Categories
اخبار آلتکوین‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک ارز دیجیتال با الهام از برنامه تلویزیونی بین المللی Squid Game نتفلیکس، سرمایه گذاران را در طرح 3.38 میلیون دلاری کلاهبرداری، رها کرد.

این ارز رمزنگاری که SQUID نام داشت، پس از گذشتن از 2850 دلار در ساعت 09:35 UTC در 1 نوامبر، تقریباً به کسری از یک سنت سقوط کرد.

در هسته اصلی شوق خرده فروشی، محبوبیت بازی Squid نهفته است. کلاهبرداران SQUID را به عنوان یک ارز دیجیتال بازی برای کسب درآمد با الهام از برنامه تخیلی تلویزیون کره جنوبی معرفی کردند که در آن افراد زندگی خود را برای انجام یک سری بازی‌های کودکان به خطر می‌اندازند تا فرصتی برای برنده شدن 45.6 میلیارد وون (حدود 38.7 میلیون دلار) داشته باشند.

این ترفند بازاریابی به افزایش قیمت SQUID از 0.01 دلار در 26 اکتبر به بیش از 38 دلار در روز یکشنبه کمک کرد. سپس این ارز دیجیتال در 1 نوامبر به 90 دلار جهش کرد و یک دور پمپاژ عظیم را آغاز کرد که قیمت آن را به بیش از 2850 دلار رساند، اما دقیقه بعد به 0.002 دلار سقوط کرد.

پرچم های قرمز

در روزهای منتهی به سقوط عظیم، معامله گران شکایت کرده بودند که نمی‌توانند دارایی SQUID خود را در تنها بازار موجود، یک صرافی غیرمتمرکز به نام PancakeSwap، بفروشند. بنیانگذاران SQUID در دفاع از خود گفتند که یک «فناوری ضد دامپینگ» نوآورانه را به کار گرفته‌اند که مردم را از فروش توکن‌های خود در برابر تقاضای کمتر محدود می‌کند.

یکی از دنبال کنندگان این پروژه می‌گوید:

بسیاری از دوستان من توکن بازی SQUID را خریدند و نتوانستند آن را بفروشند (“ویژگی ضد دامپ”). حالا ببینید چه اتفاقی افتاد! در برگه سفید Squid Game آمده است: «هرچه افراد بیشتری بپیوندند، استخر پاداش بزرگ‌تر (sic) خواهد بود. “توسعه دهندگان 10٪ از هزینه ورودی را می‌گیرند و 90٪ باقیمانده به برنده داده می‌شود.”

شبکه خبری بزرگ CNBC نیز ادعاهای بنیانگذاران ارز دیجیتال Squid Game را بدون حذفیات منتشر کرد، تا جایی که SQUID را “برند خود” نمایش نتفلیکس نامید.

بنیانگذاران ارز دیجیتال Squid Game همچنین گفتند که به عنوان شریک رسمی توکن آن به نمایش نتفلیکس وابسته هستند. آنها همچنین ادعا کردند که با CoinGecko، یک ارائه دهنده داده‌های کریپتو است، وارد یک مشارکت استراتژیک شده‌اند.‌با این حال، در مصاحبه ای با Cointelegraph، بابی اونگ، یکی از بنیانگذاران CoinGecko این ادعاها را رد کرد و گفت:

«[SQUID] معیارهای لیست ما را برآورده نکرد، بنابراین در CoinGecko فهرست نخواهد شد. به احتمال زیاد این یک کلاهبرداری است.”

سایت CoinMarketCap، رقیب CoinGecko، این توکن را در پلتفرم خود فهرست کرد اما در اطلاعیه‌ای به بازدیدکنندگان در مورد ماهیت مشکوک این ارز دیجیتال هشدار داد:

شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد این پروژه ناهموار بوده است. لطفا سعی و کوشش خود را انجام دهید و احتیاط را به خرج دهید. این پروژه، در حالی که به وضوح از نمایش نتفلیکس به همین نام الهام گرفته شده است، اما بصورت رسمی به آن رسمی وابسته نیست.

در همین حال، تحلیلگران همچنین خاطرنشان کردند که بنیانگذاران توکن Squid Game هیچ پروفایلی در لینکدین نداشتند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها