Ethereum 2.0 قرار دارد. با این حال، هنوز هیچ چیز قطعی در مورد این هارد فورک وجود ندارد و برخی، به ویژه تیم بیکو از تیم پشتیبانی پروتکل اتریوم، اظهار می‎‌کنند که هارد فورک شانگهای نیز از دیگر هارد فورک‌های “معمولی” با ویژگی‌های EIP بیشتری است.

باید دید آیا هارد فورک شانگهای اتریوم بر ادغام اتریوم و اتریوم 2.0 تمرکز دارد یا خیر. اگر چنین شود، بدون شک یکی از مهم‌ترین گامهای تحقق بخشیدن به چشم انداز Ethereum 2.0 Serenity خواهد بود. با این حال، اگر این اتفاق نیفتد، احتمال وجود هارد فورک کنکان اتریوم وجود دارد که در سال 2017 در کنکان برگزار شد و به همین نام نام‌گذاری شده است. تا آن زمان هارد فورک‌های لندن و برلین اخبار و بحث‌های بسیاری را بوجود خواهد آورد که باعث می‌شود تا مدت‌ها جامعه اتریوم سر زبان‌ها باشد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها