مقالات بازارهای مالی

Circle چیست | معرفی شرکت خدمات مالی سیرکل

Circle یک شرکت خدمات مالی مستقر در بوستون است که از فناوری بلاکچین برای پرداخت‌های همتا به همتا و محصولات مرتبط با رمزارز استفاده می‌کند. این شرکت در سال 2013 توسط جرمی آلرئر تاسیس شد، که پیش از این نیز شرکت‌های برایتو، که یک شرکت پلتفرم ویدئویی و همچنین شرکت شان نویل را تاسیس کرده بود. Circle بعنوان یک پلتفرم مبادله‌ای و پرداخت رمزارز همتا به همتا برای مشتریان آغاز به کار کرد، بعد از اینکه صرافی محبوب پولونیکس در سال 2017 با مشکل روبرور شد از این صرافی حمایت مالی کرد، و بعداً در اکتبر 2019 از چرخه کار خارج شد.

در سال 2016 این شرکت ارائه خدمات کیف پول رمزنگاری شده خود را متوقف کرد. در ژوئن 2019 اعلام شد که Circle Pay تلفن همراه و برنامه‌های وب مرتبط دیگر متوقف می‌شوند. از سال 2020، تمرکز شرکت بر روی استیبل کوین به عنوان “دلار قابل برنامه نویسی” برای استفاده تجاری است.

نکات کلیدی

Circle یک شرکت خدمات مالی و پرداخت متمرکز بر بلاکچین است که در سال 2013 راه اندازی شده است.

این شرکت که در اصل یک برنامه صرافی و کیف پول رمزارز و پرداخت‌های P2P مشتری محور است، از آن زمان مجدداً روی برنامه‌های کاربردی بلاکچین و رمزنگاری تمرکز کرده است.

Circle در سال 2018 یک استیبل‌کوین با نام USD Coin راه اندازی کرد که با پشتوانه دلار واقعی پشتیبانی می‌شود و ارزش آن برابر با به 1 دلار است.

نحوه عملکرد Circle

وب سایت Circle اظهار داشت که ماموریت آن تغییر اقتصاد جهانی است. اولین محصول این شرکت برنامه‌ای به نام Circle Pay است. این برنامه صرافی معاملات بیت کوین بود. Circle Pay اولین صرافی بود که مجوز BitLicense ایالت نیویورک برای فعالیت در مبادلات بیت کوین را دریافت کرد. در طی دو سال اول، این شرکت در ابتدا كمتر از 140 میلیون دلار بودجه جمع آوری كرده و توسط بانك سرمایه‌گذاری Goldman Sachs و غول جستجوی چینی Baidu Inc پشتیبانی می‌شود. در سال 2018، Circle 110 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر برای ایجاد یک استیبل‌کوین در کوین اتریوم با حمایت دلار آمریکا، با نام USD Coin (USDC) جمع آوری کرد.

اداره مالی انگلیس (FCA) به Circle مجوز پول الکترونیکی اعطا کرد. در دسامبر 2016، تمرکز Circle Pay به پرداخت‌های همتا به همتا یا “پرداخت های اجتماعی جهانی” تغییر یافت. Circle همچنین در سال 2017 یک پروژه نرم افزاری منبع باز را برای ارتقا فن آوری پرداخت راه اندازی کرد.

برنامه Circle

محصول اصلی Circle برنامه ای به نام Circle Pay بود که انتقال پول فوری و رایگان را بین افراد امکان پذیر می‌کرد. این سرویس از آنجا که می‌تواند برای معاملات روزانه مانند هزینه‌های غذا یا پرداخت اجاره‌بها استفاده شود، مشابه Venmo و Paypal بود.

برنامه Circle Pay مورد علاقه افراد جوان در اروپا بود. به گفته این شرکت، 90٪ مشتریان آن در سال 2017 زیر 35 سال و 60٪ کمتر از 25 سال سن داشتند. در ژوئن 2017، Circle Pay ادغام سرویس انتقال پول رایگان بین ایالات متحده و اروپا را اعلام کرد. آلر ، بنیانگذار Circle، ضمن اعلام راه اندازی، گفت که این شرکت در حال تحقق بخشیدن به چشم انداز خود برای عدم تمایز بین انتقال پول بین المللی و داخلی است.

جعبه ابزار منبع باز بلاکچین

پروژه منبع باز Circle مرکز نامیده می شود و بعد از اینکه پروتکل Cent Routing Exchange که از این نام استفاده کرد نامگذاری شده است. انتقالات درون برنامه‌ای با استفاده از توکن Centre (CENT)، یک توکن اتریوم انجام می‌شود. این پروژه انتقال بین کیف پول‌های دیجیتال مصرف کننده را که از ارزهای مختلف پشتیبانی می‌کنند امکان پذیر می کند. همچنین این هدف در نظر گرفته شده است تا با امکان افشای اطلاعات، به شرکت خدمات مالی کمک کند تا از مقررات موجود مانند KYC و AML پیروی کند.

این پروژه از انتقال در بسیاری از کشورهای جهان پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، یک کاربر در انگلیس می‌تواند پوند انگلیس را به وون کره تبدیل کند و آنها را با استفاده از این برنامه به یک کاربر کیف پول دیجیتال در کره منتقل کند.

Centre در حال حاضر با بلاکچین اتریوم کار می‌کند اما برای اجرا بر روی بلاکچین‌های دیگر نیز طراحی شده است. آلر گفته است که گره‌های پروتکل شامل برنامه‌های فن آوری پرداخت مانند Paypal و Paytm خواهد بود.

Circle چگونه درآمد کسب می‌کند؟

محصولات Circle به صورت رایگان در فروشگاه App در دسترس است و شرکت هزینه تراکنش یا انتقال را از شما دریافت نمی‌کند. از طریق تجارت بیت کوین و رمزارزهای دیگر در بازارهای فرابورس (OTC) و در صرافی‌ ارز دیجیتال درآمد کسب می‌کند.

آلر در توییتی در آگوست 2017 گفت Circle دومین تریدر بزرگ دارایی رمزنگاری در جهان است. این شرکت با بیت کوین و اتر تجارت می‌کند و در همه مبادلات عمده بازار وجود دارد. این سرویس همچنین خدمات نقدینگی فرابورس را به موسسات ارائه می‌دهد. در آینده ممکن است محصولی را به بازار عرضه کند که درآمد زایی داشته باشد.

شان نویل، بنیانگذار آن، در یک پست وبلاگ در سال 2014 اظهار داشت: “ما محصولات سطح بالاتری در آینده خواهیم داشت که کاملا درآمدزا هستند، اما اولین محصول اساسی ما باید رایگان باشد.”

استراتژی کسب و کار Circle

طبق بیانیه آلر، Circle از سال 2017، 1 میلیارد دلار تراکنش در ماه انجام داده است. از سال 2016 وارد بازار چین شد، بازار گسترده‌ای برای برنامه‌های پرداخت. تمرکز این شرکت در چین بر “اتصال مصرف کننده چینی به بقیه جهان” با امکان جریان پرداخت به خارج یا داخل چین است. به عنوان مثال، می تواند با عملیات انتقال پول را برای دانشجویان چینی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند تسهیل کند.

فناوری و ایده Circle برای استفاده از توکن‌های مبتنی بر بلاکچین مشابه ریپل است، شرکت دیگری که بر کاهش هزینه انتقال پول بین‌المللی تمرکز دارد. با این حال، هر دو برنامه بازارهای مختلفی را هدف قرار می‌دهند. طبق گفته آلریر، محصول آنها کاربران برنامه‌های پرداخت مانند Paypal و Venmo است. ریپل در حال کار با موسسات بانکی برای اجرای فن آوری خود است.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا