Categories
اخبار بیت کوین, اخبار ماینینگ
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بزرگترین استخر استخراج بیت کوین در چین می‌گوید اروپا و ایالات متحده به زودی می‌توانند در استخراج بیت کوین پیشقدم شوند.

یک متخصص استدلال کرد که آخرین سرکوب چین می‌تواند صنعت استخراج بیت کوین چین را به سال 2014 برگرداند.

جیانگ زوئر، مجری استخر استخراج بزرگ چینی Lebit Mining، استدلال کرد که آخرین سرکوب ارزهای رمزنگاری در چین احتمالاً منجر به مهاجرت ماینرها به اروپا و ایالات متحده خواهد شد.

“ممکن است بدترین حالت این باشد که فارم های‌ بزرگ استخراج بسته شوند و استخراج بیت کوین چین دوباره به حالت 2014-2015 بازگردد. ماینرهای کوچک چند دستگاه در یک خانه قرار خواهند داد. ماینرهای متوسط خانه‌ای برای قرار دادن ده‌ها دستگاه برای استخراج پیدا خواهند کرد و ماینرهای بزرگ یک ایستگاه برق آبی کوچک و دورافتاده پیدا می‌کنند.

یک فرد چینی که تعدادی معادن استخراج را در خارج از کشور اداره می‌کرد به من گفت که اکثر ماینرهای چینی فکر می‌کردند که ساخت فارم‌استخراج در خارج از کشور بسیار گران است، تقریبا 10 برابر قیمت در چین.  اما پس از شب گذشته از وی سوالات زیادی شده است.

– Wu Blockchain (WuBlockchain) 22 مه 2021

او همچنین خاطرنشان کرد که پیش از این، ساخت فارم استخراج در خارج از کشور برای ماینرهای محلی بسیار گران بود (زیرا هزینه‌ها ده برابر بیشتر از چین است)، اما بسیاری از آنها پس از اظهارات این هفته دولت تصمیم خود را تغییر داده‌اند.

همانطور که CryptoSlate گزارش داد، مقامات چینی در اوایل این هفته چندین اطلاعیه “ضد رمزنگاری” منتشر کرده‌اند که منجر به حداقل دو افت بزرگ در بازار در 19 و 21 ماه مه شد.

اول، سه نهاد صنعت تحت بانک مرکزی چین خواستار ممنوعیت موسسات مالی و کانال‌های پرداخت آنلاین که از ارز رمزنگاری استفاده می‌کنند، شدند. سپس، دولت استخراج بیت کوین را نیز سرکوب کرد.

کاهش خطرات اجتماعی

به گفته جیانگ، یکی از اهداف اصلی سیاست‌های جدید محافظت از سرمایه گذاران خرده فروش در برابر خطرات مرتبط با معاملات و فارم‌های رمزنگاری است.

جیانگ توضیح داد:

این بدان معناست که استخراج فردی مجاز است، و شما خود می‌توانید سود و زیان را تحمل کنید، اما سرمایه مالی مجاز به ورود به مزرعه نیستند، که به دلیل خطرات اجتماعی ناشی از ضرر و زیان است.

به عبارت دیگر، دولت چین می‌خواهد از عموم مردم در برابر هرگونه خسارتی که می‌تواند در نتیجه سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری و عملیات استخراج ایجاد شود، محافظت کند. اگرچه این ممنوعیت کامل صنعت رمزنگاری نیست (حداقل در حال حاضر) اما هنوز هم می‌تواند منجر به جابجایی قسمت قابل توجهی از ظرفیت استخراج بیت کوین به سایر کشورها شود.

به نوبه خود، مدیر عامل میکرواستراتژی، مایکل سایلور، که طی چند ماه گذشته چندین میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد، اظهار داشت که سرکوب چین در واقع برای بیت کوین بسیار خوب است.

او استدلال کرد:

برخورد با ماینرها در چین به طور بنیادی باعث کاهش اثر کربنی ناشی از استخراج بیت کوین و افزایش سودآوری سایر ماینرهای بیت کوین و کاهش ترس ناشی از از دست دادن سرمایه در چین، پشتیبانی از پیشرفت در جهت اهداف ESG(عوامل دولتی، اقتصادی، اجتماعی) ما و افزایش ارزش BTC می‌شود. ما باید خیلی خوش شانس باشیم….

اما با دیدن کندل‌های غول پیکر قرمز در نمودارهای قیمت این ارز رمزنگاری، به نظر می‌رسد امروز بازار با مخالف گفته‌های سایلور است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها