Categories
مقالات بیت‌کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رابرت کیوساکی، تاجر آمریکایی و نویسنده کتاب پرفروش “پدر پولدار، پدر فقیر”، چند هفته پیش در توییتر خود اظهار داشت که رمزارز برجسته جهان، بیت کوین، و همچنین فلزات گرانبها مانند طلا و نقره دارای “آینده روشنی” هستند. لازم به ذکر است که کیوساکی سال گذشته از حامیان بیت‌کوین بود و پیش‌بینی کرده بود که بزودی بزرگترین رمزارز جهان در محدوده قیمت 50 هزار دلار خواهد بود.

این نویسنده امروز نیز در راس خبرها قرار دارد بعد از اینکه ادعا کرد بیت کوین می تواند 1.2 میلیون دلار را لمس کند. با وجود این پیش بینی، کیوساکی باز تصریح کرد که هنوز طلا را ترجیح می‌دهد.

در مصاحبه اخیر با کیتکو، نویسنده “پدر پولدار پدر فقیر” پیش‌بینی کرد که بیت کوین در 5 سال آینده می‌تواند در نهایت به 1.2 میلیون دلار برسد. کیوساکی برای اولین بار سال گذشته این رمزارز را با قیمت 9000 دلار، زمانیکه پس از تعطیل شدن همه جانبه اقتصاد جهانی در اوایل سال 2020 با این قیمت معامله می‌شد، خریداری کرد. کیوساکی اظهار داشت،

“کاش آن را مانند بسیاری از مردم با قیمت 10 سنت خریداری می‌کردم، اکنون مثل یک نابغه بنظر می‌آیم زیرا امروز قیمت آن حدود 55.000 دلار است. فکر می‌کنم پنج سال دیگر به 1.2 میلیون دلار برسد. با وجود این، کیوساکی علیرغم معرفی خود به عنوان طرفدار متعهد به بیت کوین، اظهار کرد که هنوز طلا و نقره را ترجیح می‌دهد زیرا بیت کوین “آزمایش نشده است”. “دوست دارم سال 2009 را به خاطر بیاورید. من خیلی دقیق این مسئله را دنبال می‌کنم.

نویسنده اظهارات قبلی خود را با اشاره به سرکوب احتمالی دولت توجیه کرد، وی افزود که چنین احتمالی “یک نگرانی بسیار جدی است”. جالب اینکه تقریبا همین صحبت‌ها چند روز پیش توسط ری دالیو در مصاحبه دیگری مورد تاکید قرار گرفت. با توجه به موقعیت کیوساکی، بسیاری از طرفداران بیت کوین در مورد اینکه امروز کدام دسته دارایی اهمیت بیشتری دارد به بحث پرداخته‌اند.

مایک مک گلون، استراتژیست بازار کالا، اخیراً داده‌هایی را به اشتراک گذاشته است که به سرعت گرفتن جایگزینی بیت‌کوین با طلا “به عنوان ذخیره باارزش در سبد سهام سرمایه گذاران” اشاره کرده است. یکی دیگر از حامیان بیت کوین،  داون فیتزپاتریک مدیرعامل صندوق سوروس، نیز در همین مورد اظهار نظر کرد،

هنگامی که شما به پرایس‌اکشن طلا به عنوان سدی در مقابل تورم نگاه می‌کنید، بسیار مورد توجه قرار گرفته است، زیرا بیت‌کوین برخی از پایگاه‌های قدرت خود را از دست داده است.

در این مصاحبه همچنین به آلت‌کوین‌ها پرداخته شده است. به گفته این تاجر، آلت‌کوین‌ها برای ماندن در اینجا هستند، کیوساکی اضافه کرد که مطمئن نیست کدام یک بتواند باقی بماند. او بازار فعلی را با حباب Dotcom در اواخر دهه 90 با آمازون و Pets.com مقایسه کرد. او اینگونه نتیجه گیری کرد که “بیت کوین قادر است مانند آمازون تغییر شکل داده و سازگار شود.”

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن دوست محمدی
محسن دوست محمدی
3 سال قبل

سلام دوستان گرامی بنده شاخص کل بورس ایران وجهان هستم واین سایت خوبی هست انشا الاه